ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס תמונה מוויקי שיתוף צילם:יעקב כהן

מקודם בכנסת: פטור מהארנונה לעמותות חרדיות

האם יקבלו העמותות החרדיות פטור גורף מתשלום הארנונה? ש"ס מקדמת הצעת חוק שעברה את הועדות עולה להצבעה במושב הכנסת

פורסם בתאריך: 17.10.18 13:45

     

וועדת הכספים אישרה כעת להכנה בקריאה ראשונה את הצע"ח של חה"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) 'בסמכות הרשות המקומית יהיה לפטור את עמותות החסד מתשלום דמי הארנונה'.

בסיור שערך ח״כ מלכיאלי במחסני ארגון חסדי יוסף נתיבות שמע ח״כ מלכיאלי מיו״ר הארגון אלעזר בן דוד על מצוקת ארגוני החסד שצריכים לשלם ארנונה על מחסני החלוקה. ח״כ הרב מלכיאלי הבטיח שכבר למחרת הוא יכין הצעת חוק לתיקון המצב.

המצב כיום, כי 'מוסד מתנדב לשירות הציבור' המעוניין בקבלת פטור מארנונה ועומד בכל הקריטריונים הנדרשים, נדרש לפנות בבקשה לרשות המקומית אשר פעילותה בתחומה, ובנוסף יעביר המוסד העתק מן הבקשה לממונה על המחוז אשר בתחומו מצוי הנכס בגינו מבוקש הפטור.

הרשות (וועדת התמיכות) בוחנת את הבקשה ומחליטה על המלצתה לפטור או לא בהתאם לקריטריונים המפורטים, ומעבירה את ההמלצה לממונה על המחוז שבתחומו היא יושבת, אשר מחליט סופית האם לאשר את הפטור לאור המלצת הרשות, בפרקטיקה הממונה מהווה 'חותמת גומי' לאור בחינת הרשות את הקריטריונים והחלטתה.

חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי: "ידוע כי הפרוצדורה מפרנסת את עצמה, למה כל הפינג פונג הזה מהרשות לממונה ושוב לרשות ושוב לממונה .. בנושא חשוב וראוי זה מוטב לתת לעמותות החסד העושות את הפעילות שעל המדינה לעשות להתעסק במהות ולא בפרוצדורה, אני מברך את יו"ר התנועה הרב אריה דרעי ואת יו"ר וועדת הכספים הרב משה גפני על פעילותם הרבה להקל על עמותות החסד באופן משמעותי ודרסטי זוהי בשורה עצומה נוספת של השר לציבור.

יצוין, כי הצעה צפויה לעלות בימים הקרובים להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר