(U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Weston Jones/Released)

צפו: המשחתת שהפגיזה את סוריה בביקור באשדוד ?

פורסם בתאריך: 8.10.18 13:04

     

כמתוכנן, וכפי שדיווחנו, הבוקר עגנה בנמל אשדוד משחתת הצי השישי האמריקאי רוס [USS ROSS], נושאת הטילים המונחים. היא התפרסמה בזכות התקפת טילי טומהוק על בסיסי המדינה האיסלאמית בסוריה הגיעה היום, יום שני ה-8 באוקטובר, לפני הצהריים, לנמל אשדוד.

המשחתת קול עזבה את נמל הבית שלה נורפולק, במדינת וירג’יניה, והיא אורחת די רגילה בנמל חיפה. בעבר, נשקלה גם האפשרות שחלק מצוותה יגור באשדוד או חיפה.

זו הפעם הראשונה מאז 1999 אוניית קרב של חיל הים האמריקני עוגנת בנמל אשדוד

יו"ר נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור: "אנו שואפים לחזק את הקשרים עם חיל הים האמריקני. לישראל ולארה"ב אינטרסים משותפים באזור, לכן טבעי שספינות נוספות יעגנו באשדוד בקרוב"

המשחתת רוס בנמל אשדוד צילום: פבל

מדובר באוניית הקרב האמריקאית הראשונה שעוגנת באשדוד ב-19 השנים האחרונות. למעשה, מאז 1999, אוניית קרב מחיל הים האמריקני, לא הגיעה לרציפי נמל אשדוד.

המשחתת USS Ross, היא חלק מהצי השישי של חיל הים האמריקני. במהלך ביקורה, המלחים של USS Ross יבקרו במקומות שונים בישראל וישתתפו בפרויקט לחיזוק הקשר עם תושבי אשדוד.

ביום חמישי הקרוב שגרירות ארצות הברית בישראל תערוך אירוע מיוחד לציון יום ההולדת ה-243 של חיל הים האמריקני.

המשחתת רוס בנמל אשדוד צילום: פבל

יושבת ראש חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור, ציינה כי חזרתן של ספינות חיל הים האמריקני לנמל אשדוד מסמלת את עומק היחסים בין ישראל וארצות הברית. הוזמן בכור ציינה כי "זהו רגע היסטורי חשוב לנמל אשדוד, שמארח בשמחה את שותפינו מארצות הברית ושואף לחזק את הקשרים שלנו עם חיל הים האמריקני. לישראל ולארצות הברית יש אינטרסים משותפים באזור זה, לכן טבעי שנארח עוד ועוד ספינות מארצות הברית בנמל אשדוד בעתיד הקרוב. בשל המיקום הגיאוגרפי של נמל אשדוד, הוא לא רק השער הכלכלי של ישראל, אלא גם נקודת מעבר אסטרטגית וגיאופוליטית של החלק מזרחי של הים התיכון.

 

הביקור של המשחתת בצילומי איגור וייזנר:

שיגור טילי טומהוק על סוריה

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר