אגודת ניצן באשדוד מזמינה אתכם לטיול בחול המועד

הטיול מיועד לילדים ובני נוער המתמודדים עם לקויות למידה, קשב וריכוז והוריהם

פורסם בתאריך: 30.3.18 18:43

     

סניף אשדוד של אגודת ניצן לאיבחון וטיפול בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז מזמין ילדים, בני נוער והורים להשתתף בטיול מיוחד להעצמה – טיול תרפיה – המועד למתמודדים עם לקויות למידה, קשב וריכוז.

בת אל אלפרוביץ' מנהלת ניצן סניף אשדוד שיזמה את טיול ההעצמה

הטיול יתקיים לכבוד 70 שנה למדינת ישראל ביום ג', 3.4.2018, בעקבות פורצי הדרך לירושלים – מזכרת בתיה, חולדה, גבעת הרדאר, נחל חלילים ועמק הארזים.

טיול העצמה-טיול המיועד לאוכלוסיית ילדים עם לקות למידה/קשב וריכוז ומשפחותיהם, לכאורה טיול רגיל ככל הטיולים, אך באמצעות בחירה מיוחדת של תכנים, פעילויות חוויתיות ואתגרים שרוקמים יחדיו מורה דרך מוסמך ומומחית ללקויות למידה הוא טומן בחובו, אפשרויות להעצמת הילד והמשפחה, לפיתוח מיומנויות חברתיות, רגשיות, אורייניות, מוטוריות וליצירת קהילה תומכת ומטיילת.

"טיפול בעזרת טיול, הינה שיטת העצמה וטיפול המיועדת למגוון קבוצות, ומטרתה שינוי ועיצוב התנהגות ברמה האישית והקבוצתית דרך מסע בטבע", מספרת בת אל אלפרוביץ', מאבחנת דידקטית ומנהלת סניף אשדוד של אגודת ניצן, אשר פיתחה את סדרת הטיולים ומובילה אותה באגודת ניצן.

השיטה מבוססת על ההנחה כי ההתמודדות של הילד עם אתגרי הטיול תסייע לו להיחשף לכוחותיו הפנימיים, שלא ידע על קיומם וכי מרגע שגילה כוחות אלו-יצליח להביאם לידי ביטוי בשגרת חייו היומיומית.

הטיול בטבע והיציאה מהשגרה מזמנים ומאפשרים הכרה עצמית, הפעלת מנגנוני אוריינות ולמידה, עיבוד תהליכים קוגניטיביים וחברתיים המוליכים לשינוי וצמיחה. הילד יחווה חוויות הצלחה, העצמה ויטפח את הדימוי העצמי שלו, השהייה בקבוצה בשטח תאפשר שיפור תחושת שייכות ושיתוף פעולה ותוביל לרכישת מיומנויות חברתיות.

הטיולים של אגודת ניצן אשדוד מיועדים לילדים ובני נוער לקויי למידה/קשב וריכוז ובני משפחותיהם ( ולא רק החברים באגודת ניצן).

הם נבנים ומותאמים לאוכלוסיה זו בכמה רבדים:

1. ההיבט התוכני: נבחרים לטיול תכנים המשלבים בין: עונות השנה, חגי ישראל וחומר הלימוד בבית-הספר מתוך חשיבה להעביר לילדים את התכנים ולזמן להם התנסות חוויתית איתם, בחברה תומכת ומאפשרת (למשל טיול בשפלה המחיש לילדים את סיפורי התנ"ך, טיול למכתש הממחיש לילדים תכנים ומושגים מתחום הגיאוגרפיה).

2. מיומנויות: בכל טיול הילדים מתנסים במיומנויות אשר לרוב בכיתה קשה להם להתמודד איתן למשל: התמצאות במרחב: כיוונים, מפה, ניווט וכדומה. מיומנויות אורייניות כמו הבנת הוראות, טקסט מפעיל, פעולה על פי שלבים, רצף פעולות וכדומה. מיומנויות המפתחות מוטוריקה עדינה וגסה.

3. ההיבט החברתי: בכל טיול הילדים מתנסים בעבודה בצוות, בשיתוף פעולה, המתנה בתור, עזרה לחבר, דחיית סיפוקים ועוד.

4. ההיבט הריגשי: הטיול כולל פעילויות שונות וסוגי אתגרים המותאמים ומאפשרים חוויות הצלחה, ידוע כי אוכלוסיה זו אינה חווה חוויות כאלה במסגרת בית הספר. ילדים רבים אף לא תמיד יכולים לצאת לטיולים הבית ספריים, מכיוון שבית-הספר מונע זאת מהם על רקע התנהגותם, אנו מאפשרים להשתתף בטיול ואף לחוות בו חווית הצלחה. הטיול מאפשר התגברות על פחדים, טיפוח הדימוי העצמי והמסוגלות.

5. קהילה תומכת ומטייל – אחת המטרות הנוספות היא ליצור קהילה מטיילת של משפחות לילדים אלו, הטיול יהווה מקור להכרות עם משפחות דומות, פתח לקשרים חדשים, חברויות חדשות ותמיכה הדדית.

6. הטיול על פניו נראה כטיול רגיל, אין הכוונה שהילדים ומשפחותיהם ירגישו שונים, אך הוא טומן בחובו פעילויות ואתגרים מותאמים, אשר עונים על כל המטרות הנ"ל, הצוות המורכב ממורים להוראה מתקנת, מאבחנים ומורה דרך מוסמך, שוקד ובוחר כל פעילות בקפידה תוך שילוב בין תכנים, פעילויות, אתגרים ומיומנויות שיביאו לטיפוח ושיפור בכל הרבדים הנ"ל.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר