ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. צילום: עמותת אור ירוק

אור אדום: עוצרים לזכרם של 33,672 הרוגי תאונות הדרכים

עמותת אור ירוק עוצרת בנתונים כואבים: 33,672 הרוגים בכבישים מאז קום המדינה, באשדוד רק מתחילת השנה נהרגו ארבעה

פורסם בתאריך: 11.11.18 16:38

     

בשמיני בנובמבר, יום חמישי האחרון, ציינו עמותת 'אור ירוק' ובתי הספר של החינוך ההתיישבותי את יום הזיכרון  להרוגי תאונות הדרכים- 'ישראל עוצרת'.

ביום זה מבקשת עמותת אור ירוק להזכיר את ההרוגים בכבישים מאז קום המדינה, ומציינת כי מספר ההרוגים בתאונות הדרכים גבוה מ-33,600, נתון שגבוה ממספר נופלי ישראל במלחמות ובאירועי פיגוע וטרור.

מנתוני אור ירוק עולה כי רק באשדוד, ישנם 203 הרוגים בתאונות הדרכים מ-1980, והחל מינואר 2018 ועד ספטמבר האחרון נפגעו בתאונות דרכים באשדוד 375 בני אדם, ביניהם ארבעה נהרגו ו-16 נפצעו באורח קשה.

האירוע "ישראל עוצרת" מתקיים פעם בשנה, ובו מבקשת אור ירוק להזכיר את ההרוגים בכבישים מאז 1948 – קום המדינה. מספר ההרוגים בתאונות הדרכים גבוה מ- 33,600 בני אדם ומדובר בלמעלה ממספר נופלי ישראל במלחמות ובאירועי פיגוע וטרור.

הטקס המרכזי ביום זה התקיים בקרית החינוך "דרור" שבצומת דרור בהובלת דורית אסולין, רכזת פדגוגית תחום הבטיחות בדרכים בחינוך ההתיישבותי, כאשר לאחר הטקס יצאו התלמידים למרוץ מיוחד למען המאבק בתאונות הדרכים. כ-130 מוסדות חינוך נוספים של החינוך ההתיישבותי השתתפו באירועי 'ישראל עוצרת', וקיבלו הדרכה בנושא נהיגת צעירים.

בטקס נשא דברים מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "משפחות רבות נוספות למעגל הכואב והקשה של השכול מדי שנה, בשנה שעברה נהרגו 364 בני אדם בתאונות דרכים, הרוג ביום בממוצע. ביום 'ישראל עוצרת' אנחנו מזכירים את הרוגי תאונות הדרכים וגם מציינים את הדרכים  בהן ניתן למנוע את הנפגעים הבאים".

עוד המשיך קיטה את דבריו וכיוון אותם לממשלת ישראל: "על ממשלת ישראל ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להעלות את הצלת החיים לראש סדר העדיפויות, להשקיע בתשתיות, בחינוך, בהסברה ובאכיפה שיוכלו לצמצם את מספרי התאונות והנפגעים העולים מדי יום".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר