ג'יין ביבי. צילום עזריאל משה

ברכות לג'יין ביבי: סרטה "אשה של בית" זכה בפסטיבל סרטים בדנמרק

“קצת מצחיק”, אומרת ביבי, “שסרט על משפחה גרוזינית מאשדוד זוכה בפסטיבל בדנמרק. כאילו, מה לדנים ולזה? אבל הנה, גם אירופאים מעונבים ומנומסים יכולים להתחבר לסרט, וזה מראה שהוא חוצה תרבויות ובעצם אוניברסלי”

פורסם בתאריך: 27.2.19 22:36

     

סרטה הדוקומנטרי של הבמאית והיוצרת ג’יין ביבי על משפחתה והחברה שבה גדלה באשדוד — “אשה של בית” — זכה במקום הראשון בפסטיבל לקולנוע יהודי בקופנהאגן, דנמרק.

סרטה של ביבי גבר על סרטים כמו “סאלח, פה זה ארץ ישראל”, “משפחה בטראנס” ו”קינג ביבי”.

“הסרט”, ציינו השופטים, “הוא, בהרבה אופנים, יצירה אמיצה המעזה להראות את הרגעים הכי אינטימיים במשפחה — דבר הגורם לסרט להיות גם סיפור אישי ואינטימי וגם סיפור אוניברסלי, אליו רוב הצופים יוכלו להתחבר בקלות… אנו מקבלים הצצה להיסטוריה המשפחתית הכוללת בתוכה טוב ורע ונוגעת בנושאים חשובים כמו: גורלה של האישה בתרבות הגרוזינית המסורתית, החיים הלא פשוטים כמהגרים והשיח על הדת”.

ביבי היא ילידת אשדוד (1977), גדלה ברחוב הכלנית שברובע ח’, ילדת סנדוויץ’ בין שני אחים לזוג הורים שעלו מגרוזיה.

סרטה הראשון “אשה של בית” הוא סרט אישי, תוצאה של עבודת תיעוד של חייה, שלה ושל משפחתה. ביבי היא גם הדמות הראשית בסרט וגם מי שעומדת מאחורי המצלמה ומביימת.

הסרט לא עושה חיים קלים לסביבה שבה גדלה, לבית, לחברה השמרנית ולדיכוי שיש בה כלפי נשים, ליחסיה הסבוכים עם אימה וגם לה עצמה.

 

“הייתי ממש מופתעת”, אמרה ביבי, “לא ציפיתי וגם התרגשתי מאוד, בעיקר מנימוקי השופטים. אני שמחה מאוד מאוד, זה ממש מחמיא וסופר מרגש”.

“קצת מצחיק”, היא מוסיפה, “שסרט על משפחה גרוזינית מאשדוד זוכה בפסטיבל בדנמרק. כאילו, מה לדנים ולזה? אבל הנה, גם אירופאים מעונבים ומנומסים יכולים להתחבר לסרט, וזה מראה שהוא חוצה תרבויות ובעצם אוניברסלי”.

הסרט זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל דוקאביב האחרון: "אשה של בית". עיצוב הפוסטר: סטודיו אדרבא

הסרט זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל דוקאביב האחרון: "אשה של בית". עיצוב הפוסטר: סטודיו אדרבא

בשנה שעברה זכתה בפרס חבר השופטים בפסטיבל דוקאביב בישראל. הזכייה אינה כרוכה בפרס כספי אלא ביוקרה בלבד.

ביבי מביעה תקווה שבעיריית אשדוד או בחברה העירונית יצטרפו לערים אחרות שבהן כבר הוקרן הסרט: “אחרי שהוא הוקרן בכמה מקומות בארץ, יהיה נחמד אם גם אשדוד תבין שמדובר בסרט ששווה להראות לקהל ולהקרין אותו בעיר, ולא רק בגלל ש-50% ממנו מצולם באשדוד”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר