כאן, ליד "ביג" ותחנת הרכבת, ייבנה פארק ההייטק. צילום ארכיון: דור גפני
כאן, ליד "ביג" ותחנת הרכבת, ייבנה פארק ההייטק. צילום ארכיון: דור גפני

בפעם החמישית גלידה: פארק ההייטק עבר במועצה

ההסכם של עיריית אשדוד עם היזם ובעל הקרקע יחיאל אבו לפיתוח פארק הייטק באזור התעשייה הדרומי עבר ביום רביעי במועצה בניסיון החמישי

פורסם בתאריך: 2.8.18 15:10

     

ההסכם עם אבו יחיאל חברה לבנייה בע”מ לפיתוח אזור התעשייה הדרומי, ששם אמור להיבנות על 130 דונם פארק תעשיות הייטק נידון ביום רביעי השבוע במועצת העיר בפעם החמישית. והפעם הוא גם עבר ברוב קולות. גם באופוזיציה הצביעו בעד, למעט שניים שהתנגדו.

מאחר שבזמנו, בעת שהתגבש ההסכם, היה בנו של אבו — עו”ד צחי אבו, חבר מועצה — נדרש לאישור ההסכם רוב מיוחד של 18 חברי מועצה שיצביעו בעדו.

תזכורת: ההחלטה להקים פארק תעשיות הייטק בדרום אשדוד התקבלה לפני יותר משישה שנים לאחר תהליך ארוך ומייגע.

בדצמבר 2012 החליטה ועדת המשנה להתנגדויות של מחוז הדרום לאשר את התכנית להקמת הפארק אף שהוגשו לה 3,000 התנגדויות שאותן היא דחתה. ההתנגדויות שהוגשו היו בין היתר של החברה להגנת הטבע והפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד.

איש העסקים יחיאל אבו וביתו, אורית. צילום – סטודיו קמליה

בהתנגדויות נטען כי בניית הפארק תצמצם את השטחים הפתוחים והטבעיים שמהווים בית גידול למגוון רחב של בעלי חיים וצמחים. לעומתם, אבו טען כי פארק ההייטק שיוקם יספק תעסוקה לכ-30 אלף איש. כאמור הוועדה הכריעה לטובת אבו. מאז אזור התעשייה הדרומי נותר בגדר תכנית על הנייר.

לפני שלושה חודשים הובא הנושא לאישור המועצה בפעם הרביעית ולא אושר. מה שכן אושר במועצה היה הסמכת חפ”א (החברה לפיתוח אשדוד) לביצוע עבודות פיתוח של אזור התעשייה הדרומי. אלא שההחלטה הזו לא הייתה בת ביצוע כל זמן שההסכם עם אבו לא אושר. אם כן, התוצאה הייתה שאבו וחפ”א נותרו תקועים עם פיתוח אזור התעשייה הדרומי.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר