הילד שנפל ממכונית. צילום: מוקד רואה של עיריית אשדוד
הילד שנפל ממכונית. צילום: מוקד רואה של עיריית אשדוד

ביה"מ הורה לקצר את הפסילה של הנהגת שבנה נפל לכביש

השופט התחשב בכך שהיא בהיריון מתקדם ושפרסום המקרה יצר הרתעה. לדברי האישה, בנה הצליח להשתחרר לבד מהחגורה וזו לא הפעם הראשונה ואילו את הדלת הוא פתח לאחר שהיא שכחה לבצע נעילה מרכזית. במשטרה טרם החליטו אם יוגש נגדה כתב אישום בגין רשלנות

פורסם בתאריך: 30.8.18 18:15

     

רישיון הנהיגה של י', האם שבנה נפל ממכוניתה בתוך צומת סואן הישר אל הכביש – יוחזר לה בעוד קצת יותר משבועיים. כך קבע היום בית המשפט המחוזי בבאר שבע.

כזכור במקרה שאירע ביום ראשון, 5.8, נסעה האישה משד' אלטלנה לכיוון שד' בגין. היא פנתה ברמזור שמאלה ובמרכז הצומת נפתחה לפתע הדלת האחורית ומתוך הרכב התגלגל את הכביש בנה הפעוט בן שנתיים וחצי. למרבה המזל הוא לא נפגע, הרבה בזכות שני אזרחים שהבחינו במתרחש, זינקו לצומת, לקחו אותו בידיהם ומסרו אותו לאמו שעצרה בצד הדרך.

לאחר התקרית המשטרה החליטה לפסול את רישיון הנהיגה שלה למשך חודשיים. במקביל נפתחה חקירה. האם פנתה לבית משפט השלום באשדוד וביקשה לקבל בחזרה את הרישיון שלה. משלא נענתה ערערה לבית המשפט המחוזי, שהורה היום להשיב לה את הרישיון ב-17 בספטמבר.

לטענת האם היא חגרה את שני ילדיה שהיו ברכב, אך אותו ילד הצליח להשתחרר מהחגורה וגם לפתוח את הדלת לאחר ששכחה לנעול אותה. לפי החלטת בית משפט השלום הנהגת, "הייתה מודעת לכך שקיימת בעיה של התנהלות עם בנה הקטין וכי מדובר בילד שתמיד משתחרר מן החגורה. על כן התקינה המבקשת ברכבה כסאות בטיחות עם נעילת ילדים, אך שלושה ימים קודם לאירוע, היא שיחררה את המערכת ושכחה להחזירה".

סנגורה, עו"ד אדי נוז, הבהיר שאין מדובר במערכת לנעילת ילדים בכיסאות, אלא במערכת "לנעילת ילדים"  בדלתות. בית משפט השלום מצא כי בשל שיקול דעת שגוי זה של אי הסדרת החגירה של הבן באופן מייידי כאשר גילתה זאת ברמזור, הצליח הפעוט לפתוח את הדלת והתגלגל אל מחוץ לרכב בכביש סואן.

עו"ד אדי נוז

 

בית משפט השלום ציין "שהמחזה הוא קשה וכי בנס הוא לא הסתיים באסון, הקטין היה חגור, התאונה לא היתה נגרמת ולא יכולה להיות מחלוקת על כך. בית המשפט קבע כי התנהלותה הרשלנית של המבקשת, היא שהובילה לגרימת התאונה, כאשר היא יכלה למנוע אותה, לו היתה חוגרת את הקטין לאחר שזה השתחרר מן החגורה, או לכל הפחות דואגת כי לצד הקטין ישב מבוגר שימנע שחרורו מהחגורה", כך נכתב בהחלטה היום.

הנהגת ביקשה להתחשב בכך שזהו היום האחרון של הילדים בחופש לפני הגן, כי היא בשמירת הריון, כי בעלה עובד עד הערב וכי היא שוהה כל היום עם הילדים.

השופט המחוזי ישראל פבלו אקסלרוד ציין בהחלטתו היום: "אין דעתי כדעתו של בית משפט קמא הנכבד, והוא, לעניין הדרישה כי העוררת תתקן מייד את המצב של השתחררות בנה מן החגורה, בעת שנהגה העוררת בצומת, שהרי לא נצפה מהעוררת שתסתובב תוך כדי נהיגה ותקשור את בנה וגם לא נצפה ממנה, כך לכאורה לפחות, כי תעצור את הרכב באמצע הכביש או באמצע הצומת, תצא מהרכב ותחגור את בנה או שתחגור אותו מתוך הרכב. מכל מקום, אין ספק לעניין ההליך שבפני, לפחות, כי העוררת התרשלה בכך שלא דאגה כי נעילת הילדים תפעל, ואולי אף במעשה או במחדל נוסף".

השופט הוסיף שלא ניתן לומר שנפל פגם בהחלטתו של קצין המשטרה שהורה על הפסילה המנהלית, אולם "יחד עם זאת, אני סבור שבמקרה הזה, יש ליתן משקל משמעותי יותר לנתונים הבאים: מצבה המשפחתי של העוררת, אשר נתונה בהיריון מתקדם והצורך שלה להסיע את ילדיה הקטנים, עת שבעלה עובד שעות רבות ביום. לעניין תקופת הצינון והצורך להרתיע, שיקולים בעלי משמעות רבה כשלעצמה, אני סבור כי עצם האירוע הקשה, שבו הילד נזרק אל הכביש והיה בסכנה של פגיעה של ממש, אם לא מעבר לכך, העובדה כי המקרה ידוע לכל וכי הסרטון הופץ לכל עבר – בכל אלה, יש גם בהם כדי להוות אלמנט מרתיע וניתן להניח כי זאת, יחד עם תקופת הפסילה אשר תושת על העוררת בסופו של דבר יביאו את העוררת להקפדה יתרה, להבא, הן לעניין נעילת הדלת והן לעניין ההקפדה קשירת בנה בחגורה ובכיסא המתאים".

לכן, הורה השופט על קיצור בתקופת הפסילה, כך שזו תסתיים ב- 17.9.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר