התזמורת הסימפונית אשדוד בהופעה. צילום: cinemark
התזמורת הסימפונית אשדוד בהופעה. צילום: cinemark

התזמורת הסימפונית אשדוד החלה בתהליך הבראה

בעקבות קשיים כספיים גדולים והקפאת התמיכה ממשרד התרבות, התזמורת ביטלה קונצרט שתוכנן למחרתיים וצמצמה את כמות הנגנים. המנכ"ל פישר: "התזמורת תצא מהמשבר"

פורסם בתאריך: 15.1.19 21:48

     

התזמורת הסימפונית אשדוד שפועלת בעיר למעלה מעשרים שנה ונמצאת בקשיים כספיים החלה בתהליך הבראה. מטרתו להציל את התזמורת ובמסגרתו בין היתר בוטלו בשלב זה קונצרטים יקרים בהם העונה השלישית של סדרת הקונצרטים המוסברים "אהבה בצלילים" בבית יד לבנים. מנויים של התזמורת הופתעו לקבל השבוע הודעה על ביטול קונצרט שהיה אמור להיערך ביום חמישי הקרוב.

כמו כן צומצם מספר הנגנים מ-45 ל-28, כ-15 מתוכם מירושלים בוגרי אקדמיה במטרה לשמור על המוזיקאים הצעירים, קוצצה מחצית מהפעילויות  ומשרדי התזמורת הועברו מבית יד לבנים, שם נגמר להם חוזה השכירות, למשכן.

המנצח פרנצ'סקו לוטורו והתזמורת הסימפונית אשדוד בחזרה. צילום: דור גפני

המנצח פרנצ'סקו לוטורו והתזמורת הסימפונית אשדוד בחזרה למופע "תווים של תקווה", אפריל אשתקד. צילום: דור גפני

"הנגנים קיבלו על עצמם את תהליך ההבראה", אומר מנכ"ל התזמורת משה פישר. "אנחנו עובדים עם הכסף שיש לנו והעירייה ממשיכה לסייע ולתמוך. התחייבתי מול העירייה שנפעל ביעילות ובאחריות. בנינו תכנית מאוזנת ולא גרעונית שכוללת בין היתר את סדרת הקונצרטים הגדולים במשכן ואת הסדרה לכל המשפחה, גם היא במשכן. זה מצב שנגררנו אליו. אנחנו מתנצלים לפני המנויים הנפגעים על עוגמת הנפש ובעתיד הקרוב נפצה אותם אחד אחד. יש לנו בית חזק ועיר חזקה ואנחנו בטוחים שנצא מזה", הוסיף בביטחון.

באוגוסט האחרון שב פישר מחופשה ללא תשלום בת שלוש שנים (בהן החליף אותו כמנכ"ל התזמורת מהנדס העיר בעבר חזי בליישטיין, ר"י) אליה יצא באפריל 2015, במהלכה שהה בשליחות בחו"ל, וחזר לנהל את התזמורת. 

 כששב הוא מצא על שולחנו דו"ח ביקורת חמור על הנעשה בתזמורת בשנים 2016-2014 שחשף ליקויים. בדוח נטען בין היתר כי התזמורת לא עמדה בקריטריונים של משרד התרבות שתמך בתזמורת מידי שנה בכ-2 מיליון שקלים.

מחברי הדו"ח המליצו שהתזמורת תחזיר לאוצר מיליוני שקלים. בעקבות הדו"ח כספי התמיכה של משרד התרבות לשנת 2018 הוקפאו ולא הועברו לתזמורת, מה שהכניס אותה לקשיים כלכליים.

בימים אלה מנהל פישר מו"מ עם משרד התרבות והאוצר להסדרת הבעיות שכולל מהלכים במישור המשפטי בקשר לממצאי הדו"ח שאמור להסתיים בחודשים הקרובים. לדבריו הוא משתמש בכל הכלים שעומדים לרשותו ומסתייע, בין השאר, ביועצת משפטית ובמשרד רואי החשבון שטרק את שטרק  (ששותפה בו רו"ח איריס שטרק בעבר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד וכיום נשיאת לשכת רואי החשבון, ר"י) שמכיר היטב את התזמורת.

"התזמורת תצא מהמשבר ותמשיך לפעול כמובן", סיכם פישר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר