הדמיית מבנה הקמפוס - כנפו קלימור אדריכלים
הדמיית מבנה הקמפוס - כנפו קלימור אדריכלים

מדוע שרון מרק מ"פורום המאה" פחות מתלהבת מהקמפוס האקדמי?

ראש העירייה לסרי הכריז על הנחת אבן פינה לקמפוס האקדמי ברובע המיוחד בימים הקרובים. לדבריו, הקמפוס יהפוך בעתיד לאוניברסיטה. אבל בפורום המאה לקידום ההשכלה הגבוהה באשדוד מצננים את ההתלהבות: "מדובר על קמפוס אליו יועתקו סמי שמעון והאוניברסיטה הפתוחה בלבד”

פורסם בתאריך: 27.5.18 12:39

     

לאחר שתכנית לבניית הרובע המיוחד אושרה בוועדה המחוזית, ביום רביעי שעבר אישרה מועצת העיר חוזה לחכירת משנה בין עיריית אשדוד ובין המכללה האקדמית סמי שמעון להקמת קריה אקדמית. לאחר האישור אמר ראש העיריה ד”ר יחיאל לסרי: “בעוד שבועיים אנחנו מניחים אבן פינה לקמפוס האקדמי הראשון באשדוד שישתרע על 150 דונם.

לפני תשע שנים”, הוסיף עוד, “הצגתי את חזון ההשכלה הגבוהה לעיר והקמת הקמפוס האקדמי ברובע המיוחד. באשדוד תוקם האוניברסיטה הבאה של ישראל, בין באר שבע הרחוקה לתל אביב הצפופה. אשדוד תהיה העיר האקדמית המובילה בישראל עם חינוך למצוינות לכל הגילאים״.

הרובע המיוחד: הדמיה, עיריית אשדוד

הרובע המיוחד: הדמיה, עיריית אשדוד

במרכז הקמפוס יוקם מרכז מבקרים, אשר יציג את עולם החי והטבע של דיונות החול באשדוד. הקמפוס תוכנן מסביב לשמורת עצי שקמה. בקרבת הקמפוס ייבנו מגורי סטודנטים (900 מעונות) ומגורי סגל.

לסרי והמנכ"ל בן עדי בישיבת מועצה. צילום: אורי קריספין

לסרי והמנכ"ל בן עדי בישיבת מועצה. צילום: אורי קריספין

בפורום המאה, המרכז רשימה לא מבוטלת של דוקטורים, פרופסורים וחוקרים תושבי אשדוד, קצת פחות התלהבו.

חברת הפורום ד״ר דינה פרייס, מנהלת תוכנית מחקר יישומי בסרטן במכון ויצמן למדע: "פורום המאה מברך על כל יוזמה שתביא לקידום השכלה גבוהה באשדוד. יחד עם זאת לא פחות ואף יותר חשוב ליצור מקומות תעסוקה איכותיים לאשדודים צעירים בוגרי אקדמיה ע"מ להבטיח את הישארותם בעיר. יש מקום לקדם הקמה של מרכזי מחקר וחברות עתירות ידע שיעסיקו תושבי העיר בעלי תארים מתקדמים. הפורום רואה בזה השקעה הכי טובה למען עתידה של העיר. אין לנו מידע מה יכלול הקמפוס, אבל כרגע לא מדובר על אוניברסיטה, ואין אישור מל”ג לכך”.

שרון מרק, ממייסדי הפורום, התייחסה לנושא באומרה: “אוניברסיטה לא תקום בישראל ובטח לא באשדוד. מהידע שמצוי אצלנו מדובר על קמפוס אליו יועתקו סמי שמעון והאוניברסיטה הפתוחה בלבד”.

נסחפנו? שרון מרק. צילום: פבל

נסחפנו? שרון מרק. צילום: פבל

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “אנו משקיעים כל מאמץ על מנת לקדם תכניות ומיזמים עבור צעירי העיר. מתחם הקריה האקדמית הוא אחד מספינות הדגל ברשימת המיזמים הללו, שנועד לרכז בתוכו לימודים אקדמיים במגוון תחומים, כאשר המכללה על שם סמי שמעון אשדוד תהיה הסנונית הראשונה שתיבנה במתחם הקמפוס האקדמי.

אגב: תנאי המכרז אותו פרסמה העירייה מגדירים את חובתה של מכללת סמי שמעון לבנות את המבנה הראשון תוך 24 חודש מקבלת ההיתר, בהיקף שלא יפחת מ-8,000 מ”ר. ולאחר מכן, בכל חמש שנים, ייבנה מבנה נוסף בהיקף דומה, כך שבסך הכול ייבנו עשרה מבנים בהיקף של 80 אלף מ”ר שכולם עבור האקדמיה. עוד נציין כי כבר כיום מכללת סמי שמעון הינה מוסד מוביל במדינת ישראל ושני רק לטכניון בחיפה במספר הסטודנטים להנדסה, כך שלכל הדעות מדובר במוסד בעל מוניטין משמעותי המעניק תארים ראשונים ושניים בהנדסה, ובוגריו משתלבים בנקל בשוק העבודה.

 

לצדה של הקריה האקדמית תקום קריה חדשה לתעשיית ההייטק. על פי דיווחי היזם, מרבית השטחים כבר שווקו לחברות הייטק מובילות. סמיכות המתחמים מלמדת על תכנון ומחשבה ששמה דגש על המענים הנדרשים לצעירי העיר. זאת לצד פתיחת חממות ומאיצים טכנולוגים במספר מסגרות לרבות במרכז הצעירים כיוונים.

מיועד לעקירה: עץ השקמה הכפוף ברובע המיוחד. צילום: בועז רענן

מיועד לעקירה: עץ השקמה הכפוף ברובע המיוחד. צילום: בועז רענן

נזכיר את הסכם הגג אשר יציע פתרונות דיור לזוגות צעירים ואיתו שיפור בתשתיות העירוניות, בתחבורה הציבורית ובפיתוח מיזמים חדשים שישמשו עוגנים כלכליים עבור ציבור הצעירים. אם כך, ניתן לראות בבירור שהנושאים המרכזיים הרלוונטיים לחיי הצעירים  שהם: השכלה, תעסוקה, דיור ונגישות תחבורתית, מטופלים במטרה לתת מעטפת תמיכה לצעירי אשדוד.

אנו שמחים על פעילותו של פורום המאה ונשמח לכל תרומה אפקטיבית מצדו לקידום יוזמות ותכניות. לסיום נציין שמכללת סמי שמעון התחייבה להעניק לתושבי אשדוד הנחה של 30 אחוז בדמי הרישום לכל מסלול בקריה האקדמית מיד עם תחילת פעילות הקריה או כל חלק ממנה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר