כך זה נראה בתוכניות. באדיבות: רשות מקרקעי ישראל.

בתום דיון סוער במועצה: אושרה תכנית הבניה השנויה במחלוקת ברובע ט"ו

לסרי: "קיבלנו החלטה לטובת הצעירים. התוכנית מצוינת לעיר ולכל התושבים, בעיקר לצעירים"

פורסם בתאריך: 26.4.18 00:22

     

כצפוי מועצת עיריית אשדוד אשררה ביום רביעי בישיבה סוערת שנקטעה מידי פעם על ידי קריאות מחאה ושבר של תושבים מרובע ט"ו שמילאו את יציע הקהל, את העברת השטח הירוק המכונה בעירייה "מתחם הצעירים" ברובע ט"ו עליו ייבנו יחידות דיור במסגרת הסכם הגג, מרשות העירייה לרשות רמ"י (רשות מינהל מקרקעי ישראל).

הדמיה: מתחם לב רובע ט"ו

הדמיה: מתחם לב רובע ט"ו

הדיון במועצה התקיים בעקבות החלטת השופטת חני שלוסקי מבית המשפט המחוזי בבאר שבע בשבתו ב-9.4.18 כבית משפט לעניינים מנהליים לבטל את החלטת המועצה הקודמת מה- 3.1.18 להעביר 62.8 דונם מרשות עיריית אשדוד לרשות רמ"י ולהחזיר את הנושא לדיון נוסף במועצה. החלטת השופטת התקבלה לאור זאת שבעת שהמועצה קיבלה את החלטתה להעביר את הקרקע לרמ"י, לא הובא לידיעת חברי המועצה כי השטח המדובר הוא שטח ציבורי בבעלות עיריית אשדוד ושייך לתושבים.

חסן ותושבים לאחר פיצוץ פגישה על התכנית. תמונת ארכיון. צילום: דור גפני

החלטת בית המשפט התקבלה לאחר דיון בעתירה שהגישו 380 תושבים מרובע ט"ו  כנגד החלטת המועצה להעביר לרמ"י את השטח  המדובר שנמצא בלב רובע ט"ו שמאופיין בבתים צמודי קרקע והיה מיועד לבניית מוסדות ציבור שישרתו את הרובעים הדרומיים ט"ו, ט"ז וי"ז. על השטח מתוכננות להיבנות  748 יחידות דיור בבניה רוויה שתשנה את אופי הרובע ושתכלול 12 מגדלים בני 9 עד 27 קומות וזאת על פי תכנית שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בדרום.

מובילי מחאת התושבים נגד בניית המתחם ברובע ט"ו, מימין לשמאל: אמיר ואורית רייז, מיכל גבאי צורף ועופר צחר

מובילי מחאת התושבים נגד בניית המתחם ברובע ט"ו, מימין לשמאל: אמיר ואורית רייז, מיכל גבאי צורף ועופר צחר

ובחזרה לדיון במועצה. ראש האופוזיציה שמעון כצנלסון הציע להחזיר את הנושא לוועדה המקומית לתכנון ובנייה כדי שזו תציע שטחים אלטרנטיביים לבניית יחידות הדיור המתוכננות להיבנות ב"מתחם הצעירים" ומהוות בסך הכל כ-2% מכלל הדירות המתוכננות להיבנות במסגרת הסכם הגג.

סניה כצנלסון. צילום: דוברות המטה שלו

צבי צילקר. צילום: אלכס זגר / ג'יני

צבי צילקר פנה לחברי המועצה החרדים ואמר: "אני פונה ללב היהודי שלכם. זו ישיבה גורלית למרקם החברתי של העיר. אני גדלתי על 'ואהבת לרעך כמוך' ועל 'מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך'…אל תעשו לאחר את מה ששנוא עליכם ותגרמו לשנאת חינם". הוא הציע לעשות הפסקה ל-10 דקות בהן כל סיעה תוכל לדון בתוכה על הנושא.

עו"ד נעים שומר פנה ללסרי וביקש ממנו שישכנע אותו, את שומר, שמחיר הדירות לזוגות הצעירים שייבנו ב"מתחם הצעירים" אכן יעמוד על 850,000 שקל "כי אני לא רואה שזה הולך לקרות".

שומר. צילום: פבל

אלון חסן, טען שהסכם הגג לא יכול לבוא על חשבון התושבים ברובע ט"ו ושהדיון שמתנהל במועצה הוא טכני ולא מהותי. הוא דרש תשובות לשאלות שכבר שאל בדיונים קודמים במועצה ולא קיבל עליהן תשובות כמו למשל מה שווי הקרקע שמועברת לרמ"י ומה קיבלו תושבי רובע ט"ו במקום השטח שהועבר לרמ"י. ואילו ולדימיר גרשוב הציע להגביל את מספר יחידות הדיור שייבנו במתחם ל-350 ואז גם יישאר מספיק שטח ירוק.

גלבר. צילום: פבל

הלן גלבר אמרה "התושבים זכאים לאיכות חיים" ושאלה אם נבדקו חלופות לפיזור יחידות הדיור המדוברות כמו למשל בפארק לכיש וברובע י"ג. היא הציעה לעשות מיפוי בו ייבדקו צורכי הציבור של תושבי הרובעים הדרומיים ט"ו,ט"ז,י"ז ו-י"ב, כדי שניתן יהיה לקבל החלטות מושכלות. למותר לציין שההצעות לא התקבלו וכאמור המועצה אשררה את העברת שטח "מתחם הצעירים" לרמ"י.

לסרי סיכם ואמר  "קיבלנו החלטה לטובת הצעירים..עשינו כמיטב הבנתנו וההחלטה תעמוד בכל אמת מידה…התוכנית מצוינת לעיר ולכל התושבים, בעיקר לצעירים.."

את יתר דבריו כבר לא ניתן היה לשמוע שכן ביציע האורחים החלה השתוללות. אחת התושבות זעקה "הרסתם לנו את החיים" ותושב אחר חירף וגידף את החרדים שהצביעו בעד העברת השטח לרמ"י.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר