פארק עד הלום. צילום: אורי קריספין

הגענו עד הלום: 2,500 יחידות דיור חדשות לחרדים

על פארק עד הלום באשדוד ודאי שמעתם. גם על הגשר, המחלף והאנדרטה בעלי אותו שם. כעת כדאי להתחיל להתרגל למושג חדש: תכנית עד הלום שבמסגרתה ייבנו ממזרח לעיר יותר מאלפיים יחידות דיור בבניה רוויה עבור המגזר החרדי ועוד כ-5,000 יחידות עבור הציבור הרחב. היציאה מהחומות, גרסת אשדוד

פורסם בתאריך: 28.7.17 16:08

     

הכיוון: מזרח. בעיריית אשדוד מקדמים בימים אלה במרץ הקמת מתחם מגורים חדש באזור של פארק עד הלום ממזרח לרבעים ז’ וט’ ודרומה משם עד אחרי תחנת הרכבת, צמוד לכביש 4.

למתחם החדש קוראים בעירייה תכנית עד הלום. השטח מורכב היום מאדמות מדינה, ויהיה צורך לבצע בהן שינוי ייעוד מכיוון שכיום הן אינן מיועדות לבנייה. המתחם החדש צפוי “לבלוע” לתוכו את הפארק סמוך לאנדרטת עד הלום ולאפיק נחל לכיש.

האובליסק המצרי, פארק עד הלום. צילום: אורי קריספין

על פי התכנון, המתחם יכלול כ-2,500 יחידות דיור בבנייה רוויה, לציבור החרדי ועוד כפול מכך עבור הציבור הכללי, שתכלול בעיקרה בניינים של 10 עד 25 קומות ללא צמודי קרקע וכן שטחי מסחר, תעשייה ותעסוקה. בשטח שמעבר לשדרות משה סנה (“כביש s”), קרוב לרובע ז’, מעריכים שלפחות חלק מהבנייה יותאם למגזר החרדי הסובל כיום ממחסור בשטחים לבנייה. המשמעות היא שהבנייה לא תהיה רבת קומות עקב מגבלת השימוש במעלית בשבת.

עצי אקליפטוס בפארק. צילום: אורי קריספין

תכנית עד הלום היא מרכיב אחד בהסכם הגג שצפוי להיחתם בתוך כשבועיים בין עיריית אשדוד, משרדי האוצר והבינוי והשיכון ובתוכו תוספת של כ-30 אלף יחידות דיור חדשות בעיר. המתחם הגדול ביותר שמתוכנן במסגרת אותו הסכם נמצא באזור הדיונה הגדולה – הלוא הוא שטחו של רובע י”ד שלפני כ-20 שנה בנייתו בוטלה.
המשרד להגנת הסביבה והגופים הירוקים מתנגדים בתוקף לתכנית הבנייה סביב הדיונה. בעירייה מתעקשים שהדיונה לא תיפגע וכי מדובר בבנייה שתהא רק בשיפולי הדיונה. אולם ההסבר הזה איננו משכנע את שוחרי הטבע והסביבה.

פארק עד הלום וברקע: רובע ט'. צילום: אורי קריספין

בנוסף, ההסכם אמור לכלול בין היתר גם את מתחם קריית חלוצים שממוקם באזור התעשייה הקלה ליד החווה החקלאית ורחוב העבודה ואת רובע פארק לכיש.
לגבי האחרון עדיין לא נפתרו המכשולים הסביבתיים: רכבת המשא שמובילה ברום, שהוא חומר מסוכן ביותר, עדיין עוברת על המסילה על גדות נחל לכיש בקרבת מקום לשכונת המגורים המתוכננת. גורם בעירייה הביע תקווה שמסוף הרכבת יועבר בחודשים הקרובים לרציף הצפוני של הנמל, ובכך יורחק מקור הסיכון ממוקדי אוכלוסייה. עם זאת, הוא הטיל ספק אם הדבר יקרה כבר השנה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר