צילום: שלומי אמסלם

אלי נכט נטל חלק באירועי זיכרון ליהודי מקדוניה

לאחר מאמצים רבים ושנים של שיתוף פעולה, חבר מועצת העיר אשדוד עו"ד אלי נכט ומכובדים נוספים הגיעו אל מקדוניה על מנת לציין את יום הזיכרון להשמדת יהודי מקדוניה, שמתקיים היום

פורסם בתאריך: 11.3.19 12:27

     

היום, ה-11 במרץ, מצוין יום הזיכרון להשמדת יהודי מקדוניה, שאירע בשנת 1943. לפני מלחמת העולם השנייה היו במקדוניה כ-7,800 יהודים, מהם כ-3,800 בסקופיה, 3,300 בביטולה וכ-550 בשטיפ. מכל אותה קהילה יהודית, לא נותר אף אחד בין החיים.

לאורך שלושת השנים האחרונות, חבר המועצה עו"ד אלי נכט עבד בשיתוף הפעולה עם משרד החוץ הישראלי וסייע בגיוס משאבים לצורך שיקום בית העלמין היהודי העתיק בביטולה. במשלחת הנוכחית שאורגנה על ידי שגריר ישראל במקדוניה, דן אוריאן ומשרד החוץ, הוזמנו השר זאב אלקין, חבר המועצה עורך הדין אלי נכט, שר המדע לשעבר מודי זנדברג, קונסול הכבוד של ישראל במקדוניה, נציגת ההסתדרות הציונית, גוסטי יהושע ברוורמן נציגת אוניברסיטת בר אילן ועוד.

 

צילום: שלומי אמסלם

זהו הביקור הראשון של שר ישראלי מזה 7 שנים במקדוניה. המוזמנים ייטלו חלק באירוע מרכזי של "מצעד החיים", ובשורת אירועי זיכרון בעיר ביטולה. בין היתר יחנכו את מעבר ירושלים של בית העלמין היהודי, שעובר מלאכת שיקום ושיקום בדרך להפיכתו לפארק החיים.

כמו כן, למחרת ישתתפו האורחים בפתיחת מוזיאון השואה, בטקס זיכרון במונופול ובפתיחת קתדרה ללימודי שואה. בנוסף, חברי המשלחת יפגשו את ראש הממשלה המקדוני, מרי זורן זייב ואת שר החוץ המקדוני ויבקרו במרכז הדרכה וטייס שנבנה על ידי חברה ישראלית.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר