מה עשתה עדן הראל בערב נשים באשדוד?

רגע לפני פורים, התקיים במרכז "אור מנחם" ערב לנשים בלבד שכלל הרצאה, מאכלי עדות והמון תחפושות

פורסם בתאריך: 19.3.19 08:23

     

במרכז "אור מנחם" התרחש אמש ערב פותח לאירועי פורים שעוד ימשיכו ויערכו במהלך סוף השבוע כולו. האירוע היה לנשים בלבד, בשיתוף פעולה מלא עם המשרד לקידום מעמד האישה ועיריית אשדוד.

הנוכחות הייתה רבה ולמרות שהציפייה הייתה שהקהל יהיה דתי ברובו, היו נשים מכל מגוון קשת האמונה, שהגיעו להנות מהערב שכלל הרצאת אורח, אוכל, ריקודים ותחפושות.

מהות הערב הייתה "ערב עדות לפורים". חוץ מהרצאות ונאומים, התוכנית כללה ריקודים ומאכלים מכל העדות והסוגים ורבות מהנשים שהגיעו, התחפשו בתחפושות מסורתיות.

הרבנית חנה עמאר. צילום: ברנדה אזרצקי

הערב החל בסיפור פורים קצר מפי הרבנית חנה עמאר. היא ובעלה הקימו את מרכז "אור מנחם" המשוייך לזרם חב"ד הרבי מליובאוויטש, שדוגל בכך שלכל יהודי יש מקום אצלם, בלי קשר למידת ההקפדה שלו בדת.

אהובה עמרם, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ויו"ר מועצת נשים עירונית אשדוד, לקחה חלק פעיל בארגון הערב ואף נשאה נאום קצר על רות ואסתר כדמויות פמיניסטיות ומעצימות מהמקרא, שעל שמן נקראת מגילה "גם בזמן העתיק נשים היו בעלות השפעה רבה ועוררו מהפכה. אסתר ורות פעלו בשקט בלי לשבור כלים. הפמיניזם של אסתר הוא מעשי ולא רדיקלי, אסתר בדרכה שלה שינתה את הכללים. לכל אחת יש זכות לחלום ובהינף שרביט יכולה להיות מלכה לא רק בפורים, אלא כל השנה".

אהובה עמרם. צילום: ברנדה אזרצקי

נכחו בערב גם עירית לסרי, אשת ראש העיר ואירמה צור, היועצת של השרה מירי רגב.

שיא הערב היה כאשר הגיעה עדן הראל, מנחה ואשת תקשורת, שהייתה בעברה המנחה הישראלית הראשונה בערוץ MTV. היום הראל חזרה בתשובה ומספרת את סיפורה, אך למרות שהעניין נשמע כמו הדתה זולה, הסיפור מכיל המון מסרים שלאו דווקא מדברים על לחזור בתשובה, אלא יותר על למצוא את עצמך ואת המקום הנכון עבורך.

על העיר אמרה: "יש לי חיבור מיוחד לאשדוד, מבינים אותי כאן". עדן סיפרה על ילדות לא קלה בפנימייה, על גירושי הוריה, על הטיולים בעולם, על הגירושים שלה ועל האהבה החדשה שמצאה לצד בעלה הנוכחי, עודד מנשה, שאף הפתיע והגיע לסוף ההרצאה.

עדן הראל ועודד מנשה. צילום: ליטל וקנין

לסיכום, הופעלה מוזיקה שמחה והוגשו מאכלי עדות שונים, שלדברי הרבנית חנה נועדו להציג שכולנו עם אחד וקהילה אחת שיכולה לשמוח יחד ונשים חזקות, שבונות את הקהילה הזו, מהצעירה ועד המבוגרת ביותר.

 

צפו בברכה של עודד מנשה, שהגיע בהפתעה, לילדי אשדוד:

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר