ראש העירייה לסרי עם הנכד הבכור עמית, משמאל בפתיחת שנת הלימודים לפני שנה. צילום: אורי קריספין
ראש העירייה לסרי עם הנכד הבכור עמית, משמאל בפתיחת שנת הלימודים לפני שנה. צילום: אורי קריספין

עשרות ילדים נותרו ללא מקום בכיתה א'

כיצד קרה שדקות מעטות לאחר שהחלה ההרשמה לכיתות א', כבר נגמרו המקומות עבור חלק מהילדים בעיר, בעיקר באזור ט"ז? ההורים כועסים מודאגים

פורסם בתאריך: 13.1.19 21:15

     

בעקבות פער גדול בין ביקוש והיצע, 32 ילדים עדיין מחכים להירשם לשנת הלימודים הקרובה בכיתה א' בבית הספר רימונים ברובע ט"ז. שלום כיתה א'.

הרשמה אינטרנטית לכיתות א' שנפתחה ביום שני שעבר, ונרשמה כהצלחה בעיריית אשדוד מסתמנת כבעייתית לפחות עבור 32 ילדים ברובע ט"ז.

"אנו מתנצלים, הרישום לא בוצע!" את ההודעה הזו קיבלו הורים ל-32 ילדים ברובע ט"ז אשר ניסו לרשום את ילדיהם לבית הספר "רימונים" הסמוך למקום מגוריהם, ולטענתם חמש דקות לאחר פתיחת ההרשמה בשמונה בבוקר, נרשם כי "מכסת בית הספר הסתיימה, נא לבחור מוסד אחר".

לדברי אחת ההורות, נטלי אביסרה, תושבת רובע ט"ז, האופציות שניתנו הן מחוץ לרובע. בית ספר "שירת הים" ברובע י"ז ובית הספר "אופק" ברובע ט"ו, כאשר לדבריה "בהליכה רגלית הן נמצאות במרחק הליכה של 20 דקות, ועם ילד בגיל הזה מדובר בהליכה של זמן כפול מזה בבוקר".

אביסרה היא לא היחידה, מיילים רבים נשלחו לגורמי הנהלת העירייה מההורים שדורשים פיתרון, בין הגורמים המכותבים נמצאים אריה מימון, ראש מנהל החינוך, סנדרה תורג'מן, מנהלת מחלקת רישום במוסדות אחרים, בלה רובין, יו"ר ועד הורים עירוני, שרון מרק הממונה על תיק החינוך בשיתוף ראש העיר, מנהל רובע ט"ז ומרטין עובדיה, מנהל אגף חטיבה צעירה.

כך, ההורים ל-32 הילדים שאמורים להתחיל את כיתה א' בשנת הלימודים הקרובה מבקשים ליצור איזון ראוי והולם בין קדימות צרכיהם של הילדים ברובע לבין אילו אשר אינם תושבי הרובע. 

"האיזון צריך להיות שהקדימות היא לתושבי השכונה והמקומות "העודפים" לתושבי שאר האזורים. מדובר בבית ספר יסודי ולא בבית ספר על יסודי שבו ניתן לאזן בצורה אפילו שווה בין תושבי המקום לבין אלו שלא" כך מסבירה גלית רובין, אחת האימהות.

"מדובר בילדים שגילאים שתלויים כמעט ב 100% במבוגר שילווה אותם לבית הספר והכי חשוב יוציא אותם מבית הספר, ועדיין קטנים מדי להסתובב לבדם בשכונות מרוחקות ממקום מגוריהם, החברים שלהם וכמובן המשפחה".

ניכר כי התנהלות הרישום האינטרנטי בצורת 'כל הקודם, זוכה' היה ידוע והמסר הועבר להורים, אך אין בכוונת ההורים להתפשר על פתרון ביניים, הם מעוניינים לפתוח כיתה נוספת בבית הספר למען התלמידים, פעולה שתרחיב את שכבה א' בבית ספר "רימונים" לחמש כיתות.

עוד הם מוסיפים, כי מקרים דומים היו בעבר. לפני שלוש שנים הייתה מחאה של ההורים בעקבות כך שילדים מהרובע לא יכלו ללמוד בבית הספר. לפני שנתיים שוב קיימו מאבק בנושא והעירייה הסכימה לפתוח עוד כיתה ממלכתית ועוד כיתה ממלכתית דתית.

נציין כי מדובר בבית ספר שמתפתח ומתרחב וזו רק השנה החמישית שהוא פועל, כך שלעירייה נותרו עוד שמונה חודשים עד לפתיחת שנת הלימודים בכדי להסדיר את הבעייתיות שנוצרה, ונוסיף כי יש ועדת ערעורים שמתכנסת בסוף החודש הנוכחי כאשר יסתיים תהליך הרישום באופן רשמי, ועד אז לא אמרו נואש, וייתכן שיינתן בקרוב פתרון. מערכת "כאן דרום" תהיה כאן כדי לעדכן.

תגובת העירייה: "הרישום למוסדות החינוך בכל הארץ נעשה על פי אזורי רישום שקבע משרד החינוך, יחד עם הרשות המקומית, כך שבכל אזור רישום יש יותר ממוסד אחד לבחירה. חלוקה זו נעשית מתוך שיקול שבמרחב הרישום ישנן כיתות פנויות, אותן המשרד מבקש למלא, בדיוק כפי שנעשה בכל הארץ.

"רובע ט"ז מהווה חלק מאיזור רישום הכולל את בתי הספר: רימונים, רתמים, אופק ושירת הים, כאשר כל המוסדות הללו נמצאים במרחק הגעה סביר מביה"ס, בהתאם להנחיות ודרישות משרד החינוך. חובה להדגיש כי מלכתחילה אין מקום בכל רובע לכל ילדי הרובע ואת זאת ניתן לראות ברובעים י"ב, י"ג, א' ו-ב' שהמוסדות בהם לא מספיקים, והם מקבלים מענה מבתי ספר שבהם יש כיתות פנויות, בהתאם להחלטת משרד החינוך.

"מטבע הדברים ולאור האמור, אפשר שלא בכל רובע יהיה מענה לכל ילדי הרובע ועל כן קיימת האופציה לרישום במוסדות נוספים. אף על פי כן, למרות הנאמר לעיל ומתוך רצון להקל על התושבים, הורה ראש העיר לפתוח בביה"ס רימונים כיתה רביעית.

"ההצעה להירשם ולבקש שינוי בשיבוץ נועדה להבטיח בראש ובראשונה את רישום הילדים למסגרת חינוכית. לאחר הרישום ובתקופת השיבוצים מינהל החינוך ומחלקת הרישום העירונית עושים כל מאמץ כדי להקל על איחודי אחים ומתן מענים למקרים מיוחדים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר