אייל גולן כבר לא בודד.צילום:אלוני מור

אייל גולן קורא לכם לתערוכה ייחודית באשדוד

פורסם בתאריך: 6.6.17 15:59

     

ביום שני התקיימה מסיבת עיתונאים במוזיאון אשדוד לאומנות לרגל פתיחת התערוכה "זמר בודד הוא הלב. התערוכה תוצג לקהל הרחב החל מה-8 ליוני במוזיאון אשדוד לאמנות כחלק מאירועי  פסטיבל מדיטרנה לתרבות ים-תיכונית, שיתקיים זו השנה החמישית באשדוד. התערוכה מגוללת את סיפורה של המוזיקה המזרחית בארץ מאז קום המדינה ועד פריצתה לזרם המרכזי של המוזיקה הישראלית בסוף שנות ה-90. בתערוכה מוצג עטיפות תקליטים והתקליטונים של , הכּרזות, כלי הנגינה וקטעי הווידיאו הנראים ונשמעים בתערוכה הם כמו גלויות, שהצופים מוזמנים לצרף זו לזו להרכבת סיפורים אפשריים. בין מאות עטיפות התקליטים והתקליטונים המציגים בתערוכה ניתן למצוא את אלו של ג'ו עמר, מרגלית צנעני, זוהר ארגוב, איציק קלה ועוד, שחלקם נדירים מאוד. בנוסף הוצגו בתערוכה כלי נגינה ופריטים מקוריים של היוצרים החשובים במוזיקה המזרחית, ביניהם הכינור והעוד של האחים אלכוות'י, טייפ הסלילים עליו הוקלטו תקליטיו של זוהר ארגוב, הגיטרה והכובע של יהודה קיסר, הכינור של נגן התזמורת קול ישראל בערבית פליקס מזרחי.  את התערוכה אוצר ערן ליטוין, עורך מוזיקה בקול ישראל, אוצר ואספן, שעוסק בתיעוד ובמחקר של המוזיקה הישראלית.

ריימונד אבקסיס יחיאל לסרי ראש עיריית אשדוד ואייל גולן. צילום: אלוני מור

מסיבת העיתונאים התקיימה בנוכחות ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד ואמנים נוספים ובניהם יהודה קיסר, ריימונד אבקסיס, שמעון פרנס, נסרין קדרי, גילי ארגוב ואהרון עמרם. ובשולחן, שנדמה היה שהוא פגישת מחזור התפתח דיון על מקומה של המוזיקה המזרחית בישראל של 2017. "גלגל"צ עדיין לא משמיעים אותי מספיק" אמר הזמר אייל גולן שנכח באירוע. בראיון ל'וואלה' הרחיב ואמר "צריך לעשות סדר בתחנה הזו, התחנה היא של המדינה והחיילים אוהבים את אייל גולן, משה אדם ועברי לידר באותה מידה. לא יכול להיות מידור של המוזיקה המזרחית בגלגלצ. תנו לחיילים באמת לבחור". אוצר התערוכה, ערן ליטוין הוסיף "הייתי בקשר גם עם מוזיאונים אחרים באזור תל אביב לגבי התערוכה אבל  אף אחד לא רצה להציג אותה".
נזכיר כי על רקע דרישתם של שר האוצר משה כחלון ושרת התרבות מירי רגבלחשוף את  מנגנוני הבחירה של ועדות הפלייליסט בגלגלצ, פרסמה התחנה במרץ האחרון את רשימת האמנים המושמעים ביותר בה בשנה החולפת. הרשימה, שחושפת את 40 הזמרים, הזמרות וההרכבים המושמעים ביותר, מלמדת על מספר מגמות בניהם ייצוג חסר של הז'אנר המזרחי ברשימות ההשמעה של התחנה הצבאית.בעשרים המקומות הראשונים  ברשימה הנוכחית מופיעה רק להקת "טיפקס" (מקום
11 עם 757 השמעות). בהמשך קיים ייצוג לאמנים בולטים מהז'אנר שכוללים אתשרית חדד (מקום 25), עומר אדם (26), עדן בן זקן (35), איייל גולן (37) ודיקלה (מקום 38) אך כולם נמצאים הרחק מהעשירייה הפותחת.

גולן, הנחשב לסמל המוזיקה המזרחית סגר את תערוכה זו במסגרת ציון 20 שנהלאלבום "בלעדייך" שלו ושל להקת אתניקס, אשר שינה את פני המוזיקה המזרחיתבארץ עם להיטים כמו "צאי אל החלון" ו"לב של גבר". גילי ארגוב, בנו היחיד של הזמר זוהר ארגוב, אמר ל 'כאן דרום': "אייל גולן וזוהר ארגוב באותה רמה אין מה לעשות השוואה, רק שאיילן גולן חי ועובד והקרירה שלו בעידן הדיגיטלי ואבי שלי היה צריך להילחם כדי לפרוץ, זה עידן אחר לגמרי".

סמל המוזיקה המזרחית. צילום: אלוני מור

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר