לינה סעור באדיבות: דוברות דואר ישראל
לינה סעור באדיבות: דוברות דואר ישראל

הכירו את הדוורית שלכם: לינה סעור

"פעם היה מרגש לקבל מכתב אישי היום זה החבילה". לינה סעור הדוורית מספרת על מאחורי הקלעים של עבודתה

פורסם בתאריך: 6.1.19 14:53

     

קרוב ל-64 מליון חבילות נמסרו בשנת 2018, כך מדווחת חברת דואר ישראל בימים אלה. עם ישראל אוהב לקנות ברשת וזו לא רק נחלת הצעירים. כולם קונים ברשת – בני נוער, צעירים, מבוגרים, חרדים, מגזרים ועוד. דואר ישראל הוא שחקן משמעותי בתחום הסחר המקוון והכמויות הולכות וגדלות מדי שנה. בשנת 2017 לשם השוואה מסרה החברה כ-61 מיליון חבילות שהוזמנו מאתרי הסחר המקוון בחו"ל.

תקופת חגי הקניות הבינלאומיים בחודשים נובמבר דצמבר,  "יום הרווקים הסיני", ה"בלאק פריידי" ו"סייבר מאנדיי" הינה תקופת השיא בהזמנת חבילות מחו"ל שהסתכמה בכ- 15 מיליון חבילות שהוזמנו בתוך חודשיים. חברת דואר ישראל מפעילה למעלה מ1,200 נקודות למסירת חבילות ברחבי הארץ כדי לאפשר ללקוחותיה לקבל את החבילות במקומות שקרובים לבתיהם ובשעות פעילות ממושכות.  כיום רוב הלקוחות מקבלים מסרונים על הגעת החבילות, ורבים מהם מגיעים לקחת אותה באותו יום. כאשר מדובר בחבילות קטנות שנכנסות לתיבת הדואר, מי שמביא אותן אלינו עד הבית הם הדוורים.  בימים אלו עושות את דרכן לבתי הנמענים מליוני חבילות בתיקי הדוורים.

לינה סעור, אשדודית בת 46 נשואה ואם לשלושה ילדים היא דוורית כבר עשרים שנה. לינה מספרת כי התפקיד מאפשר מצד אחד עצמאות בשטח ומצד שני היא אוהבת להיות בקשר עם הציבור. "אני מחלקת דואר ברחוב שבו אני מתגוררת כך שכולם מכירים אותי ומבקשים ממני להביא את החבילות הגדולות אליי הביתה. הם יודעים שאני זמינה עבורם גם בשעות הערב וביקור הלקוחות אצלי בבית זה דבר שבשגרה. אני עושה זאת באהבה רבה".

 

 

לינה מוסיפה כי למרות שמדובר בעבודה קשה ובכל תנאי מזג אויר ומצב בטחוני, היא אוהבת את עבודתה שגם מאפשרת לה לעשות פעילות גופנית והשכר האמיתי שלה הוא היחסים החמים עם הלקוחות שמקבלים את פניה עם חיוך כאשר הם מקבלים את החבילות. "במובן מסוים אני משמחת אנשים וזה גורם לי לסיפוק עצום. באזור שבו אני מחלקת דואר , יש משפחה שהילד והוריו נכים על כסא גלגלים והם מזמינים הרבה חבילות מחו"ל. לא משנה מה גודל החבילה, אף פעם איני מפנה אותם לסניף הדואר  אלא תמיד מביאה אליהם את החבילות עד הבית, גם אם הן גדולות מאוד ועושה את זה מכל הלב".

ממיינים ומסדרים במרכז הדואר החדש באשדוד. צילום: אורי קריספין

לינה מספרת על השינוי שחל עבודתה כדוורית. "אם פעם עיקר העבודה היה חלוקת מכתבים, כיום מרבית הציבור אינו שולח מכתבים ובעיקר מקבל מכתבים מחברות וארגונים כמו בנקים, חברות סלולר ועוד. רוב הלקוחות אינם מצפים בהתרגשות לקבל מכתבים אלה, למעט בתקופת החגים אז עדיין ישנם לקוחות שמקפידים לשלוח ברכות שנה טובה ולרגש את קרוביהם".

"בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי כאשר יש פחות מכתבים רגילים והרבה מאוד  חבילות מחו"ל מכתבים רשומים ודואר 24. המהפכה בסחר המקוון נותנת את אותותיה בכל העולם וכאן באשדוד מזמינים המון המון חבילות ומצפים להן. פעם היה מרגש לקבל מכתב אישי היום זה החבילה".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר