קשר מצוין. רס"ל עינת סולטן
קשר מצוין. רס"ל עינת סולטן. צילום: דובר צה"ל

מצטיינת בתקשורת

בהצדעה: הכירו את רס”ל עינת סולטן, אשת קבע שאחראית על תפעול מערכות תקשורת משוכללות וזכתה באות הצטיינות מאלוף הפיקוד. רגע לפני הטקס יש לה מסר למתגייסות דור העתיד

פורסם בתאריך: 22.4.18 16:02

     

רס”ל עינת סולטן (24) מאשדוד התגייסה לחיל התקשוב לקורס מט”ם. במהלך שירותה הסדיר יצאה סולטן לקורס מפקדי צוותים, חתמה קבע והייתה שותפה בהקמה של אוגדה 210 מחדש. כיום היא משרתת כמ”מ אפיק רחב, כמפקדת מערכות מיוחדות ואחראית על קשר במרחב רמת הגולן. את התפקיד הזה הקימה סולטן בעצמה מההתחלה.

בשבוע שעבר התקיים טקס מצטייני אלוף פיקוד הצפון, ובו קיבלה עינת תעודת הצטיינות כהוקרה על המקצועיות, ההשקעה והתרומה שלה. סולטן, תושבת רובע י”א, היא אשדודית מלידה, בוגרת בית הספר היסודי חופית ותיכון מקיף ט׳.

ספרי לנו בבקשה על התפקיד שלך בצבא כמפקדת מערכות מיוחדות ואחראית על קשר במרחב רמת הגולן.

“במסגרת תפקידי יש לי אחריות על כיסוי הקשר במרחב רמת הגולן באמצעות אתרי קשר נייחים הפזורים בגזרה בשגרה, ובחירום על הוצאת אתרי קשר ניידים לטובת עיבוי הכיסוי ובהתאם לכוחות המתמרנים בשטח. בנוסף, הוצאת צוותים לפעילויות מיוחדות ואחריות על הפעלת מערכות תקשוב לטובת סגירת מעגלי אש”.

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

סייעת להקים את אוגדת 210 מחדש, איך התחושה?

“כשהחלטתי להיכנס לתהליך הקמת האוגדה, הוצב בפניי אתגר גדול כמו בכל דבר חדש שנדרש להקים רק על פי החלטה ביום בהיר. אבל הרצון והמוטיבציה להוכיח, לקדם ולהתקדם וכמובן גודל החשיבות של ההגנה על יישובי רמת הגולן הכריעו ועלו על כל קושי שבדרך לעבר המטרה”.

מתי התבשרת שאת מצטיינת אלוף פיקוד צפון? איך ההרגשה?

“בישרו לי ממש לאחרונה על ההצטיינות כאשר הייתי בביתי עם המשפחה. התרגשתי נורא וסיפרתי למשפחתי. כנציגת העיר אשדוד אני חשה גאווה גדולה, ולבי תפילה שגם אמשיך לייצג את העיר בכבוד”.

ואיך הם הגיבו?

“המשפחה מאוד תומכת ודוחפת להצלחה. כאשר בישרתי שנבחרתי למצטיינת אלוף פיקוד הצפון ביום העצמאות כמובן שהם שמחו מאוד, ובעיקר אחי הגדול, שהיה בעננים!”

את מתכננת קריירה צבאית?

“כרגע כן, אני רואה את עצמי ממשיכה בעשייה הצבאית בתפקידים שונים”.

מה את מאחלת למדינת ישראל לחגיגות ה-70?

“מאחלת למדינת ישראל שתמשיך להיות מיוחדת, משפיעה ומובילה, שנזכה לעוד 70 שנות הצלחה וביטחון”.

 

מה המסר שלך לנערות לפני גיוס?

“אני חושבת שזה ממש חשוב שנערות יכירו את תהליך הגיוס לצבא ויכינו את עצמן לכל המבחנים, בדומה לכל מבחן חשוב שקובע ומשפיע על העתיד, בהתאם להעדפות שלהם ולשאיפות שלהן בצבא. כבר במסגרת התיכון מתקיימים תהליכים טרם הגיוס, כמו יום ה—100 וצו ראשון, שמשפיעים על אופי השירות, ולכן חשוב שיגיעו מוכנות. חשוב להבין שזה ממש משפיע על השיבוץ העתידי ולהתייחס לזה בהתאם. וכמובן לחלום, לשאוף ולכוון גבוה, הכי גבוה”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר