גלבר במפגש עם תושבים חרדים באזור ז' הבוקר
גלבר במפגש עם תושבים חרדים באזור ז' הבוקר

בשושו מאחורי הוילון: גלבר יושבת עם תושבים ברובע ז'

המועמדת לראשות העירייה ממשיכה לחזר אחר קולות הציבור החרדי לאחר שכניסתו של ד"ר לחמני למשחק נגסה בכוחה

פורסם בתאריך: 30.8.18 12:22

     

המועמדת לראשות העירייה הלן גלבר ממשיכה לחזר במרץ אחר קולות המגזר החרדי. אמש היא תועדה בפגישה עם דיירים ברחוב ר' יוסי בר חלפתא שברובע ז'. הפגישה נערכה בדירה פרטית וצולמה מבחוץ מבעד לוילון.

ניתן להעריך שמדובר בהמשך הניסיונות של גלבר לזכות בתמיכת אגודת ישראל, או לפחות בפלח מתוך הקהילה החסידית הגדולה בעיר.

כזכור, השבוע נועדה גלבר עם המועמד שמעון כצנלסון והם לא הגיעו לסיכום בעניין התלכדות סביב מועמד אחד מוסכם שירוץ מול ראש העירייה המכהן, ד"ר יחיאל לסרי. הסברה היא שגלבר מעוניינת למשוך זמן בתקווה שבינתיים תקבל הבטחה לתמיכה מהמגזר החרדי או חלקו.

כניסתו של ד"ר אלי לחמני למערכת הבחירות נגסה בכוחה של גלבר. הם ישבו יחד באותה סיעה בקדנציה הנוכחית ובמובן מסוים הם פונים לאותו קהל בוחרים. גם פרשת ההקלטות עשתה את שלה.

המסר של גלבר במערכת הבחירות אינו ברור ולא אחת הוא גם סותר מבחינת סוגיית השבת והיחסים שבין חלקי האוכלוסייה השונים בעיר. למרות זאת היא הצליחה להקיף את עצמה בכמה פעילים חרדים, בעיקר מקרב ציבור חסידי גור, שמנסים להריץ אותה כמועמדת מטעם אגודה. חלקם עושים זאת יותר מאיבתם ללסרי מאשר מחיבתם לגלבר.

 

בבחירות לפני עשור מה שגרם בסופו של דבר לכך שאגודה העבירה את תמיכתה המסורתית בצבי צילקר שהיה אז ראש עירייה מכהן אל הטוען לכתר, לסרי, היה ההבטחה של לסרי שאגודה תקבל סגנות. זה, יחד עם העובדה שבאגודה ראו שסיכוייו לנצח הולכים וגדלים, הביא לתפנית שעשו באותם ימים. מאז הברית בין הצדדים הייתה יציבה. עד משבר השבת.

בבחירות הללו המצב שונה. בקרב חלקים מהציבור החרדי, או יותר נכון, כנראה בעיקר בקרב פעילי ציבור ועיתונאים מתוך אותו ציבור, יש זעם על הזיג-זג שעשה לסרי במהלך משבר השבת בעיר, והם מאוד רוצים ללמד אותו לקח. האם הם יצליחו לסחוף אחריהם את הרבנים והפוליטיקאים?

ממטה גלבר נמסר: "אנחנו פוגשים כפי שהבטחנו את כל הציבורים בעיר. יש לנו מצע מסודר שפורסם בנושא שבת של כל אחד יחיה על פי הבנתו כולל בסופי שבוע ושיש לכבד את כולם. כל הפרשנויות הפוליטיות של עיתונאים הם על אחריותם בלבד ואינם מחוברים לחיים עצמם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר