צפי לתחילת עבודות: עוד שנתיים וחצי. מרכז פלדות באשדוד, היום. צילום: דור גפני
צפי לתחילת עבודות: עוד שנתיים וחצי. מרכז פלדות באשדוד, היום. צילום: דור גפני

מתחם האסבסט ייהרס ובמקומו ייבנו 5 בניינים

הוועדה המקומית תדון ביום שלישי בתכנית פינוי-בינוי ענקית ברחוב הרותם וברחובות הסמוכים שברובע ח'. במרכזה: הריסת שלושת בנייני מרכז פלדות - שהפך לשם נרדף לתחלואה ומצוקה

פורסם בתאריך: 24.1.19 18:20

     

אחרי שנים ארוכות של דיבורים, מתקרב שלב המעשים: ביום שלישי הקרוב תדון הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית אשדוד בתכנית פינוי-בינוי במתחם הרותם ברובע ח' שכולל בתוכו את מרכז פלדות. במסגרת הפרויקט שלושת הבניינים שמרכיבים את מרכז פלדות ובו 84 דירות – ייהרסו ובמקומם צפויים להיבנות חמישה בניינים של 10 קומות.

תקווה לשינוי. מרכז פלדות. צילום: דור גפני

תקווה לשינוי. מרכז פלדות. צילום: דור גפני

מרכז פלדות הפך לשם נרדף למצוקה. הרבה דיירים חלו בסרטן וחלקם נפטרו. תושבים טענו שהגורם הוא לוחות האסבסט שמהם עשויים הקירות. אולם עד היום לא הוכח קשר כזה. צריך לציין שהמבנים הוקמו בשנות ה-70 בשיטה שהובאה מחו"ל ונחשבה בזמנו לחדישה. בתחילה שימש המקום כמרכז קליטה ומאז תחילת שנות ה-90 הפך למרכז דיור ציבורי בניהול חברת עמיגור.

הדיירים, רובם ככולם, אנשים קשי יום, יש משחות חד הוריות, קשישים, עולים, הרבה עוני וקשיים. גם הפשע הגיע לפלדות גם סחר בסמים תועד פה בעבר. בסיור שערכנו היום במקום שאלנו אותם מה הם חושבים על התכנית להריסת מרכז פלדות. רבים היו סקפטיים.

צילום: דור גפני

צילום: דור גפני

"אני חושבת שזה טוב שיהרסו את הבניינים ומקווה שנקבל דירה חדשה", אמרה דיירת שמתגוררת במרכז פלדות מאז 1994, כשהבמקום החל לפעול כמרכז לדיור ציבורי. "יש פה הרבה בעיות: עוני, משפחות עם קשיים וחד הוריות, מצוקה, סמים. לא טוב לגדל כאן ילדים".

דייר אחר אוטר גיאוגרדזה ספקן יותר: "תקווה תמיד יש, אבל בינתיים חוץ מדיבורים לא יצא כלום".

הדיירים מספרים שבחצר ובבניינים עצמם מסתובבים עכברים, חולדות וג'וקים באין מפריע.

אליאל שמעון בן 18 גר עם משפחתו בפלדות והוא מתאר חוויה מאוד לא סימפטית שעבר במקום. "כשנראה דברים קורים בשטח, אז נאמין שמשהו זז. עד אז, אנחנו לא ממש מתרשמים. אנחנו חיים פה כמעט 18 שנה. לפני חצי שנה בזמן שישנתי חולדה נשכה אותי באוזן. עברתי ניתוח והאוזן נצלה. זה הגיוני לגור במקום כזה? אנחנו בית סוהר?".

חולדה מתה תקועה בין לוחות האסבסט. צילום: דור גפני

חולדה מתה תקועה בין לוחות האסבסט. צילום: דור גפני

 

לפי ההערכות מרגע שהתכנית לפינוי בינוי מרכז פלדות תאושר תעבור עוד שנה עד שהיא תאושר גם בוועדה המחוזית. לאחר מכן עד שייצאו היתרים צפויה לעבור לפחות עוד שנה. מה שאומר שהעבודות בשטח יחלו בתרחיש אופטימי תוך שנתיים –שנתיים וחצי.

מהנדס העיר אשדוד דורון חזן אמר היום שהתכנית היא בשורה חשובה ביותר שנותנת תקווה חדשה לתושבי השכונה.

מהנדס העיר דורון חזן. התמונה באדיבות המצולם

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר