קרראס במדיטרנה
קרראס במדיטרנה

מדיטרניישן

פסטיבל מדיטרנה השישי באשדוד ייפתח בסוף השבוע

פורסם בתאריך: 7.6.18 14:20

     

פסטיבל מדיטרנה באשדוד נפתח ביום חמישי (7.6) ויימשך עד חמישי (14.6). הפסטיבל הבינלאומי מביא לעיר שלל אירועי תרבות, הופעות, הקרנות סרטים, תערוכות וגם מאכלים מארצות הים התיכון.

כמו כן, במשך כל השבוע ברחבת כיכר העיר ייערכו כמה אירועים שהכניסה אלהם תהיה חופשית (כל המסעדות המשתתפות כשרות):

* טברנה גיא פרץ – קולינריה ים—תיכונית של מיטב מסעדות הגורמה של אשדוד במחירים מיוחדים לפסטיבל.

* פסטיבל אוכל – פסטיבל האוכל הים—תיכוני מארח חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר עם המנות הכי טובות שלהם עד 35שקל למנה!

* שוק אוכל – מגוון תבלינים ותערובות תה, קינוחים מתוקים במיוחד כמו ספינג’ ומופלטות בטעם ביתי, כנאפה, מלבי, משטחי אגוזים מקורמלים ומלוחים, דוכני זיתים וחמוצים.

מומלץ להיכנס לאתר הפסטיבל ולראות גם הקרנות סרטים מיוחדות במהלך השבוע, כגון הסרטים "אדם של יושרה", "בעקבות אום כולתום", "סיגריות ושוקו חם", וגם הקרנות בכורה מיוחדות, כגון "טזקה", "הרדיו".

אתר הפסטיבל: קישור לאתר

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


המופע המרכזי

חוזה קרראס במופע המרכזי

חוזה קרראס במופע המרכזי

המופע המרכזי לפסטיבל מדיטרנה  הוא הופעתו של חוסה קאררס, מזמרי האופרה הגדולים בעולם (שמגיע לישראל להופעה אחת בלבד) בליווי התזמורת ירושלים (יותר מ-70 נגנים ) בניצוחו של דיויד חימנס  והאורחת המיוחדת דניאלה לוגסי.

חוסה קאררס החל את

דרכו המוזיקלית בגיל שמונה ועלה כמטאור. ברפרטואר הופעותיו יותר מ-60 אופרות, בהן “טוסקה”, “כרמן”, “לה בוהמה”, “דון קארלו” ועוד ויותר מ-600 יצירות מסגנונות שונים, החל מהבארוק ועד למוזיקה עכשווית. קאררס הופיע בתפקידים הראשיים בסרטי אופרה רבים שיצאו לקולנוע ולטלוויזיה וזכה באינספור פרסים, בהם פרס הגראמי, פרס אוליבר הבריטי, פרס ב-BRIT awards במוזיקה הקלאסית ועוד.

במהלך הקריירה המפוארת שלו הוא הופיע בתיאטראות האופרה והפסטיבלים היוקרתיים ביותר בעולם. כמו כן הוא הופיע באולמות הקונצרטים המפורסמים ביותר בעולם.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


לצד שיתופי פעולה עם השמות הגדולים ביותר בעולם האופרה, בהם זובין מהטה, הרברט פון קאראיין, קלאודיו אבאדו, ריקארדו מוטי, ועוד רבים, הוא שיתף פעולה עם אמנים שאינם מתחום האופרה, כמו דיאנה רוס, שארל אזנבור ואחרים.

ב-1990 חבר לפאסידו דומינגו ולוצ’יאנו פבארוטי. השלושה יצאו לסדרה של קונצרטים המוניים. האלבום שיצא ב-1999 מתוך הקונצרט הראשון של “שלושת הטנורים” נחשב לתקליט הקלאסי הנמכר ביותר בכל הזמנים, עם מכירות של יותר מ-13 מיליון עותקים.

חוסה קאררס מופיע גם בכ-20 קונצרטי צדקה מדי שנה לטובת הקרן שלו ומוסדות צדקה אחרים הקשורים ברפואה. הוא קיבל מספר רב של פרסים ואותות כבוד על פעילותו האמנותית וההומניטרית כאחת: הוא חבר כבוד באגודה האירופית לרפואה, בעמותה ההמטולוגית, בחברה האירופית לאונקולוגיה רפואית ובנוסף הוא שגריר של רצון טוב באונסק”ו. כמו כן, הוא נחשב לחבר כבוד בחבר הקונגרס של וינה ובאקדמיה המלכותית למוזיקה בלונדון.

קאררס קיבל מדליות זהב של כבוד בווינה, ספרד, קטלוניה, גרמניה, המכון הספרדי בניו יורק ועוד. כמה מקומות בספרד קרואים על שמו של קאררס, בהם: הכיכר המרכזית בסאנט חואן ד’אלאקאנט, אודיטוריום ז’וז’פ קאררס בווילה סקה ותיאטרון ז’וז’ופ קאררס בעיר פואנלברדה.

רביעי 13.6, בשעה 20:30, אמפי אשדוד

 פואטיכאן 2018

ירמי קפלן בפואטיכאן. צילום IWO JIMA

ירמי קפלן בפואטיכאן. צילום IWO JIMA

בראשון 10.6 במוזיאון אשדוד לאמנות יתקיים אירוע ה”פואטיכאן” זו השנה החמישית במסגרת אירועי פסטיבל “מדיטרנה” באשדוד.

באירוע יתקיימו מפגשי ספרות, שירה, צילום, מוזיקה ואמנות פלסטית, עם מיטב המרצים מהתחום והופעה ייחודית של ירמי קפלן.

במהלך האירוע יתקיימו שלוש הרצאות בזק:

בהרצאה הראשונה ערן ליטוין יספר על עולם התקליטים שנות ה-70 וה-80 ועל עבודתו של דוד טרטקובר.

ההרצאה השנייה של הערב תהיה הרצאה של שלומית רף: “מה שאיננו רואים”, ובה תספר רף על סדרת עבודותיה “טרם”, תצלומי חלל מדומיינים הקיימים בתוך רומנים כמו “על העיוורון”, "ההיסטוריה הסודית”, "מיכאל שלי” ועוד.

משה שי ירצה גם הוא על נושא הצילום בהרצאה “הצילום שעשה היסטוריה — המקרה של  איוו ג’ימה”. בהרצאתו יספר שי על אחד התצלומים האייקוניים, הרמת הדגל האמריקני על האי היפני איווג’ימה ב-1945. מי היה הצלם? מה הייתה השפעתו של הדימוי? ואיך הוא הפך מאחד התצלומים המפורסמים בהיסטוריה לאחד השנויים במחלוקת?

ההרצאה שתחתום את סדרת ההרצאות היא הרצאתה של אפרת ליכטנשטט “מרות סירקיס ועד האינסטגרם”, שתתמקד בצילומי קולינריה. פעם זה היה אוכל, היום — קולינריה, פעם היו אלה הצלמים המסורתיים שנתנו את הטון, והיום — כל אחד ואחד מאיתנו באמצעות הסמארטפון. בהרצאה תסקור ליכטנשטט את השינויים שחלו במהלך 60 שנה,  נברר מי קובע את סדר היום ונשמע על הטירוף שנוצר סביב האוכל בשנים האחרונות.

לאחר המפגשים הקצרים תוגש ארוחת ערב קלה למשתתפים באירוע, ואחריה יופיע ירמי קפלן וייקח את המשתתפים למסע בזמן אל שנות ה-80 וה-90 במופע שישלב בין שיריו לשירים נוספים מאותה התקופה.

למידע ורכישת כרטיסים: 08-8545180  או בטלפון 08-9568285

ראשון 10.6, החל מהשעה 18:00, מוזיאון אשדוד לאמנות

“ימי אריאנה העליזים”

שמעון פרנס צילום באדיבות ויקיפדיה

שמעון פרנס צילום באדיבות ויקיפדיה

במהלך השבוע ביד לבנים שמעון פרנס ועליזה אביב במופע נוסטלגי מלא קסם פרנס חוזר אל ימי אריאנה ביפו, מועדון הלילה היווני הראשון בארץ. בשנות ה-50 וה-60 במועדון נולדו שפע הכוכבים והלהיטים שהיוו את הפסקול של חיי הלילה של אותה תקופה.

הצטרפו לערב קסום עם השירים, סיפורי הטיפוסים, הרחובות והשירים שכבשו לבבות — מאריס סאן וקזבלן, דרך החמאם והשטח הגדול ועד לשירת הסלוניקאים במועדון, כאן בקולה הנפלא של עליזה אביב.

משתתפים: שמעון פרנס — מגיש ומספר, עליזה אביב — שירה, חיים רומנו — בוזוקי וגיטרה, אלי חדד — כלי הקשה ושירה, שמוליק בר עוז — גיטרה בס ושיר.

ראשון (10.6) עד רביעי (14.6), בשעה 30:22, בית יד לבנים

 בקצב פורטוגל

אנה מורה הפורטוגלית

אנה מורה הפורטוגלית

ברביעי 13.6 במשכן זמרת הפאדו אנה מורה הפורטוגלית. לאחר ששברה אנה מורה שיאי מכירות עם אלבומה החמישי “esfadoD”, שהפך לאלבום האמן הפורטוגזי הנמכר ביותר בעשור האחרון, שיתפה פעולה עם פרינס, מיק ג’אגר, אנטוניו פינטו בסטו וגם עם עידן רייכל, היא אנה מורה חוזרת לישראל עם אלבומה “ouraM”, שגם אותו הפיק מוזיקלית המפיק האמריקני הנודע לארי קליין, המוכר בזכות עבודותיו עם ג’וני מיטשל, הרבי הנקוק, מדליין פירוקס ורבים אחרים.

אנה מורה נולדה ב-9791 בפורטוגל. את דרכה החלה כזמרת בלהקת רוק מקומית, לפני שעשתה הסבה לסגנון הפאדו — ה”בלוז” הפורטוגלי. קול הקונטראלטו שלה הלהיב את מבקרי המוזיקה והם הכתירו אותה הזמרת הטובה ביותר מהדור החדש של זמרות הפאדו. שירתה חודרת לתוך הנשמה, והופעתה המרגשת כובשת את הקהל.

לאורך השנים פיתחה אנה מורה את קולה העוצמתי ואת סגנונה הייחודי שהפך לחותם ההיכר שלה ברחבי העולם. על הבמה היא מובילה את הקהל בין הצלילים העדכניים אל הקינות העתיקות, בין הרוק שממנו התחילה אל שורשי העם בתוכו גדלה, היא מותירה את מאזיניה נרגשים וצמאים לעוד.

רביעי 13.6, בשעה 21:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

  שמש אל-עשייא

שְּמְש אלְ-עְשִיָּיא

שְּמְש אלְ-עְשִיָּיא

בחמישי 14.6 בניס עבד אל פתח ואמנים נוספים ממרוקו עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד במופע "שמש אל—עשייא".

"שמש אל-עשייא" הוא שמו של קונצרט אנדלוסי חד פעמי  בישראל. לראשונה קונצרט שכולו בביצוע עבד אל פתח בניס, גדול הזמרים האנדלוסים במרוקו, מלווה בארבעה נגנים אנדלוסים מהטובים במרוקו. עבד אל פתח יופיע בליווי התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, ומיטב היצירות האנדלוסיות יבוצעו בארבעה פרקים מהנובה האנדלוסית הקלאסית.

השירה כולה בערבית מגרבית כמקובל במרוקו.
חמישי 14.6, בשעה 21:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

 

ארצה עלינו

במוצאי שבת 9.6 במשכן ייערך מופע מחווה לשירים ש”עשו עלייה” בהשתתפות  דורון מזר, לימור עובד, נועה בן שושן, אהר'לה סייקס.

נוסף להם, יושרו שירי תנועות הנוער המתורגמים שהגיעו ארצה מרוסיה והפכו לחלק בלתי נפרד מערבי השירה בציבור.

מוצאי שבת 9.6, בשעה 21:30, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

יאסו

בראשון 10.6 במשכן תזמורת מיקיס תאודרקיס בערב מחווה לגדול מלחיני יוון.

קונצרט מרגש המביא אל הבמה את מיטב הלהיטים המוכרים של מיקיס תאודורקיס, גדול מלחיני יוון במאה ה-20. מופע ענקי בכיכובם של גדולת זמרות יוון אלני ויטלי והזמר הנודע דימיטריס בסיס, מלווים בעשרת נגני התזמורת הרשמית של תיאודורקיס ובניהולה המוזיקלי של בתו מרגריטה.

ראשון 10.6, בשעה 21:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

ראסטהמאן

כוח ראסטה

כוח ראסטה

בראשון 10.6 בנאפופו בר פסטיבל מדיטרנה אל תוך הלילה עם "כוח ראסטה", להקת הרגאיי הישראלית שהתחילה את דרכה בתור להקת קאברים לשיריו של בוב מארלי בהובלה של הזמר גדי אלטמן.

ראשון 10.6, החל מהשעה 23:00, נאפופו בר, הבנאים 5

טיגריס

TIGRISמיקה חזן

TIGRISמיקה חזן

בראשון 10.6 בשואו קפה להקת "טיגריס", חבורת מוזיקאים חסרי גבולות ומעצורים, לוקחת את המוזיקה המערב והמזרח אפריקאית והקאריבית של שנות ה-70 יחד עם מוזיקת פופ, רוק וסרף עכשווית ויוצרת סאונד צבעוני וייחודי להם. (צילום: מיקה חזן).

ראשון 10.6, בשעה 19:00, בימת SHOW CASE

תומר ישעיהו

תומר ישעיהו. קרדיט זהר ראלט

תומר ישעיהו. קרדיט זהר ראלט

בשני 11.6 בשואו קייס המפיק המוזיקלי תומר ישעיהו, הידוע גם מייסד וסולן להקת "Isiah" וכמי שהפיק ללהקת "ג’ין בורדו" את אלבום הבכורה המצליח שלהם, הוציא לפני כשנה אלבום סולו ראשון “אופניים חשמליים”, שאותו הפיק עמיר לב, ומיד אחריו את האלבום “בוידעם”, שהציג את הצלילים הייחודיים שלו.

שני 11.6, בשעה 21:00, בימת SHOW CASE

פרויקט בית אבא

דורון רפאלי קרדיט : אלכס מורוזוב דורון רפאלי קרדיט אלכס מורוזוב

דורון רפאלי קרדיט : אלכס מורוזוב

בשני 11.6 במשכן דורון רפאלי עם פרויקט בית אבא: הצלילים האקזוטיים השורשיים מכורדיסטן והפיוטים מבית הכנסת הירושלמי נצבעים בעיבודים חדשים המושפעים ממוזיקת עולם וג’אז ומתובלים בגרוב חם.

אחרי 30 שנות קריירה כמתופף, מפיק ומנהל אמנות של פרויקטים מוזיקליים על הבמות בארץ ובעולם (“טררם!”, “אטרף”, “מינואט” ועוד), פורץ דורון רפאלי אל קדמת הבמה ופותח לנו צוהר לצלילים והמקצבים מהבית של סבו בשכונת הכורדים בירושלים — דרך קריאות הרוכלים בשוק מחנה יהודה ועד לפיוטים מבית הכנסת — ומעבד אותם מחדש.

שני 11.6, בשעה 20:00, המשכן לאמנויות הבמה

המופע אביאדי

נטע אלקיים

נטע אלקיים

בשני 11.6 במשכן מופע של הזמרת נטע אלקיים ולהקתה, המוקדש לזמרת זוהרה אלפסיה, הדיווה הגדולה ביותר שיצאה מקרב יהודי מרוקו, והאישה הראשונה שהקליטה שם אלבום מוזיקלי.

שיריה הפופולריים של זוהרה אלפסיה הושמעו בתחנות הרדיו של מרוקו ואלג’יריה, וכשמלך מרוקו מוחמד החמישי התרשם מכישרונה הוא הזמין אותה לשיר בחצרו. אלפסיה הוציאה כ-17 אלבומים לפני עלייתה לארץ ב-1962.

המופע "אביאדי", שעלה לראשונה במסגרת פסטיבל העוד הבינלאומי, זכה להצלחה וביקורות נלהבות.

שני 11.6, בשעה 20:00, בית יד לבנים

להקת המחול הרווה קובי

בשני 11.6 במשכן עבודתו המרגשת של הכוריאוגרף הצרפתי הרווה קובי, אשר מביאה אל הבמה 12 גברים מצרפת, אלג’יריה ומרוקו, המפגינים וירטואוזיות פיזית ועוצמה רגשית שמשאירה את הצופים בפה פעור.

קובי שואב את ההשראה ליצירתו מעומק שורשיו האלג’יראיים, והוא משלב בה קפוארה ואמנויות לחימה עם מחול אורבני, עכשווי ומאתגר. “מה שהיום חייב ללילה” יוצר עולם בימתי ייחודי ביופיו הפראי וקולאז’ מוזיקלי המחבר את יוהן סבסטיאן באך עם חמזה אלדין, רביעיית קונוס, ומוזיקה סופית מסורתית.

שני 11.6, בשעה 21:00, המשכן לאמנויות הבמה

אנסמבל נגני החצר

בשני 11.6 בשואו קייס אנסמבל נגני החצר, אנסמבל גלילי ייחודי המשלב כלים עתיקים ומודרניים ויוצר מוזיקת עולם אותנטית בעיבודים חדשניים ומקוריים.

במופע האינסטרומנטלי שלהם יוצאים חברי אנסמבל נגני החצר אל מסע מוזיקלי שורשי, מרגש וסוחף, המתחיל מן הלב, עובר דרך השקט שבצלילים ונוגע במהות.

שני 11.6, בשעה 21:00, בימת SHOW CASE

נועה דרזנר — פלמנקה פרוג’קט

NOA DREZNER קרדיט Nieves Claudio

NOA DREZNER קרדיט Nieves Claudio

בשני 11.6 בשואו קייס מופע פלמנקו אותנטי ומקורי שנכתב והופק בידי הגיטריסטית והיוצרת הבינלאומית נועה דרזנר, בין הנשים המעטות בעולם המנגנות על גיטרת פלמנקו באופן מקצועי.

“פלמנקה פרוג’קט” מציג את הפרשנות העדכנית והמודרנית של הפלמנקו המסורתי דרך נקודת מבטה של הגיטרה ושואב את הקהל אל חוויה מוזיקלית המחברת בין שורשי המוזיקה האנדלוסית-צוענית, לסאונד של העתיד.

שני 11.6, בשעה 19:00, בימת SHOW CASE

קפה ג’לאל

גיל רון ודביר כהן

גיל רון ודביר כהן

בשלישי 12.6 בבית יד לבנים הפרויקט של גיל רון שמע במופע “קפה ג’לאל”. המופע כולל בתוכו יצירות קלאסיות ועממיות, בלדות שקטות ומנגינות שמחות מנוף המדבר ועד להרי הגליל, מיפו בירת ההיפסטרים ועד חופי סיני. זמן קצר אל תוך ההופעה הקהל מצטרף בשירה וקצב, והאולם הופך לחגיגה צבעונית. להזמנת כרטיסים חייגו 08-9568111 או בלינק: www.medifestival.co.il/tickets.asp?showURL=2273.

שלישי 12.6, בשעה 20:30, בית יד לבנים

נועם דוד

בשלישי 12.6 במונארט יופיע נועם דוד, מתופף וירטואוז ואחד המתופפים המוערכים בארץ, מנגן כיום כחלק מהטריו הבינלאומי של אבישי כהן, בהופעות עם תזמורות בינלאומיות וכן בטריו של עומרי מור. בשנים האחרונות השתתף בעשרות הפקות אולפן, הקלטות והופעות עם דניאל זמיר, אלי דג’יברי, שאנן סטריט ואחרים.
סגנונו עשיר במקצבים פוליריתמיים, פעלולים וירטואוזיים על התופים ועיבודים אינסטרומנטליים המשלבים השפעות ג’אז, רוק, מוזיקה לטינית ומוזיקת עולם. אורח מיוחד: עומרי מור (צילום דן בלילטי).

שלישי 12.6, בשעה 20:00, מונארט אשדוד

25 שנה למופע “כשחלמתי על הבית”

מיקי גבריאלוב

מיקי גבריאלוב

בשלישי 12.6 במשכן יחזיר מיקי גבריאלוב, אחד המוזיקאים החשובים והאהובים בישראל,  את המופע “כשחלמתי על הבית” מלפני 25 שנה, במיוחד לפסטיבל מדיטרנה.

במופע חוזר מיקי גבריאלוב לזיכרונות ילדותו דרך המוזיקה ודרך הסיפורים שהשאירו חותם על יצירתו, על הקריירה שלו כזמר ועל האדם שהוא. שירים בלאדינו, טורקית ויוונית שהכיר ולמד מתקליטים אשר השמיעו הוריו בביתו ומשירתם ליד שולחן השבת.

מיקי גבריאלוב יארח במופע הנוסטלגי את ברי סחרוף, ספיר סבן ובתו שירה גבריאלוב, וילוו אותם עשרה נגנים, אשר כמה מהם אף השתתפו במופע המקורי לפני 25 שנה (צילום מגד גוזני)

שלישי 12.6, בשעה 21:00, המשכן לאמנויות הבמה

ANNA RF

בשליש 12.6 בפאב השלומפר ממשיכים אל תוך הלילה עם להקת "ANNA RF" בשיתוף מרכז כיוונים אשדוד. אחרי אינספור הופעות ברחבי העולם, ארבעה אלבומים ויותר מ—50 מיליון צפיות ביוטיוב להקת החפלה-אלקטרונית הישראלית המובילה בעולם, שיוצרת מוזיקה המשלבת את היופי בין מזרח ומערב, בחגיגה של שמחה ומגע אלקטרוני חי. הכניסה חופשית.

שלישי 12.6, החל מהשעה 23:00, פאב השלומפר, הבנאים 5

רחלה והחליגים

 

הזמרת-יוצרת רחלה מביאה אל הבמה את מוזיקת החליג’י, הסגנון המוזיקלי הבדואי המגיע מאזור חצי האי ערב ונסיכויות המפרץ הערבי. סגנון זה מאופיין במקצבים מהפנטים שמוצאם ממדינות האזור השונות ומושפעים מתבניות קצביות הודיות ואפריקאיות.

שלישי 12.6, בשעה 19:00, בימת SHOW CASE

LAROZ ft. VENTORA

בשלישי 12.6 בשואו קייס LAROZ ft. VENTORA. יצחק ונטורה, אמן חליל, חוקר לעומק לאורך שנים את המוזיקה השורשית מזרחית ונחשב כיום למוזיקאי מוביל בתחומו. בפרויקט המשותף ונטורה ולרוז פורצים את גבולות המסורת של המוזיקה מטורקיה, איראן וארצות ערב ומגישים למאזין צליל חדש ועדכני למוזיקת המקאם העתיקה.

שלישי 12.6, בשעה 21:00, בימת SHOW CASE

האחיות ג’משיד

 האחיות גמשיד קרדיט קטיה בונידין


האחיות גמשיד קרדיט קטיה בונידין

עדן ושי-לי ג’משיד הן צמד אחיות מוזיקאיות יוצרות, המופיעות יחד כמעט עשר שנים ברחבי הארץ והעולם, עם חומרים מקוריים ששי-לי כותבת, והשתיים מעבדות ומבצעות יחד. האחיות, שגדלו בשכונת ארמון הנציב להורים ממוצא אלג’יראי—מרוקאי—פרסי, ספגו בבית מוזיקה מכל העולם: ברזילאית, אפריקאית ומוזיקת נשמה, מאלבומים שהשמיע להן אביהן. לכרטיסים:
www.medifestival.co.il/tickets.asp?showURL=2285 (צילום קטיה בורנידין).

רביעי 13.6, בשעה 20:00, המשכן לאמנויות הבמה

פוארטו פלמנקו

ברביעי 13.6 במשכן להקת "פוארטו פלמנקו" — המעודכנת והמתוחכמת בלהקות הריקודים מסביליה, ספרד — מציגה את המגמות העכשוויות בפלמנקו האותנטי. מאז הוקמה בשנת 2004 הפכו יצירות הפיוז’ן של הלהקה לחותמת האמנותית שלה.

במופע היצרי הזה תמצאו את שורשי הפלמנקו העממי לצד חזון חדשני ומקורי, הבאים לידי ביטוי הן בכוריאוגרפיה ובתלבושות, והן בכלי הנגינה ועיצוב הבמה (צילום  Charles Azzopardi).

רביעי 13.6, בשעה 20:30, בית יד לבנים

מלבי טרופיקל

ברביעי 13.6 בפאב זה — "מלבי טרופיקל". מוזיקה מקורית המשלבת בין סגנונות טרופיים למוזיקה צוענית והשפעות ים—תיכוניות במקצבים וטעמים מרקידים בשיתוף מרכז כיוונים אשדוד.

מלבי טרופיקל הם הרכב בינלאומי המאחד פיוז’ן לטיני עם מקצבים טרופיים, מלודיות בלקניות צועניות ומילים בשלל שפות לכדי חגיגה אחת צבעונית וגדולה.

רביעי 13.6, החל מהשעה 23:00, פאב זה, חוף הקשתות

אוי דיוויז’ן

OY DIVISION קרדיט Georges Braunschweig

OY DIVISION קרדיט Georges Braunschweig

ברביעי 13.6 בשואו קייס להקת “אוי דיוויז’ן” מנגנת פולקלור יהודי מזרח-אירופי פרוע, מהיר, שמח ואקסטטי — וכמו שהם מגדירים אותו: בריחה קדימה אל תוך העבר היהודי. הכינור החורק, הקלרניט המייבב, הצעקות ביידיש וברוסית, כולם מקבלים עיבודים עדכניים הנעים בין שמחה טראגית להילולה דיכאונית.

רביעי 13.6, בשעה 19:00, SHOW CASE

טריו מלאייקה

ברביעי 13.6 בשואו קייס טריו מלאייקה — הרכב של שלוש פריקשניסטיות חם, צבעוני וקצבי, המציג שפע מקצבים על אינספור כלים. מופען של לירון מיוחס, רוני פרנס ויעל שרוני (שגם רוקדת), נבנה כמסע של צלילים מלא בהשראות אשר ספגו במסעותיהן באפריקה וברחבי העולם (צילום  גאיה סעדון).

רביעי 13.6, בשעה 21:00, SHOW CASE

מסע

בחמישי 14.6 בשואו קייס להקת "מסע" — לבבות שונים, מסעות שונים, נקודת מפגש אחת: מוזיקת מסע היא תוצר של כל הידע והניסיון שנצבר מהדרכים השונות בעולם. ליכדנו הכול לתוך מופע סוחף, מרקיד, פותח לבבות ומאחד.

המופע משלב מוזיקה מקורית תוך כדי שימוש בכלי נגינה אתניים עתיקים וכלי הקשה מסורתיים מרחבי העולם עם כלים מודרניים, כמו תופים אלקטרוניים, סינטיסיזר, גיטרות ובס, המזמינים את הקהל למסע משותף במקצבים השונים של הלב.

חמישי 14.6, בשעה 19:00, SHOW CASE

ריף כהן

בחמישי 14.6 בשואו קייס ריף כהן, הזמרת והמוזיקאית אשר פרצה אל חיינו כמשב רוח רענן ומהר מאוד תפסה את מקומה כאחת ממובילות הדור החדש של המוזיקאים הישראלים שפועלים בז’אנר הים—תיכוני המודרני. את השנה האחרונה הקדישה כהן לאיסוף חומרים לאלבומה החדש והשלישי לצד הופעות בארץ ובשווייץ, גרמניה וטורקיה.

חמישי 14.6, בשעה 21:00, SHOW CASE

שיקוף מוחין

קרן טננבאום

קרן טננבאום

בחמישי 14.6 במונארט קרן טננבאום עם המופע "שיקוף מוחין". טננבאום היא מוזיקאית יוצרת, זמרת ונגנית כינור וויולה אשר הייתה במשך שנים הקמע של אמנים ישראלים רביםעל הבמה וביצירת אלבומים, בהם שלמה ארצי, דודו טסה, מוש בן ארי, אבישי כהן, ימן בלוז, אנסמבל גלעד אפרת ועוד.

לפני כשנה הוציאה לאוויר העולם את אלבום הבכורה המוערך ״שיקוף מוחין״, ומאז מופיעה בהצלחה עם שיריו בהרכבים משתנים וניסויים אין קץ.

חמישי 14.6 בשעה 20:00, מונארט אשדוד

יאמאס מארחים את Trio Flamenco del Alma

יאמאס קרדיט חן אלטוף

יאמאס קרדיט חן אלטוף

בחמישי 14.6 ביד לבנים, “בין הלייקה לפלמנקו” — הפקה מיוחדת לפסטיבל.

מפגש סוחף ומלא רגש המפגיש את מוזיקת הלייקה והקלאסיקות הגדולות של יוון עם האש של הפלמנקו — הלוא היא אש נשמת הצוענים. בהפקת מקור לפסטיבל מדיטרנה מארח “יאמאס”, ההרכב היווני החם של השנה, את טריו “פלמנקו הנשמה” — Trio Flamenco del Alma — למופע ריקודים צועני של שמחה וכאב (צילום  חן אלטוף).

חמישי 14.6, בשעה 20:30, בית יד לבנים

צילומים באדיבות הפקת המדיטרנה

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר