נציגי הצופים וראש העיר. צילום: לשכת ראש העיר
נציגי הצופים וראש העיר. צילום: לשכת ראש העיר

תנועת הצופים חוגגת מאה שנות פעילות במפגש פסגה עם ד"ר יחיאל לסרי

לכבוד חגיגות מאה שנות פעילות של תנועת הצופים נפגשו נציגי התנועה עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ונציגי החברה העירונית. במסגרת המפגש העניקו לראש העיר שי להוקרה, ׳עניבת המאה׳ המיוחדת ונידונו נושאים שונים

פורסם בתאריך: 30.3.19 21:24

     

תנועת הצופים, תנועת הנוער העברית הראשונה בארץ מציינת השנה 100 שנות פעילות צופית בשלל אירועים שונים ברחבי הארץ, כמו גם באשדוד. שבטי הצופים בעיר (דותן, אביב והנחל) לוקחים חלק בחגיגה ובנוסף יציינו השנה 50 שנות פעילות של התנועה בעיר.

הצופים היא תנועת הנוער הגדולה בארץ, עם למעלה מ -90 אלף חניכות וחניכים פעילים מקרית שמונה ועד אילת, ומאות פעילים בדרג השכיר ובדרג הציבורי. השנה מציינת התנועה מאה שנות פעילות צופית-עברית בשלל אירועים ומופעים שונים, כשהמרכזיים יתקיימו במהלך חודש מאי.

באשדוד פועלת התנועה כבר יובל, כששבט ׳דותן׳ הוותיק מבין שבטי הצופים הוא החלוץ בפעילות התנועה בעיר. במקביל לשבט דותן פועלים עוד שני שבטי צופים בעיר: שבט ׳הנחל׳ ברובע ד׳ ושבט ׳אביב׳ (ע״ש סרן אביב חקאני ז״ל, קצין המנהרות, בוגר שבט דותן) הפועל ברובע ט׳. כחלק מחגיגות מאה השנים, הוקירו ברחבי הארץ את תמיכת הרשויות המקומיות השונות וכך גם באשדוד.

נציגי התנועה: חניכות וחניכים, חברי שנת שירות הפועלים בעיר, חברי גרעין נח״ל של התנועה הפועל בעיר, רכזות ורכזי השבטים, צוותי ההנהגה (מרחב) והדרג הציבורי (הורים מתנדבים) נפגשו עם ראש העיר – ד"ר יחיאל לסרי, מנכ״ל החברה העירונית – אורן טוויל, מזל שאלתיאל (גם היא בוגרת התנועה) – ראש תחום ילדים ונוער בחברה העירונית ונהורה סיקסיק, רכזת תנועות הנוער העירוני.

במפגש נכח גם בוגר שבט דותן יניב קקון שמכהן היום כמשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער. בעבר הקימו יחד יחיאל לסרי כסגן ראש עיר ויניב קקון כשהיה רכז תנועות הנוער בעיר את שבט הנח"ל ואת שבט אביב שנקרא על שמו של חבר ילדותו של יניב סרן אביב חקאני ז"ל, קצין המנהרות הראשון של צה"ל. לכן המפגש שכלל בין השאר את החשיבה על הקמת שבט צופי ים ושבט צופי העדה (צופים דתיים). הרגיש כמו המשך טבעי של התפתחות הצופים באשדוד. במסגרת המפגש העניקו לראש העיר שי להוקרה, ׳עניבת המאה׳ המיוחדת ונידונו נושאים שונים.

מחנה הקיץ של תנועת הצופים. צילום: אבירם רוזנפלד

 

 

בין הנושאים הנוספים שעלו בפגישה: היחסים בין החינוך הפורמאלי והחינוך הבלתי פורמאלי והצורך לייצר הדדיות, ולאפשר לילדות ולילדים בעיר מערכות חינוך המשלימות האחת את השניה. עוד דובר על הצורך שבתי הספר יעודדו בנות ובני נוער להשתתף בפעילות תנועות הנוער כחלק מחינוך משלים.

מזל שאלתיאל, ראש תחום ילדים ונוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי: "תנועת הצופים הנה תנועה ערכית- חברתית הפועלת עם הפנים לקהילה באופן מובהק. כל ילד וילדה יכולים למצוא שם את מקומם. אין ספק כי כל ילד וילדה שגדלים בתנועת נוער הופכים להיות אזרחים משמעותיים התורמים לחברה ולקהילה בה נמצאים.".

ניתן להצטרף לתנועת הצופים כל השנה לפעילות חינוכית, ערכית ומנהיגותית ומזמינים את כל בנות ובני הנוער בעיר להצטרף לפעילות. הפעילות מתחילה בכיתה ד׳ ועד לכיתה יב׳ וכוללת פעילות דו-שבועית בשוטף וטיולים שונים בחגים ושיא הפעילות, כמובן, מחנה הקיץ המוכר והידוע של התנועה.

תמונה מתוך פורימון שבט ׳דותן׳. צילום: אבירם רוזנפלד

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר