זירת פגיעת רקטה בשדרות הערב שגרמה לשריפה. צילום: דוברות המשטרה
זירת פגיעת רקטה בשדרות הערב שגרמה לשריפה. צילום: דוברות המשטרה

לסרי מברצלונה: הנחיתי לפתוח מקלטים

הלימודים מחר יתקיימו רק במוסדות ממוגנים. בעירייה מתקיימת הערכת מצב

פורסם בתאריך: 12.11.18 18:46

     

בעקבות ההסלמה החמורה במצב הביטחוני הורה ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי ששוהה כעת בביקור עבודה בברצלונה, ספרד, לפתוח את המקלטים הציבוריים. מאז שעות ארחר הצהריים נורו לשטחי ישראל יותר מ-100 רקטות ופצמ"רים.

"תושבים יקרים", כתב לסרי בהודעתו מהערב, "בשעות האחרונות קיימת הסלמה במצב הבטחוני, ולאור זאת, הוציא פיקוד העורף הנחיה לתושבי אשדוד להשאר בסמוך למרחבים מוגנים.
כמו כן, הנחיתי לפתוח מקלטים ציבוריים, ולכנס את גורמי הביטחון בעיריה ברשות ממלא מקומי עו״ד גבריאל כנפו, להיערכות מול האפשרות לירי טילים על אשדוד. אני שוהה בראש משלחת מהעירייה בכנס ערים חכמות בברצלונה, ונמצא בקשר רצוף עם מפקד המחוז של פיקוד העורף, עם מוכנות להפסקת שהייתי וחזרה מיידית לארץ, בהתאם להתפתחות הבטחונית. אנא, הקפידו על הנחיות פיקוד העורף, וגם רעננו יחד עם כל בני המשפחה את כללי ההתגוננות".

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: דוברות עיריית אשדוד

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: דוברות עיריית אשדוד

לסרי מתזכר את הכללים בהשמע אזעקה:
א- יש להכנס תוך 45 שניות למרחב מוגן, או לחדר המדרגות למי שאין מרחב מוגן, או למרכז הבית בבתים ללא מרחב מגן וללא חדר מדרגות.
ב- יש להשאר במקום לפחות 10 דקות מתום האזעקה, ולא לשהות תחת כיפת השמיים מחשש לנזק מרסיסי הפגיעה של טיל כיפת ברזל ברקטה ששוגרה.
ג-בתים משותפים עם דלת אינטרקום, מתבקשים להשאיר את דלת האינטרקום פתוחה לטובת עוברים ושבים בסמוך לבניין בעת הישמע אזעקה.

בעירייה מציינים שמוקד 106 עומד לרשות התושבים לכל שאלה.

הודעת מד"א הערב ב-18:30 – סיכום לאירועים בדרום:

בשעה 16:31 התקבלה קריאה במד"א על נפילת פצמ"ר סמוך לאוטובוס בכביש בסמוך לישובים במועצה האזורית שער הנגב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי תחת אש לצעיר כבן 19 שנפגע קשה מרסיסים כשעמד בסמוך לאוטובוס ריק מנוסעים ופינו אותו לבי"ח סורוקה כשהוא מורדם, מונשם ומצבו יציב. במקביל צוותי מד"א טיפלו בגזרת שדרות ב 6 נפגעים שהיו בדרכם למרחבים מוגנים ונפצעו מרסיסי זכוכיות ומדלת ממ"ד שנסגרה על כף ידה של נערה כבת 16. בנוסף צוותי מד"א טיפלו ב 3 נפגעי חרדה שפונו לבי"ח סורוקה וברזילי.

לסיכום: סה"כ 10 נפגעים טופלו ע"י צוותי מד"א. מתוכם פצוע קשה מרסיסי פצמ"ר, 6 קל עם פציעות בדרכם למרחב מוגן ו- 3 נפגעי חרדה.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר