התזמורת הקאמרית תל אביב. קרדיט צילום: חנבו תקשורת
התזמורת הקאמרית תל אביב. קרדיט צילום: חנבו תקשורת

התזמורת הקאמרית תל אביב סוגרת מעגל באשדוד

רגע לפני שהטנור חוזה קרראס יגיע אל במת האמפי באשדוד במסגרת פסטיבל מדיטרנה 2018 (13.06.2018) למופע שכולו קלאסיקה עולמית, נהנו בחמישי האחרון מנויי הסדרה הקלאסית הגדולה של המשכן לאמנויות הבמה מהפקה מרשימה לאופרה דון ג'ובאני בכיכובה של התזמורת הקאמרית תל אביב שנגניה הצעירים לא ידעו, אבל סגרו מעגל מרגש בעיר אשדוד

פורסם בתאריך: 30.4.18 13:48

     

בשנת 1994, כשמוטי מלכא מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה ניהל בעיר אשדוד מתנ"ס, ביקש יחד עם חברו- ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי להקים את התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. רעיון היה, כמו גם תווים ומוזיקה אנדלוסית נהדרת שהגיעה מספרד, אלג'יר, טוניס, מרוקו, לוב… ועשתה עלייה לישראל, לאחר שעברה כתורה שבעל- פה במשך אלף מאה שנה, מוזיקאים שלמדו את כל הנובה (יותר מאשר מגה סימפוניה יש 24 נובות, 13 אבדו ונותרו 11 נובות המתארות כל אחת מהן פילוסופית רוחנית שעה אחת משעות היממה) אבל… לא היו נגנים.

מוטי מלכא מציג את התזמורת הקאמרית תל אביב. קרדיט צילום: חנבו תקשורת

מוטי מלכא מציג את התזמורת הקאמרית תל אביב. קרדיט צילום: חנבו תקשורת

מלכא ולסרי דאז, פנו למנהל התזמורת הקאמרית תל אביב וביקשו לצרף נגנים קלאסיים אל הנגנים המסורתיים וכך היה שהתזמורת הקאמרית הישראלית ניגנה בשלושת אירועי הפתיחה בימי הקמתה של התזמורת האנדלוסית הישראלית. רגע לפני פתיחת המופע "דון ג'ובאני" על במת המשכן לאמנויות הבמה הודה מלכא לחברי התזמורת בהכרת טוב גדולה מאוד לתזמורת הנפלאה הזו שליוותה ותמכה בתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בימי הקמתה.
בסדרה בקלאסית הגדולה של משכן לאמנויות הבמה באשדוד מחפשים כל הזמן לחדש, לרגש ולהפתיע את הקהל. כך קרה שיאנינה קודליק מנהל אקדמא אשדוד מונתה להיות היועצת האמנותית לסדרה זו ובחרה עבור הקהל המסור חוויה שאין כמותה בהפקה מחודשת וגדולה הכולל תזמורת, בימוי ותלבושות מרהיבות באופרה דון ג'ובאני של התזמורת הקאמרית תל אביב שריגשה עד מאוד את הקהל כשלהבדיל מאופרות אחרות התזמורת הפעם לא הייתה תחת הבמה במוסתר אלא התפרסה על הבמה כגוף מרכזי בקונצרט ושמונת סולני האופרה בצעו את האריות לפי העלילה של דון ג'ובאני עם כל החומרים המוכרים והאהובים.

לסדרה הקלאסית הגדולה נותרו עוד שני מופעים לעונת המנויים הקרובה לכל הפרטים כנסו לאתר המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר