מחאת הנשים מול בניין העירייה צילום: פבל

באו חושך לגרש: מחאת הנשים הארצית מול עיריית אשדוד

מחאת הנשים הארצית התגבשה גם באשדוד ובה נשים הפגינו אל מול בניין העירייה על אזלת היד מצד הממשלה על אלימות כנגד נשים

פורסם בתאריך: 4.12.18 12:27

     

מחאת הנשים הארצית, שקמה בעקבות סירוב הממשלה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא רצח נשים, שבוע שבו נרצחו שתי נערות – יארא איוב בת ה-16 וסילבנה צגאיי בת ה-13, נרקמה ברחבי הארץ וברגעים אלו נמצאות עשרות נשים שובתות גם באשדוד, מול רחבת העירייה ובמעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שהגיע לתמוך. לדברי חברת המועצה סטלה ויינשטיין : "הנשים מפחדות לצאת בערב ב-10 בלילה, לפני שבועיים נרצחה ילדה בת-16 כאשר הלכה לקנות לחמניות. בדיוק בצורה זו נרצחה הבת דודה שלי".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, תמך במילותיו ובנוכחתו: "24 נשים נערות ממגזרים שונים נרצחו השנה – זה מספר מזעזע, כשנזכרים בו מתמלאים חלחלה. 24 נשים, עם סיפורי חיים שונים, אבל מכנה משותף אחד. האלימות מצויה בכל מקום, היא לא מוגבלת לשום שכבה ספציפית. האלימות שהופנית אליהן, היא בדרך כלל מבית, מתוך הסביבה הקרובה – מעגל הדמים הזה חייב להיגדע, כאן ועכשיו! "

חברות מועצת העיר שרק אמש הפגינו התרגשות בטקס כינון המועצה, הפגינו הזדהות והביעו מילות תמיכה:

אורית אלמוזלינו רייז חברת מועצה מסיעת "אשדוד ביחד":
"גל המחאות שקם ברחבי המדינה מציב, אחת ולתמיד, על סדר היום, את אחת התופעות העצובות והעגומות במדינה: רצח מזעזע ובלתי נתפס של נשים ונערות. רק היום, במחאת הזדהות במאבק באלימות נגד נשים, בה השתתפתי הבוקר, הכרתי אישה צעירה ואמיצה שסבלה ממעקבים והטרדות בלתי פוסקות מצד מי שהיה הגרוש שלה, והיא סיפרה שלא היה לה כל מענה או סיוע. חייב למנוע את הרצח הבא. אין לנו אפשרות אחרת. עלינו לנקוט בפעולות חינוך, הסברה לנשים ולגברים כאחד, ומתן מעגל תמיכה לנשים המצויות במעגל האלימות".

מחאת הנשים מול בניין העירייה. צלמת: סיוון מירילי

אהובה עמרם יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה:
"אלימות נגד נשים הפכה לצכת מדינה. חייב למגר את התופעה הנוראית שפוגעת בכל אישה ללא הבדלי מעמד, עדה, דת ועיוצ"ב. חייב להעמיד את כל האמצעים האפשריים, לטובת חינוך לשוויון בין המינים, לכבוד האדם ואהבת האחר. לפעול להעלאת המודעות על מנת לטפל ולמגר את התופעה בעזרת כל הארגונים הרלוונטיים והמשרדים הממשלתיים האמונים על כך".

מחאת הנשים מול בניין העירייה. צלמת: סיוון מירילי

אתי אטיאס יו"ר ויצו אשדוד:
"די לימי הזכרון, די לקורבנות, זה זמן העשייה ולקיחת אחריות לטווח ארוך. לא עוד מספר סטטיסטי, דם הנשים אינו הפקר. בוחרים בעשייה למען".

מחאת הנשים מול בניין העירייה. צלמת: סיוון מירילי

סטלה שנקל ויינשטיין חברת מועצה מסיעת אשדוד ביחד:
"נושא חשוב שנוגע לכלל האוכלוסיה, לכל המגדרים, שאמור להתחיל מחינוך והסברה, זה נמצא בכל מקום ונוגע לכולנו, נשים בעיקר, אך גם גברים הם חלק בלתי נפרד מהמאבק החשוב הזה".

המיצג לפני ההפגנה. צילום: סיון מרילי

נורית טופז:
"לפני כל כובעיי אני אישה, הנושא כל כך חשוב לי ולפני כשש שנים הקמתי את מטה אשדודיות בתנועת אשדודים ומאז אני מובילה אותו. אחת מהמטרות המשמעותיות לי כפעילה חברתית כבר למעלה מעשור, הנו שוויון זכויות והזדמנויות בכלל ולנשים בפרט, הרי לא יתכן שאנחנו הנשים, רוב האוכלוסיה במדינה כ 51%, נמשיך לחיות בשגרה הנוראית הזו של אלימות. ההתעלמות המגיעה ממקבלי ההחלטות בממשלה, תקציבים שלא עוברים ותוכניות הסברה ושיקום שאינן מיושמות זו שערוריה. הגענו למצב חרום!"

במחאה נכחו נשים חזקות ואמיצות ששיתפו בסיפוריהן האישיים. בין אם על ידי גרוש מתעלל ובין החוויות מהמקלט לנשים מוכות באשדוד. 24 זוגות נעליים מיותמות הונחו כסמל עוצמתי למספר הנשים שנרצחו בשנה האחרונה, וכאמירה לכך שהנשים הנוכחות הן הקול שנשאר כדי להביא לשינוי.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר