לאחר הזיכוי ביציאה מבית המשפט המחוזי: דוד חסן, אלון חסן ושוקי סגיס. צילום: אליהו הרשקוביץ, הארץ

עובדים בנמל קוראים לחזרתו של אלון חסן – בוועד מסתייגים

העובדים מעוניינים שחסן יהיה שותף למו"מ על הרפורמה. בוועד ציוד מכני שיגרו מכתב לעובדים המודיע שהאיש לא ישוב לתפקידו וקורא להרגיע את הרוחות הסוערות. חסן: "עצוב מאוד לראות איך ההסתדרות, ועד העובדים, ההנהלה ומשרד התחבורה, עושים יד אחת וממשיכים את ההתעמרות בי"

פורסם בתאריך: 8.4.18 19:54

     

עובדים רבים בנמל אשדוד חתמו על עצומה המופצת בקבוצות וואטסאפ וקוראת להחזרתו של אלון חסן לוועד. כזכור, חסן, שהושעה מעבודתו בנמל על רקע החקירה הפלילית שנוהלה נגדו, זוכה מכל האישומים שיוחסו לו, יום לפני ליל הסדר.

חסן היה יו"ר ועד עובדי הציוד המכני, שהוא רק סקטור אחד אמנם בנמל אשדוד אבל הוא הגדול שבהם ולמעשה הוא זה ששלט באיגוד של עובדי הנמל, מה שהפך אותו למנהיג עובדים מאוד דומיננטי במשק.

בשבוע שעבר ביקש חסן להגיע לבקר בנמל אך בשער סירבו לתת לו להיכנס ובנמל טענו שלא יוכלו לאפשר לו להיכנס לפני שהכרעת הדין תהיה חלוטה, דהיינו אחרי שיתברר שהפרקליטות לא מגישה ערעור או שיוגש ערעור והוא יידחה. כעת, מתברר, שמעבר לעניין הסמלי הזה, יש מי שכנראה מרגיש מאויים מהאפשרות שחסן יחזור לעניינים.

בעוד שהרבה עובדים קוראים להחזרתו כדי שיסייע להם במשא ומתן על הפורמה בנמלים מול ההנהלה ומשרדי הממשלה, יש מי שהרבה פחות מתלהב מהאפשרות הזאת.

כיום יש בראשות ועד עובדי הציוד המכני קבוצה שנבחרה לפני כמה חודשים בבחירות והיו"ר הוא עמית שרף. הודעה ששיגר היום הוועד לעובדים משקפת את הסערה שמטלטלת את הנמל עקב שובו האפשרי של חסן. בהודעה מצדדים אנשי הוועד בחזרתו של חסן לנמל כעובד מן המניין אך מתנגדים לאפשרות שישוב לעמדת השפעה :

המכתב של ועד ציוד מכני נגד חזרתו של אלון חסן לוועד

גורם בנמל אשדוד אמר היום שלמעשה יש מעין ברית של הנהלת חברת נמל אשדוד, ההסתדרות והוועד כנגד חזרתו של חסן לנמל. לדברי האיש, נראה ששלושת הגורמים מבקשים לנצל את הימים שנותרו עד שיוגש, אם יוגש, ערעור על הכרעת הדין המזכה, כדי לנסות לסגור הסכם על רפורמה בנמלים ובכך לייתר את הצורך בכניסתו של חסן לתמונה.

נזכיר עוד ששעה קלה לאחר הודעת הזיכוי, כשיצא מבית המשפט המחוזי בבאר שבע אמר חסן שהוא נוטה לשוב לעבודה בנמל. לשאלה אם זה יהיה לוועד ענה: "אולי לתפקיד יו"ר ההסתדרות", לא לפני שמתח ביקורת קשה באבי ניסנקורן שהפך לאחד מיריביו החריפים והמושבעים.

חסן עצמו תוקף בחריפות את עמיתיו בנמל ואת יו"ר ההסתדרות.

"עצוב מאוד לראות", מסר הערב בתגובה, "איך ההסתדרות, ועד העובדים, ההנהלה ומשרד התחבורה, עושים יד אחת וממשיכים את ההתעמרות בי. בית משפט בישראל, זיכה אותי זיכוי מוחלט, בית משפט בישראל, פרט וכתב, על התנהלותי כיו״ר ועד בזמן הרלוונטי.

"בית משפט בישראל קבע, כי לא היה כל דופי בהתנהלותי וקבע שפעלתי לטובת העובדים וזה מה שראיתי לנגד עיני. הסתדרות העובדים הכללית, בראשותו של אבי ניסנקורן זרקה אותי לכלבים והפקירה אותי בזמן אמת.

אבי ניסנקורן בשנה שעברה השתלח בי וקבע ״אני לא אגן על חברי ועד מושחתים שמעורבים בפלילים״.

אבי ניסנקורן חרץ את דיני בזמן שאני נלחם על חפותי. היה מצופה מארגון העובדים בראשותו ביום שזוכיתי, לברך אותי ולשמוח, שלא היה רבב במעשי ולא פשעתי. במקום זה, הוא בחר למלא פיו מים ולעשות הכל שלא אחזור.

כמו כן, הנהלת נמל אשדוד, במקום לצאת בהודעה, בה היא מברכת אותי על הזיכוי כעובד החברה, שגם שם החברה נוקה, בחרו לפרסם הודעה לקונית ביותר.

לגבי ״ועד העובדים״ אין התייחסות, זה עניין זמני. אין לגיטימציה לחתום על הסכם בימים האלה. כל ניסיון כזה, הוא מחטף".

מוועד ציוד מכני נמסר בתגובה לדברי חסן:

"ועד העובדים הוציא מכתב גם בקשר לחזרתו של אלון חסן לנמל, כי זה תפקידנו להגן על העובדים. השנים האחרונות לא היו קלות בלשון המעטה וגם היום ההתמודדות היומיומית מורכבת ואנו עומדים בה וצר לנו על מגמה לפרסם דברים לא נכונים שהנה גם מגיעים לתקשורת.

-נבהיר שוועד העובדים שמח על זיכויו של אלון ואנו גם קוראים לו שוב להצטרף אלינו. לא לפלג אלא לאחד. אין לנו מושג מדוע בזמן האחרון מעוותים את התמונה ומפרסמים כאילו הוועד לא מעונין בשובו של אלון. זה ספין ולא יותר מזה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר