השתיקה קולבן דאנס צילום: פושאפ גירלס
השתיקה קולבן דאנס צילום: פושאפ גירלס

זעקת השתיקה של קולבן דאנס

גם איומי ההתקפות של חמאס לא גרמו למאות שוחרי המחול לוותר על מופע ה"שתיקה" של קולבן דאנס, שגדשו ביום שני את אולם המשכן באשדוד כחלק מסדרת הטריו מחול. להקת המחול הירושלמית הציגה מופע מחול מודרני, נועז, פורץ דרך ומקדים את זמנו

פורסם בתאריך: 26.3.19 21:03

     

אתמול בצל איומי החמאס המשכן לאומנויות הבמה אירח את המופע "השתיקה",  הוא מופע מחול סוער ומפר שקט. הוא נע בין ההקשר האישי וההקשר הפוליטי -חברתי ולקשר שבין שתיקה להשתקה שמספר על המנגנונים הגלויים והסמויים שמייצרת שתיקה והשתקה בנסיבות חיים שונות.

ב-15 הדקות הראשונות של היצירה יש שתיקה מאוד חזקה. המופע נפתח כששתי שורות רקדנים עומדים זה מול זה בדממה וכך על הבמה כל פעם רקדנית או רקדן אחרים פורצים לקידמת הבמה ונותנים סולו כל אחד לבדו בעוד שהאפקט של התנועה העוצמתית והדרמטית בתוך השקט יוצרת דיסוננס מפתיע לצופים. לאחר מכך, נוצר על הבמה המון רעש, הקצב מתרומם, נהיה מהיר וקשה וכל הרקדנים כיאה למחול מודרני מתפזרים על כל חלקי הבמה ורוקדים יחדיו ומשם נוצר שוב שקט נוסף בעל מטען ואמירה שונים.

כך למשל על הבמה עומדים שלושה רקדנים שמראים יכולות ריקוד מיוחדת ואז מצטרפים אליהם שאר חברי הלהקה, כשהשיר ברקע "רמאללה- תל אביב" של ה'בלקן ביט בוקס' ואז הכל מתחיל להיות מובן – לשתוק ולהשתיק משהו בעצמנו או אצל האחר. הרקדנים עומדים בשורה ומורידים את המכנסיים שהידיים שלהם מסתירות את החלק התחתון שלהם. כמה דקות והם חושפים בפנינו את החלק התחתון שלהם (כל כך מהר שלא הספקנו לראות באמת כלום). גם כאשר הרקדניות על הבמה, הן מוצגות כנשים שפעם מגבות אחת את השנייה ופעם משתיקות זו את האחרת. מסתירות ושומרות, סותמות אחת לשנייה את הפה ואוחזות זו בזו.

השתיקה קולבן דאנס צילום: פושאפ גירלס

 

המוזיקה משתנה ממערכה למערכה, הפסקול שמלווה את המופע נע בין מוזיקה קלאסית למוזיקה מחאתית, בין קטעי סולו מוקפדים ל'פריסטייל' קבוצתי. במהלך המופע מוצגים על מסך קטעי וידיאו ארט מצונזרים ועוצמתיים המושתקים לסירוגין, מעבירים לקהל תחושה של בין שליטה לחוסר אונים, בין פחד לעצב וניסיון בריחה מעצמנו או מאלו המנסים להשתיק אותנו. בסצנת הסיום, הרקדנים כולם עומדים בשורה מול רקדנית יחידה וכל אחד בתורו מחבק אותה ומלטף את ראשה כניחום או פרידה והמופע מסתיים שכל הבמה חשוכה והמוזיקה עדיין ברקע.

השתיקה קולבן דאנס צילום: פושאפ גירלס

יצא לכם לצפות במופע מחול מודרני? הוא נתון לפרשנות מצד הצופה ומנעד הרגשות שצפים בצפייה במחול משתנים מצופה לצופה, כך שהחוויה היא בהחלט אינדיווידואלית ולכן ההמלצה היא ללכת לראות מחול לפחות פעם אחת, בין אם אתם בני עשרים או בני שישים, אכן כל אחד יתרגם את תחושותיו אחרת.

למופע האחרון בסדרת טריו מחול של המשכן לאמנויות הבמה שיתקיים ביום חמישי // 13.06.2019 בשעה 20:30 – "ונצואלה" של להקת בת שבע חייגו 08-9568111 או לחצו כאן >> https://www.mishkan-ashdod.co.il/event.asp?event=2153

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר