אלון חסן בכניסה לאולם בית המשפט. צילום: אליהו הרשקוביץ
אלון חסן בכניסה לאולם בית המשפט המחוזי ב"ש, מרץ 2018, רגע לפני הזיכוי. צילום: אליהו הרשקוביץ

דרמה ענקית: אלון חסן זוכה מכל האישומים; השופט: "לא הוכחה כל מרמה מצדו"

כמעט 4 שנים לאחר שפרשת השחיתות בנמל אשדוד התפוצצה, בית המשפט המחוזי זיכה לפני זמן קצר את מי שהיה יו"ר ועד העובדים הכל יכול וכך את שני הנאשמים האחרים, שוקי סגיס ודוד חסן

פורסם בתאריך: 29.3.18 10:03

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה את אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, מכל האישומים נגדו. גם שוקי סגיס, לשעבר מנכ"ל הנמל זוכה מכל אשמה.

השופט הקריא את הכרעת הדין לקול שמחת בני משפחת חסן הנרגשים מהזיכוי: "פרשת התביעה כללה העדת גורמים שונים בנמל בעבר ובהווה ובעלי תפקידים בנמל גורמים במשרד להגנת הסביבה ועדי מדינה. באתי למסקנה כי יש לזכות את כל הנאשמים מהעבירות שייחסו להם. חלק מטענות ההגנה המרכזיות היו כי הטענות נגד חסן נבעו ממאבקי כוחות ואינטרסים. החקירה, שבשלב מסוים עמד בראשה ערן מלכה הייתה מוטה. הנטל המוטל על המאשימה הוא מעל ספק סביר. מסכת הראיות שבפניי מקיימת ספק סביר".

"לאחר כל הבדיקות לא הוכחה כל מרמה מצדו ולא הוכח ניגוד עניינים. ביצוע מעשה תוך התפקיד – אין זה עולה לכדי מרמה והפרת אמונים. פעולתו של חסן היו מחויבות כדי להגן על העובדים. אין ראיה לכך שאלון חסן ביצע פעולה באופן ישיר או עקיף לעידוד התקשרויות עם החברה שבבעלות קרוביו".

טענות קשות הושמעו כנגד הפרקליטות. לדברי השופט: "הייתה צריכה להתבצע חקירה מתאימה במחלקה לחקירות שוטרים. הפרקליטות הורתה ליחידה החוקרת לחקור את עצמה. על פניו הדבר מנוגד לפקודת המשטרה".

השופט עדן מתח ביקורת על הפרקליטות וקבע כי מצא בתיק "פרשנות יתר למעשים שניתן לפרשם גם כחסרי גוון פלילי. היה צריך לבחון את הדברים בהקשרם ולתת להם את הפרשנות ההגיונית"

גם כלפי המשטרה נטען: "הייתה צריכה להתבצע חקירה מתאימה במחלקה לחקירות שוטרים. המשטרה חקרה את עצמה ".

עוד נטען: "חקירת עדי המדינה בתיק לא תועדה. הדבר מנוגד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה. לא נחקר חשד להפעלת לחץ פסול מצד ערן מלכה על עד המדינה אפי כחלון".

 

עדות אישית, אלון חסן. צילם: עופר וקנין

על פי שופט בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, יואל עדן: "פעולותיו של חסן היו מחויבות כדי להגן על העובדים. אין ראיה לכך שאלון חסן ביצע פעולה באופן ישיר או עקיף לעידוד התקשרויות עם החברה שבבעלות קרוביו".

ספגו מהלומה. עורכי הדין עמיחי חביביאן משמאל וצחי יונגר מפרקליטות מחוז דרום. צילום: דור גפני

השופט עדן. צילום: מערכת בתי המשפט

בפרקליטות מחוז דרום שוקלים לערער.

הודעת חברת נמל אשדוד: "בעקבות זיכויו של עובד החברה, אלון חסן, מהאישומים כנגדו בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, מתכוונת החברה ללמוד את פסק הדין והמשמעויות שלו, ולפעול בהתאם לדיני העבודה, ההסכמים הקיבוציים והוראות רשות החברות הממשלתיות".

תגובת פרקליטות מחוז דרום (פלילי) להכרעת הדין בעניינם של אלון חסן, שוקי סגיס ודוד חסן: "כתב האישום הוגש מלכתחילה לאחר שהפרקליטות סברה שקיים סיכוי סביר להרשעת המעורבים בעבירות המיוחסות להם, ויש לזכור כי חלק מהמעורבים בפרשה הודו, נטלו אחריות והורשעו כבר בתחילת הדרך, ונדונו לעונשים משמעותיים.

לאורך כל הדרך העמידה הפרקליטות לנגד עיניה את החשיבות הציבורית בהבאת הדברים להכרעה עובדתית, משפטית וערכית ע"י ביהמ"ש.

בית המשפט פרש את חומרי הראיות שהוצגו בפניו באופן השונה מעמדת הפרקליטות, ובסופו של דבר קבע כי יש לזכות. זה תפקידו של בית המשפט וזאת השיטה.

יודגש כי הפרקליטות בדקה את עצמה בכל שלב ושלב לאורך ההליך, מתוך מטרה לעשיית משפט אמת וצדק, ומתוך אמונה כי הראיות בתיק מהוות בסיס להרשעת הנאשמים.

הפרקליטות תלמד את ההחלטה היטב ותבחן את כל האפשרויות המשפטיות העומדות בפניה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר