נטשה את התעשייה לטובת אהבתה הישנה - מתמטיקה. איטה ברדין

מהייטק להוראה: משוואת ברדין

איטה ברדין מאשדוד עשתה הסבה מקצועית והיא לא מצטערת לרגע: מהנדסת החשמל החלה ללמד מתמטיקה במקיף ט' והיא סבורה שהרתיעה של ילדים רבים מהמקצוע נעוצה במורים לא מספיק טובים ובהיעדר יחס אישי

פורסם בתאריך: 3.8.17 12:48

     

היא מהנדסת חשמל במקצועה, ואחרי שנים של לימודים וקריירה בהייטק, החליטה איטה ברדין בת 35 מאשדוד לעשות הסבה להוראה ולחזור לאהבתה הישנה: מתמטיקה.

יחס אישי. ברדין ליד הלוח

באחרונה סיימה ברדין את לימודי ההוראה שלה בהצטיינות במכללת אחוה במסגרת תכנית אלפא להסבת אקדמאים להוראה בבתי ספר על יסודיים, שמטרתה להביא להעלאת מספר התלמידים והמורים ברמה של חמש יחידות לימוד במתמטיקה.
ברדין היא מהנדסת חשמל במקצועה, את התואר עשתה ב-HIT, מכון טכנולוגי חולון. היא עבדה תקופה קצרה בחברה לייצור מכונות אלקטרוניות למפעלי אריזה בתל אביב, לאחר מכן עברה לתפקיד נציגת מכירת כלי רכב יד ראשונה עד שהחליטה לשוב לספסל הלימודים, הפעם כדי לעשות הסבה להוראה.
“אני אוהבת לעבוד עם בני אדם, פחות עם מחשבים ומכונות, לכן לא כל כך התחברתי לעולם ההייטק”, מסבירה ברדין, אם לשתי ילדות, בנות שנתיים וחמש. היא בוגרת מקיף ה’, ילידת ברית המועצות לשעבר. בגיל 10 עלתה לארץ עם משפחתה, תחילה ליבנה ואחרי שנתיים לאשדוד.
בשנה החולפת לימדה מתמטיקה במקיף ט’ ובשנת הלימודים הקרובה גם תחנך כיתה בבית הספר: “יש לי סבלנות, תודה לאל. לימדתי ז’ וח’, ובשנה הקרובה אלמד גם בשכבה י’ ואחנך כיתה ז’. הכיוון שאליו אני רוצה להגיע הוא להגיש לבגרות בחמש יחידות".
ואם תשאלו אותה איך מתגברים על הרתיעה שיש בקרב תלמידים רבים כלפי מקצוע המתמטיקה, היא תשיב: ”המפתח הוא יחס אישי. הרתיעה ממתמטיקה היא לא ממתמטיקה אלא ממורי המתמטיקה, הבעיה היא בגישה. אם יש יחסים טובים בין מורה לתלמידים, הציונים משתפרים. חיבור אישי וחיזוק התפיסה אצל הילדים ובני הנוער שלא לוותר מראש ולא להינעל”.

“לתכנית אלפא יתרונות גם עבור הסטודנטים, בהן הכשרה כפולה – לכיתות ז’-י’ ולכיתות יא’-יב’ בחמש יחידות לימוד. ובנוסף, בשנת הלימודים השנייה הסטודנטים יתחילו את הסטאז’ בבתי הספר”, ציינה ד”ר מריטה ברבש, ראש החוג למתמטיקה והוראתה במכללת אחוה. “התכנית תתרום להתמודדות עם המחסור הצפוי עוד להחמיר במורים למתמטיקה. בשנתיים האחרונות שולבו בוגרי התכנית, דוגמת איטה, בעבודה בבתי הספר, ואנו מקווים להמשיך כך בעתיד”, הוסיפה.

מכללת אחוה

התכנית, אשר אורכת ארבעה סמסטרים, מיועדת לבוגרי תואר ראשון או שני בתחומי מתמטיקה, סטטיסטיקה, מדעי המחשב וכן הנדסת חשמל, אווירונאוטיקה, אלקטרוניקה, אלקטרואופטיקה, ננוטכנולוגיה ובוגרי תואר B. Sc. בהתמחויות בעלות בסיס רחב במתמטיקה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר