הכלבייה העירונית בשידור צילום: המחלקה הוטרינרית
הכלבייה העירונית בשידור צילום: המחלקה הוטרינרית

כלביה בשידור

בשבוע שעבר התארחה ד"ר דנית כהן מהווטרינריה העירונית לתכנית רדיו בה הציגה את הכלבייה העירונית והשירותים המוענקים לאוכלוסיית הכלבים. בתוך כך הציגה בפני המתעניינים את תהליך אימוץ הכלבים והמליצה שכל בני המשפחה יגיעו יחד, לחוות את תהליך האימוץ, לחוש את סביבת חיי הכלב ולהתאהב

פורסם בתאריך: 19.2.19 13:26

     

הכלבייה העירונית באשדוד, אחת המשוכללות בארץ, מעניקה שורה של שירותים עבור אוכלוסיית הכלבים בעיר. הכלבייה מהווה מקום שהייה לכלבים משוטטים, מעניקה טיפול לבעלי החיים פצועים, משמשת מקום הסגר זמני עבור בעלי חיים שונים מהמרחב הציבורי (כולל חיות משק, מכרסמים, ציפורים, זוחלים וחיות בר שונות) ונותנת מענה לבידודם של כלבים וחתולים לצורך תצפית מחלת הכלבת.

את המידע הזה סיפקה ד"ר דנית כהן, וטרינרית בכלבייה העירונית, במסגרת תכנית רדיו בה יכלו מחזיקי הכלבים או תושבים המתעניינים בבעלי חיים, להאזין ולהפנות שאלות לאולפן. בשיחה עלו כאמור נושאים שונים שעסקו בתפקידי המחלקה הווטרינרית, הטיפול בחתולי רחוב ובכלבים משוטטים ודרכי אימוץ של כלבים וחתולים מהכלבייה העירונית. עד כה נמסרו קרוב ל-400 כלבים לאימוץ ועשרות חתולים מצאו בית חם ואוהב ,ציינה ד"ר כהן וסיפרה כי "מידי שנה מתקיימים ימי אימוץ בתחומי העיר ומחוצה לה, ובשנת 2019 מתוכננים להתקיים 2 ימי אימוץ בתחומי הרשות".

לשאלת עיקור וסירוס של חתולי רחוב, היא ציינה כי הניתוחים מתבצעים על ידי רופא וטרינר חיצוני ועל ידי צוות רופאים מהווטרינריה הרשותית, וזאת במטרה להפחית את מספר החתולים בסביבת המגורים והחתולים המשוטטים בעיר, ולהגן על בריאות הציבור. "עד כה בוצעו כ-7000 ניתוחים לעיקור וסירוס חתולי רחוב" אמרה.

ד"ר כהן גילתה כי יש לא מעט תושבים המגלים מעורבות חברתית בכלבייה העירונית. "עשרות תושבים מגיעים לכלבייה, לפעילות התנדבותית. הם מטיילים עם הכלבים, משתתפים בימי אימוץ ועוזרים בפעילות השוטפת בכלבייה" היא אומרת ומתארת עבור המעוניינים, את התהליך לאימוץ כלבים.

שידור מהכלביה צילום: המחלקה הוטרינרית

 

 

אז כיצד ניתן לאמץ כלב? "ניתן להגיע לכלבייה העירונית בכל יום בין השעות 9 עד 15, ביום ג' עד השעה 17:30. מומלץ לתאם הגעה מראש מול המזכירות" אומרת ד"ר כהן וממליצה שכל בני המשפחה יגיעו יחד, לחוות את תהליך האימוץ, לחוש את סביבת חיי הכלב ולהתאהב. היא מבהירה כי "באימוץ כלבים מדברים על אחריות גדולה ומחויבות לשנים רבות, ולכן מומלץ להגיע להחלטה של כל בני המשפחה, כדי למנוע מצבים של אי נעימות והחזרת הכלב לכלביה". האימוץ כולל רישום הכלב על שם הבעלים החדשים ותשלום עבור הטיפולים שעבר הכלב בכלבייה (חיסונים, שבב, ניתוח עיקור/סירוס).

בכלבייה מתבצעת שיחה עם איש צוות שעוזר להתאים את הכלב למשפחה בהתאם לצרכים שלה ובהתאם לאופי הכלב. חשוב לציין שגם כלב גדול ורגוע יכול להתאים לדירה בדיוק כמו שכלב קטן ואנרגטי יכול להרוס דירה. גודל הכלב והגזע שלו פחות משפיעים על התאמתו לצרכי המשפחה, אלא בעיקר גיל הכלב (גור מצריך טיפול אינטנסיבי יותר, סבלנות רבה יותר, מוכנות לנקות צרכים וללמד הכל מהבסיס, לעומת כלב בוגר שמגיע רגוע יותר וניתן בדר"כ לזהות את אופיו).

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר