עושים סדר: שוטרי מקוף בשוק ב'. צילום: אורי קריספין
עושים סדר: שוטרי מקוף בשוק ב'. צילום: אורי קריספין

העירייה תשתתף במימון שיפוץ חזיתות השווקים

תקווה חדשה למרכזים המסחריים הישנים שסובלים מהזנחה, לכלוך ותשתיות רעועות. האם מדובר בשינוי מהפכני או בקוסמטיקה?

פורסם בתאריך: 21.5.18 09:45

     

מועצת העיר אשדוד אישרה ביום רביעי, על פי בקשתו של ראש מינהל התפעול שלמה רוטנברג, תבחינים להשתתפותה של העירייה ב-75 אחוזים מעלות שיפוץ חזיתות השווקים העירוניים במרכזים המסחריים בעיר.

כשוק עירוני הוגדר מתחם שלפחות 25 אחוזים מהעסקים הכלולים בו הם בעלי צביון המאפיין שווקים, כלומר עסקים למכירת ירקות, פירות, בשר, דגים או תבלינים. קביעת התבחינים הסתמכה על חוק העזר העירוני "לשמירה ושיפוץ של חדרי מדרגות" שנחקק באוקטובר 1988, בתקופת כהונתו של ראש העיר אריה אזולאי.

הסוחרים ובעלי הדוכנים בשוק ב, במסגרת תערוכת הצילום: "אוצרים בשוק ב, בפעם ה-2". צילום: סיון אהרון

הסוחרים ובעלי הדוכנים בשוק ב, במסגרת תערוכת הצילום: "אוצרים בשוק ב, בפעם ה-2". צילום: סיון אהרון

מזה שנים שמצבם הפיזי ומראם של המרכזים המסחריים ברובעים הישנים מחמיץ לב ובמהלך השנים עסקה העירייה לא פעם בנושא שיפוץ המתחמים הללו. אולם בשורה התחתונה – ללא תוצאות.

כך למשל ב-2011 הודיעה העירייה כי היא מקדמת, בשיתוף ועדי המרכזים המסחריים בעיר ועם ועד סוחרי השוק ברובע ב‘ , את שיפוצם של המתחמים כחלק משדרוג השירות שהם מעניקים לתושבי העיר. בהודעה נמסר גם כי שיתוף הפעולה נמצא בשלבים שונים של בניית תכנית כלכלית מותאמת לכל מרכז מסחרי ותוצא אל הפועל בהדרגה.

גם החברה העירונית "תשתית", שלימים פורקה כי נכשלה בתפקודה, הודיעה באותה שנה כי היא הציבה לעצמה כיעד לטפל בכל המרכזים המסחריים בעיר בכלל, ובאזורים הוותיקים בפרט, ובלבד שוועדי הסוחרים במקומות המדוברים יגלו נכונות לשיתוף פעולה. החברה גם הבהירה כי טבען של עבודות מסוג זה שהן נמשכות זמן רב ומחייבות מגעים המאזנים בין האינטרסים הציבוריים לאלה הפרטיים, והם מחייבים אורך רוח וסבלנות רבה. למותר לציין שעד היום כמעט ולא קרה כלום.

 

 

 

 

 

ובחזרה לאישור התבחינים על ידי מועצת העירייה. כדי לזכות בסיוע העירייה על מבקשי הסיוע לעמוד בשורה של תנאים בהם, בין היתר, בחירת ועד שמוסמך לייצגם בכל הקשור לשיפוץ. הוועד הוא שיגיש את בקשת הסיוע כשהוא מצויד באישור עו"ד שההחלטה מחייבת את כל בעלי העסקים במתחם. העירייה תשתתף בעלות השיפוץ בהתאם לתכנית אדריכלית שתאושר על ידה, וזאת עד שיעור של פי 3 מהשקעת כל בעלי הנכסים בשיפוץ ובכפוף לתקציב מאושר. בכל מרכז מסחרי יממנו הסוחרים 25  אחוזים מעלות השיפוץ ו-75 אחוזים מעלותו תממן העירייה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר