מכינים את המטריות: הגשם מגיע לאשדוד כנראה בחמישי

על פי השירות המטאורולוגי הישראלי, החורף מגיע ביום חמישי ובמינהל התפעול באשדוד נערכים לגשמים ומבקשים מהציבור להיערכות מקבילה גם בגזרה המשפחתית

פורסם בתאריך: 23.10.18 18:28

     

השבוע מזג האוויר יהיה עדיין חם לעונה אך קיימת תחזית לגשם מקומי קל החל מיום חמישי בערב ושישי בלילה, ויש צפי לרוחות חזקות וממטרים. בשבת תהיה שוב התחממות.

אישה עם מטריה הבוקר באזור י"ב. צילום: דור גפני

אישה עם מטריה הבוקר באזור י"ב. צילום: דור גפני

על פי התחזית לעונה, צפויות החורף רוחות סוערות, ברקים וגשמים, העלולים להביא איתם גם שיטפונות והצפות, פגיעה בעצים ובעמודים והתנתקות של חפצים בשל עוצמת הרוחות.

מתוך ארכיון "כאן דרום" בחורף שעבר:

לשם כך נערכים במינהל התפעול: "ההתמודדות עם משקעי גשם קיצוניים מחייבים ניקיון מרזבים, תעלות ונקזים, זיפות גגות של מוסדות חינוך וציבור" אומרים בתפעול ומוסיפים "מול הרוחות החזקות מתבצעות עבודות קשירה והגנה על פריטים, גיזום ע

באדיבות עיריית אשדוד

צים והיערכות כללית לתרחישי חורף אפשריים".

במינהל החינוך קוראים לתושבים לנצל את הימים הללו להיערכות אישית במסגרת המשפחתית, וממליצים על ביצוע הפעולות הבאות:

  • ניקוי המרזבים בבתים הפרטיים ובבנייני המגורים
  • גיזום עצים בחצרות הבתים
  • חיזוק פריטים שונים מסכנת רוחות סערות, כדוגמת ציוד וריהוט חוצות הנמצא בחצרות, דודי שמש ואנטנות על גגות הבתים או פרגולות וסככות צל במרפסות הבתים.
  • להיערך בתוך הבית ולהצטייד בתאורת חירום, רדיו המופעל על סוללות, טלפון סלולארי וכמות מספקת של סוללות למקרה של הפסקת חשמל.

במינהל התפעול מזכירים את החורף שעבר כגשום וסוער במיוחד עם משקעי גשם גבוהים מהממוצע ומסרו ממנהל התפעול: "היכולת שלנו לצלוח את החורף בשלום תלויה במידה רבה במוכנות של כולנו, ברמת העיר וברמה הפרטית".

עוד מציינים כי המוקד העירוני ויחידות התפעול ערוכים לתרחישי חורף בדרגות קושי משתנות, ממזג אוויר חורפי עם אפשרות לגשם בעוצמה נמוכה והתפתחות תנאי סערה ועד למזג אוויר סוער עם משאבי רוח בעוצמה גבוהה, התפתחות ענני סערה וממטרים כבדים.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר