ב-30 באוקטובר חוזרים אל הקלפיות. צילום: אורי קריספין
צילום: אורי קריספין

משחק הכיסאות: 17 אלף קולות הלכו לפח בבחירות הקודמות באשדוד – והפעם?

מי יאייש את 27 הכיסאות במועצת העיר? בעוד חמישה חודשים יגיע יום הבוחר למועצת העיר, חזרנו למתמודדים בבחירות 2013 ובדקנו מי יתמודד שוב, מי ויתר על החלום ומיהם השחקנים החדשים בזירה. נכון לעכשיו

פורסם בתאריך: 25.5.18 18:37

     

 

בהנחה שלא יחול שינוי של הרגע האחרון — למשל הקדמת הבחירות לכנסת, שתגרור שינוי גם ברמה המוניציפאלית — ב-30 באוקטובר יקבעו תושבי אשדוד לא רק מי יהיה ראש העירייה שלהם, אלא גם כיצד תיראה מועצת העיר בחמש השנים הקרובות.

אז מי יאיישו את 27 הכיסאות במועצת העיר? חזרנו למתמודדים בבחירות 2013 ובדקנו מי ירוץ גם הפעם ומי יצטרף למערכה בפעם הראשונה. יש להדגיש שהדברים נכונים לשעת כתיבתם, ובפוליטיקה הכול יכול להשתנות, חמישה חודשים הם הרבה זמן.

בבחירות הקודמות 17 אלף קולות התבזבזו על רשימות שלא נכנסו למועצת העיר. כבר כעת ברור שרשימות רבות שהתמודדו בבחירות 2013, לא ירוצו הפעם. לפי הדיווחים חלקן כנראה יעשו כך כך בין השאר בזכות שכנועים מצד אנשיו של ד"ר לסרי ותנועת אשדוד בתנופה, המנסים לצמצם את כמות הרשימות שנוגסות פחות או יותר באותו אלקטורט. זה אחד הלקחים החשובים שלהם מהבחירות הקודמות שבהן בקושי רב הצליחו להכניס את המנדט השלישי. דוגמאות: הליכוד, תנועתו של יחיאל מלכה, אשדוד אחת בראשות אבו, הרשימה של בנלולו ותנועתו של יצחק מויאל.


רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


ממשיכים קדימה

התנועות שמיוצגות המועצת העיר וירוצו לקדנציה נוספת.

אשדוד בתנופה

תתמודד גם השנה בראשות ד”ר יחיאל לסרי, המתמודד לכהונה שלישית בראשות העירייה. בפעם שעברה השיגה הרשימה בקושי שלושה מנדטים, שהכניסו גם את יהודה פרנקל ועו”ד גבי כנפו.
את הרשימה לבחירות השנה מרכיבים לסרי וכנפו. ההערכה היא שאישה תשולב בצמרת הרשימה. פרנקל עדיין לא החליט אם יתמודד לכהונה נוספת.

ליל הניצחון במטה אשדוד בתנופה בבחירות הקודמות. צילום: אורי קריספין

ליל הניצחון במטה אשדוד בתנופה בבחירות הקודמות. צילום: אורי קריספין

דבר התנועה: “בקדנציה הנוכחית הספקנו לעשות הרבה דברים מדהימים בעיר: שיקמנו את התחבורה הציבורית, בנינו בית חולים, פארקים, בניינים חדשים, השקענו בחינוך, בחיי ספורט, תרבות וקהילה, בהסכם גג שמבטיח את עתיד הצעירים בעיר, בתיירות, בתעשייה ובתעסוקה, ובכלל בפיתוח העיר ורשימה עצומה של הישגים שגם זכו להכרה ופרסים ברמה הלאומית.

בקדנציה הבאה נמשיך להצעיד את תושבי העיר לעבר מצוינות בלתי מתפשרת עם תכניות עתידיות של קריית הייטק, אוניברסיטה, קריית ספורט, טיילת מפוארת, דיור לזוגות הצעירים והצעדת העיר לעידן העיר החכמה המעניקה לתושביה איכות חיים גבוהה בכל תחומי החיים”.

 

אשדוד ביחד

התנועה בראשות שמעון כצנלסון, המתמודד לראשות העירייה, זכתה בבחירות 2013 בארבעה מנדטים, שזיכו את נעים שומר, גרשון פלדמן ואסולין שירלי במושב. גם בבחירות הקרובות תתמודד הרשימה בראשות כצנלסון, שזכה לתמיכה מחברי הכנסת והשרים אביגדור ליברמן וסופה לנדבר.

סנדלרסקי וכצנלסון. משמאל השרה סופה לנדבר - בפתיחת המטה של אשדוד ביחד בשבוע שעבר

כצנלסון והשרה סופה לנדבר – בפתיחת המטה של אשדוד ביחד

“אנחנו אלטרנטיבה לשלטון הנוכחי. עשינו איחוד עם רשימת 'אשדוד ביתנו', ורשימתנו למועצה תכלול את כל הנציגים מכלל תושבי אשדוד: צעירים ומבוגרים, אנשים שיש להם ניסיון וידע בתחום ניהול מוניציפלי, אנשים שרוצים ומסוגלים לעזור לתושבים, נשים וגברים, אנשים שאכפת להם  להביא איכות החיים לאשדוד, דיור בר השגה ומקומות תעסוקה וכמובן לשרת את התושבים. אצלנו יש מקום לכולם”.

 

אשדוד ביתנו

התנועה בראשות ולדימיר גרשוב זכתה בבחירות 2013 בשני מנדטים, שהכניסו גם את לובה בורשטיין למועצה. לדבריהם, הרשימה בוודאות תתמודד למועצה בראשות גרשוב, האופציה לאיחוד עם "אשדוד ביחד" עומדת על הפרק והחלטות מפלגת "ישראל ביתנו" כמו גם שיקולים נוספים הם חלק מהשיקולים שיכריעו לבסוף.

גרשוב. צילום: פבל

גרשוב. צילום: פבל

במי תתמכו לראשות העירייה?

"הכול פתוח".

 

אשדוד שלנו

בבחירות הקודמות עמד בראש התנועה ראש העירייה לשעבר אינג’ינר צבי צילקר, אך הפעם תעמוד בראשה הלן גלבר, שמתמודדת גם על ראשות העירייה. צילקר הוצב במקום השלישי. בבחירות הקודמות הרשימה זכתה בשלושה מנדטים שהכניסו גם את עו”ד ורו”ח אלי לחמני למועצה.

גלבר, צילקר ופעיליהם. צילום: שוקי אלישע

גלבר, צילקר ופעיליהם. צילום: שוקי אלישע

דבר התנועה: “מטרת הרשימה שלנו לשנות את פני העיר בשישה תחומים שונים: חיים ביחד חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים, מלחמת חורמה בשחיתות, פתרונות תעסוקה איכותיים, נחזיר את הילדים שלנו לעיר עם פתרונות דיור מגוונים, נתקן את הגיהינום התחבורתי שנוצר בעיר ונתאים את מערכת החינוך לדרישות של ימינו. הרשימה שלנו תהיה שילוב מייצג של הפסיפס האנושי של אשדוד. אל מול הניסיון הרב של צילקר והלן יהיו גם מועמדים צעירים, שנרתמים למימוש החזון”.

 

ש”ס — התאחדות הספרדים העולמית שומרי התורה

בבחירות הקודמות עמד בראש ש”ס עמרם כנפו, שהיה ממלא מקום ראש העירייה והממונה על הכספים והרווחה ברשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות. כנפו נאלץ להתפטר עקב העמדתו לדין ואת מקומו תפס אבי אמסלם, שצפוי להוביל את הרשימה בבחירות הקרובות.

חברות ארוכת שנים. השר דרעי ואאבי אמסלם

בבחירות 2013 זכתה ש”ס בארבעה מנדטים שהכניסו את כנפו, חיים אמסילי, אבי אמסלם ועו”ד מאיר בן סימון.

“נמשיך להיות קשובים ולעזור לכל אותם אנשים שקולם לא נשמע, לתת מענה בכל הנושאים ולקדם את נושא ההקלות בארנונה, נסייע לקשישים ולאוכלוסיות החלשות בהתמודדות מול ביורוקרטיה. מדיניות הדלת הפתוחה בלשכתי תמשיך לתת מענה לכל הזקוק לכך, יהיה אשר יהיה”, אומר אמסלם ל”כאן דרום” ומוסיף, “נמשיך לקדם את המשפחות המוכרות לרווחה ולהיות עבורם ככתובת, ובנוסף נקדם את נושא החינוך, דיור לזוגות צעירים, רווחה, קשישים ותעסוקה”.

כיום טרם ידוע מי יאייש את המקומות ברשימה והדבר תלוי בהחלטת ראש התנועה ח”כ אריה דרעי.

במי תתמכו לראשות העיר?

“הבחירה הטבעית של ש”ס היא בד”ר לסרי. אם את שואלת אותי, אז בוודאי ובוודאי שנתמוך בו לראשות העיר”.

דבריו של אמסלם קיבלו חיזוק ביום שלישי כשהשר דרעי הודיע (בציוץ בטוויטר) שש”ס תומכת בלסרי לראשות העיר.

 

יהדות התורה

התמודדה בשנת 2013 בראשות הרב מרדכי ליברמן, המשמש כיום סגן ראש העירייה, וזכתה בארבעה מנדטים, שהכניסו למועצת העיר את אפרים ובר, יואל יעקב טסלר ועזרא שור. גם השנה היא תתמודד ותייצג את קולות המגזר החרדי האשכנזי על פלגיו השונים. מי יעמוד בראש ומה יהיה הרכב הרשימה? נראה שעוד מוקדם לדעת.

יוביל גם הפעם את הרשימה? מרדכי ליברמן. צילום: פבל

יוביל גם הפעם את הרשימה? מרדכי ליברמן. צילום: פבל

במי תתמכו לראשות העיר?

אפריים ובר: “טרם החלטנו”.

 

קהילת אשדוד

תתמודד גם השנה בראשות סגן ראש העירייה ויו”ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות ופנאי בוריס גיטרמן.

על פי גיטרמן, עוד מוקדם לדעת מי יאייש את הרשימה, אך הוא כמובן מבטיח רשימה איכותית.

גיטרמן. צילום: ניר שמול

גיטרמן. צילום: ניר שמול

בשנת 2013 זכתה הרשימה בשני מנדטים, מה שהכניס את מאיה סלוצקי למועצת העיר אחרי גיטרמן. בפברואר 2014, אחרי כעשר שנות כהונה במועצת העיר אשדוד, סלוצקי התפטרה מחברותה במועצה. את מקומה אייש אלון חסן, יו”ר ועד הציוד המכני לשעבר בנמל אשדוד.

גיטרמן: “אנחנו רוצים להמשיך את העשייה שלנו בעשור האחרון. להמשיך את הפרויקטים: ספורטק, בתי מלון, פינוי—בינוי, הסכם הגג, תמ”א 38 שהתחלנו. אנחנו רוצים להמשיך ולשנות את היחס לתושבים, יש לי מדיניות של דלת פתוחה לתושבי העיר 24/7, שמסייעת לתושבי העיר בשלל נושאים עירוניים. אנחנו רוצים לבנות קואליציה חילונית, ולכן פנינו לכל המפלגות החילוניות שנישאר יחד, לא משנה מי יהיה ראש העיר. אנחנו יכולים לקבוע סדר יום מול החרדים ולשנות”.

במי תתמכו לראשות העיר?

“בוריס גיטרמן שיתמודד לתפקיד”.

 

אשדוד אחת

התמודדה בבחירות 2013 ברשימה בראשות עו”ד צחי אבו וזכתה לשני מנדטים שזיכו את אבו ואת משה דנינו במושב. הסיעה טרם הכריעה אם תתמודד לבחירות למועצת העיר. ההערכה היא כי לא תתמודד.

פעילי אשדוד אחת מחוץ לקלפיות. צילום: אורי קריספין

פעילי אשדוד אחת מחוץ לקלפיות. צילום: אורי קריספין

כזכור, בינואר 2017 עו”ד צחי אבו, יו”ר סיעת “אשדוד אחת” וחבר מועצת העיר מטעמה, הגיש מכתב התפטרות לראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי, ובמקומו נכנס לתפקיד יוסי לוי. האם נראה את אבו בתפקיד פוליטי בעתיד? אבו השיב: “Never say never”.

ההערכה: לא יתמודדו.

 

דרך חדשה

התנועה של יוצאי גאורגיה בראשות המשנה לראש העירייה משה בוטרשוילי, שזכתה בבחירות 2013 במנדט אחד, תתמודד גם השנה במתכונת דומה.

הזמנה לכנס במערכת הבחירות 2013

הזמנה לכנס במערכת הבחירות 2013

בוטרשוילי: “נשמח לקבל את אמון הציבור לקדנציה נוספת ולשרתו נאמנה כפי שעשיתי עד כה. הרשימה טרם גובשה סופית, הנהלת הסיעה תתכנס בקרוב, ושם יוחלט באיזה אופן תורכב הרשימה. כשנצא באופן רשמי, כולם ישמעו וידעו על מצע הבחירות שלנו. כמובן שאותי באופן אישי הציבור יכול לשפוט על פי העשייה שלי לאורך השנים במועצת העיר וכל זאת עם מנדט אחד”.

בוטרשוילי הוסיף: “עם זאת, אציין שניסיון העבר הוכיח כי כל מתמודדי העבר מהקהילה אשר ניסו ליצור פילוג לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה, והקולות הלכו “לאיבוד”, וכתוצאה מכך הקהילה הפסידה. ציבור הבוחרים חכם וידע במי לתת את אמונו, הוא יודע מה הצלחתי לעשות עם מנדט אחד ומה היכולות שלי אם אקבל שלושה מנדטים למועצת העיר. את העשייה הציבורית שלי הציבור ישפוט בקלפי. כמובן שככל שנקבל יותר מנדטים, נוכל להשפיע יותר ולקדם את הקהילה בכל התחומים. מאמין לציבור כי הם לא ייתנו יד לפילוג נוסף, הם למדו זאת על בשרם. אני דוגל באחדות וקורא לכולם להצטרף אליי”.

במי אתם תומכים לראשות העיר?

“ככול הנראה ביחיאל לסרי”.

 

קול הלב

התמודדה בבחירות הקודמות ברשימה בראשות אבינועם שושן, שבינתיים פרש והלך לביתו, ודוד בן חמו. התנועה צפויה להתמודד הפעם בראשותו של האח איציק בן חמו (54), בנו של מייסד קול הלב הרב אליהו בן חמו ז”ל, אך ללא האח הנוסף, דוד בן חמו שזכה אף הוא למושב.

צילום: אורי קריספין

צילום: אורי קריספין

בן חמו מעיד, “אני ממשיך דרכו של אבי, הוא כיהן כ-12 שנה כסגן ראש עיר וטיפל בכל השכבות החלשות בעיר. היום אני מבין איך אין אוזן קשבת לתושבים, ואנחנו רוצים לתת מענה”. ובשאלת השבת הוא הכריע, “לא מפריע לי שיהיו בשבת אזורי בילוי פעילים באזורים שלא גובלים עם אוכלוסייה דתית”.

במי תתמוך לראשות העיר?

“לא החלטנו כרגע”.

 

צילום: אורי קריספין

צילום: אורי קריספין

 

התמודדו לפני חמש שנים ולא נכנסו – אולי הפעם?

אשדודים

התנועה שבראשה יניב קקון מתמודדת שוב. במקום השני ברשימתה מוצב מאיר אברג'ל, את המקום השלישי תאייש הפעילה החברתית נורית טופז. אחריה ברשימה היא שני שלפמן. המקומות נקבעו בפריימריז.

בבחירות 2013 התנועה הייתה כפסע מלהיכנס למועצה. הפעם, הם נחושים להצליח: “בזמן שכולם מדברים יש מי שעובד. בשש השנים האחרונות עבדנו עם התושבים בשכונות על מה שהכי כואב והצלחנו לקדם קהילתית, פוליטית וחברתית תחומים רבים.

התנועה בנויה מייצוגים של הכול מהכול ופועלת יחד למען אשדוד שאנחנו כל כך אוהבים. מדובר ברשימה של מקצוענים בחינוך, שכונות ותיקות (דיור), תעסוקה, חיי לילה, תרבות, צרכים מיוחדים, סביבה ועוד. אנשים מהשורה הראשונה בשטח ובאקדמיה מרכיבים את רשימת התנועה, אשר מייצגת גם את המגוון הסוציולוגי והפוליטי בפעילי התנועה וגם את המגוון המקצועי על פי תחומים שזקוקה לו עיר”.

במי תתמכו לראשות העיר?

“תנועת אשדודים אינה תומכת באף מועמדת או מועמדת לראשות העיר, כי הסיפור האמיתי הוא הרכב מועצת העיר”.

 

העיר שלנו

תנועת צעירים בראשות עו”ד אופיר לסרי לא זכתה למושב בבחירות הקודמות. הפעם היא תנסה לעשות זאת שוב. “לפני הכול, אנו מציעים לקהל המצביעים להפר את האיזון הסקטוריאלי שקיים במועצת העיר מזה עשרות שנים, לפיו הרכב מועצת העיר בנוי רובו ככולו מסיעות חרדיות וסיעות עולים, מדובר ב'איזון הקדוש'.

צילום: אבי רוקח

צילום: אבי רוקח

רק שינוי בהרכבה של מועצת העיר יביא לתפנית ויהווה אבן דרך לסלול עבור צעירי העיר ותושבי העיר בקבלת תקציבים שוויוניים בכל תחומי החיים בעיר, כל עוד לא נשכיל להבין זאת, לא נצליח לשנות דבר. מכאן אני קורא לאיחוד כל הרשימות הצעירות ללכת יחדיו לבחירות כגוש אחד, כך נוכל לסדוק את האיזון הזה. התחומים בהם אני מתכוון לעסוק הם חינוך (בדגש על אוכלוסיות מוחלשות), ספורט, ותיק הצעירים. וכהצעה ראשונה שאעלה לדיון במועצת העיר היא לגזור גזירה שווה מההחלטה האחרונה של מועצת העיר להגדיל ברבעים החרדיים את שטח הדירות, כך אדרוש להגדיל את שטחם של כל העסקים בעיר, לאפשר להם קירוי, פרגולות, הוצאת כיסאות ולהקל עליהם את החיים, הם מספיק קשים בשבילם”.

במי תתמכו לראשות העיר?

“לעניין זהות ראש העיר, תתקבל החלטה בסמוך למועד הבחירות. אני בדעה כי זהותו של ראש העיר, יהיה אשר יהיה, לא תשנה את העובדה כי אם לא יופר ‘האיזון הקדוש’ של רוב סיעות חרדים ועולים במועצת העיר, באמצעות כניסת צעירים רעננים ובעלי ניסיון למועצת העיר, לא ישתנה דבר, ונמשיך להיות שוליים שמתרחבים מקדנציה לקדנציה”.

 

התנועה הירוקה ושמים עין

התמודדה בבחירות 2013 באיחוד כוחות של סער גינזבורסקי, כיום דוברה של גלבר, ושל יו”ר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה בועז רענן.

גינזבורסקי

גינזבורסקי

הפעם לא מתמודדים. רענן: “אנחנו יכולים להשפיע יותר מחוץ למועצת העיר”.

 

יש עתיד

בראש הסניף המקומי של המפלגה עומד דוד קקון, פעיל ציבור ופרסומאי, ממובילי מאבק האשראי ובעלי אתר "אשדוד פור". בבחירות הקודמות קקון הוביל את רשימת "יש עתיד" שלא עברה את אחוז החסימה.

קקון. צילום: אורי קריספין

קקון. צילום: אורי קריספין

לדבריו, הפעם המפלגה לא תתמודד על מקום במועצת העיר כיוון שלא נמצא מועמד לעמוד בראש.

 

הבית היהודי

התמודדה ב-2013 בראשות עו”ד נריה און ולא זכתה במושב. לא תתמודד השנה כלל על מקום במועצת העיר, כך אומרים ראשי התנועה בעיר.

עו"ד נריה און. צילום: דור גפני

עו"ד נריה און. צילום: דור גפני

גמלאי אשדוד

גבאי. צילום: פבל

גבאי. צילום: פבל

התמודדה בבחירות 2013 בראשות עו”ד יצחק גבאי. ככל הנראה לא תתמודד בבחירות הקרובות למועצה.

 

אשדוד תצליח

מויאל. צילום: יח"צ

מויאל. צילום: יח"צ

התנועה התמודדה בבחירות 2013 בראשות יצחק מויאל, יו”ר הסתדרות עובדי הבניין, ולא השיגה די קולות להיכנס למועצה. טרם גיבשה החלטה אם תתמודד בבחירות הקרובות. הערכה: ספק גדול אם תתמודד.

 

התנועה מכל הלב

התמודדה ב-2013 בראשות יחיאל מלכה ולא עברה את אחוז החסימה. הפעם אינה מתמודדת. “פרשתי מהחיים הפוליטיים, לא אתמודד כעת וגם לא בעתיד”, אמר מלכה השבוע.

מלכה

מלכה

 

הלב החברתי

בנלולו. צילום: פבל טולצ'ינסקי

בנלולו. צילום: פבל טולצ'ינסקי

תנועה שהקים לפני חמש שנים סגן ראש העירייה לשעבר לאון בנלולו. ככל הנראה לא תתמודד בבחירות הקרובות למועצה.

הליכוד

למרבה הפלא, מפלגת השלטון החזקה לא הצליחה להשיג אפילו מנדט אחד בבחירות הקודמות, כשבראשה עמד שלמה פורטל. ככל הנראה לא תתמודד השנה. פורטל: “פרשתי מהחיים הפוליטיים”.

 

עוצמה לאשדוד

הרשימה התמודדה בבחירות 2013 בראשות  יגאל צבניאשוילי. ככל הנראה לא תתמוד בבחירות הקרובות למועצה.

 

חדש-ישן

לתת

ד”ר אלי לחמני מחייה מחדש את התנועה שהתמודדה בעבר. הוא גם מועמד לראשות העירייה.

צילום: שרה שוורץ

צילום: שרה שוורץ

“התנועה תביא לשינוי, כאשר המיקוד שאנחנו רוצים לעשות הוא בתחום החינוך, התרבות, התיירות והתעסוקה בעיר. שמירה על הצעירים בעיר בדרך של שימוש בחברות העירוניות להוזלת הבנייה לזוגות צעירים בעיר. התנועה דוגלת לשים את התושב במרכז לא כסיסמה, אלא כאמת.

הודות לידע שלי בתחום הכלכלי, נשים דגש על ניהול מערכות העירייה ותקציב נכון לפעילויות לטובת התושבים, חיזוקה של העיר כעיר פלורליסטית לכל התרבויות והמגזרים. הרחבת כל הנושא של תרבות בסוף השבוע לתושבים ותיקון כל הטעויות שנעשו בתחבורה, הסכם הגג ועוד ועוד על מנת להגיע למצב שהעיר תוכל לעמוד ולתת שירות לכלל התושבים שבה”.

 

קפיצת ראש

שחקנים חדשים בזירה הפוליטית

מחאת השבת (עדיין אין שם לרשימה)

מובילי מחאת השבת גיא סער, סיון מרילי ועו"ד אורית אלמוזלינו-רייז החליטו אף הם להתמודד על מקום במועצת העיר.

"לאחר התלבטויות אישיות וקבוצתיות רבות לא יכולנו להתחמק מהאמת שאם לא ניקח אחריות על עתידנו, המצב בעיר לא ישתנה. אם לא נהיה אלו שנוביל, תמיד נהיה מובלים! החלטנו שאם עתידה של העיר חשוב לנו, אסור לנו לחזור ולהיות אדישים. לכן החלטנו להתמודד למועצת העיר בתקווה לאיחוד תנועות נוספות יחד איתנו, ואנו מקדמים רעיון חדשני בעניין, עליו נפרט בהמשך.

אנו נמשיך לשמש כאוזן קשבת לתושבי העיר, כפי ששימשנו עד עכשיו, בכל הכוח, אך הפעם מתוך המועצה ועם יכולת להשפיע! יש עוד המון נושאים חשובים שיש לטפל בהם בעיר מעבר לכפייה החרדית, אך יש להתחיל בשינוי הרכב המועצה אשר ייצג את רוב הציבור בעיר".

מי יוביל את הרשימה?

"טרם החלטנו".

במי תתמכו לראשות העיר?

"ניתן לתושבי העיר לבחור לבד מי עשה עבורם הכי הרבה, המטרה שלנו זה להניע שינוי ולא להצביע על מועמד כזה או אחר כראוי".

 

אפרים מיכאלי (עדיין אין שם לרשימה)

שחקן חדש הוא אל”מ במיל’ אפרים מיכאלי (63) שכיהן בעבר כנספח צה”ל ברוסיה. מיכאלי מתמודד גם על ראשות העירייה. מיכאלי, אב לשלושה המתגורר בעיר משנת 1972, מגיע עם ניסיון צבאי עשיר של שלושה עשורים.

בשנת 2003 השתחרר מצה”ל אחרי שמילא תפקידי פיתוח ומטה ובמערך הקשר והתקשוב. כיום מיכאלי הוא פרשן צבאי ופוליטי באמצעי התקשורת הישראלית ובשפה הרוסית.

את ההחלה שלו בדבר הצטרפותו לפוליטיקה הוא מסביר: “העיר משוועת למשהו חדש. ההנהגה הנוכחית נמצאת בשלטון זמן רב, זה לא בריא ובעיקר יוצר בעיות”. מיכאלי מגיע עם חזון לשינוי העיר, “אשדוד צריכה להיות בירה עסקית, כלכלית ותיירותית. אפעל להבאת מוסדות ממשלה והפיכתה של אשדוד למרכז משגשג לחבל לכיש והסביבה. הניסיון הרב שצברתי בניהול ויישוב סכסוכים ועצם היותי המתמודד היחיד שלא מגיע ממועצת העיר הנוכחית או מהשחקנים המוכרים הופכים אותי לאלטרנטיבה של ממש”, הוא מכריז.

במי תתמוך לראשות העיר?

“אני מתמודד לראשות העיר אשדוד ומקווה גם לנצח. יש לי סיכוי טוב”.

 

אנחנו אשדוד — עו”ד יניב אהרון

הצעיר במתמודדים הוא עו”ד יניב אהרון, בעלי משרד עורכי הדין אהרון גל ושות’. אהרון שימש בעבר, בשנים 2010-2013, בתפקיד עוזר לראש העיר ומתאם תשתיות והנדסה בלשכה. עו”ד אהרון גדל והתחנך באשדוד, נשוי לעו”ד נטלי.

לדבריו, "המשימה העיקרית היא לעורר את הציבור. להגיע ללבם של התושבים עם מסר שיש להם על מי לסמוך, חילונים ומסורתיים. זו משימה שאני לקחתי על עצמי. המטרה היא לעלות את אחוז ההצבעה ולאזן בין חרדים וחילונים בדומה לפרופורציה האמיתית של הציבור באשדוד.

צילום: פבל

צילום: פבל

בכוונתי, כחבר מועצה, להחזיר לתושבים את הגאווה בעיר שלנו. לגרום לצעירים להתאהב חזרה בעיר ולהישאר באשדוד. הנוסחה פשוטה: למשוך לאשדוד תעסוקה בתחומים מגוונים ולהילחם ברמה המוניציפלית במחירי הדיור. דיור מוזל לצד פרנסה טובה תשאיר את הצעירים באשדוד.

העיר שייכת לצעירים. הגיע הזמן להכניס למועצת העיר אמביציה ויצירתיות. לתמוך ביזמים חדשים ולחזק את העסקים הקיימים. לעודד במיוחד את הבילוי בעיר, הברים, בתי הקפה והמסעדות. עיר שכיף לבלות בה זו עיר שרוצים לגור בה. כמי שהיה בלשכת ראש העיר וכעורך דין המלווה עסקים רבים, אני יודע איך עושים זאת, ואני מתכוון להתחיל לעבוד על זה מיד כשאבחר. אני מזמין את כולם לבקר בדף הפייסבוק שלי ולגלות עוד על תפיסות העולם החדשות שאני מציע לאשדוד”.

במי תתמוך לראשות העיר?

“אני עדיין לא מצהיר למי אני תומך לראשות העיר. אני יכול להגיד דבר אחד: אתמוך במי שיאפשר לי ליישם את האנג’נדה שלי”.

 

יוצאי אתיופיה (עדיין אין שם לרשימה)

רשימה חדשה שנמצאת בהתהוות היא של בני הקהילה האתיופית באשדוד (בבחירות 2013 הייתה זאת רשימת "יש מילה" בראשות מנחם סנבטו שחיברה קבוצות נוספות בעיר) שהחליטו לגשת ברשימה סקטוריאלית. בימים הקרובים יתקיים פריימריז בקרב אנשי הקהילה. לדברי עו”ד אייצ’לותם מסלה, שיתמודד על ראשות הרשימה, מסביר כי הוחלט על איחוד כוחות כדי שקולה של הקהילה, שלא נשמע 15 שנה מאז בחירות 2003, יישמע. הרשימה מבקשת לתקן עוולות חברתיות בנושאים כמו חינוך, דיור וחלוקת תקציבים שווה.

במי תתמכו לראשות העיר?

“טרם החלטנו, בימים אלו אנחנו עובדים על גיבוש אסטרטגיה”.

 

עתיד אשדוד

מתמודד חדש נוסף הוא עו״ד אלי נכט שעומד בראש רשימת ״עתיד אשדוד״. נכט מעיד על עצמו כבעל רקע נרחב במגזר הציבורי. ברקורד המקצועי שלו עבודה של כחמש שנים בכנסת כיועץ סגן יו״ר הכנסת, עבד בלשכה המשפטית במשרד התקשורת, בבחירות האחרונות שימש ראש מטה עולים ארצי של מפלגת "כולנו באשדוד", כיהן כשמונה שנים כסגן יו״ר דירקטוריון הרשות למלחמה בסמים ויו״ר הביקורת. בעבר כיהן כדירקטור בחברה למתנ"סים. בשלוש השנים האחרונות משמש פרשן בערוץ 9.

צילום: דור גפני

צילום: דור גפני

"מטרת הרשימה היא להחזיר את הסטטוס קוו לעיר, לפתוח מסחר בשבת, תחבורה ציבורית בשבת ולאפשר לאווירה חילונית בעיר להתקיים כמו גם להביא תעסוקה לעיר, עם דגש על הייטק וענף התיירות".

במי תתמוך לראשות העיר?

"אתמוך בכל מי שיהיה מוכן להסכים על העקרונות שלנו".

 

אלעד גוזל (עדיין אין שם לרשימה)

אלעד גוזל יעמוד בראש רשימה חדשה שאת עקרונותיה הוא פרט: "לא לשכוח יום אחרי הבחירות את התושב. לכבד את כל תושבי העיר ללא קשר למין, גזע, עדה, לסייע לחלש בשמחה ובאהבה, והכיסא זה רק לקצר את הדרך למטרה. כל מי שחושב שהוא מתאים לעקרונות של התנועה מוזמן להצטרף".

במי תתמוך לראשות העיר?

"כל אחד יבחר במה שחפץ לבו. אני אנהל משא ומתן לטובת העיר עם כל מי שייבחר".

 

 

מועמד נוסף לראשות העירייה הוא תושב העיר דרור מקדש, שהודיע שלא יתמודד בראש רשימה למועצה כי הוא תומך בתנועת אשדודים. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר