שחקני הפועל אדומים. צילום: פייסבוק המועדון.
שחקני הפועל אדומים. צילום: פייסבוק המועדון.

במרחק נגיעה

זהו, משחק אחד בין מוליכת הטבלה הפועל אדומים אשדוד לנועלת הטבלה מבית שמש — זו המשוכה הקלה שנותרה כדי שהאדומים יעשו היסטוריה ויעלו ליגה. השמפניות כבר מתקררות, ושמחת האוהדים מאיימת להתפרץ: “אנחנו מתרגשים מאוד, יש פרפרים בבטן”

פורסם בתאריך: 23.3.18 13:39

     

לרגע הזה חיכו אוהדי הפועל אדומים אשדוד לאורך העונה כולה. למעשה, כבר בימים שהגו את הרעיון להחזיר עטרה ליושנה הם סימנו את העלייה לליגה א’ כמטרה נחשקת. ביום שישי ב—13:00 הם זקוקים לתוצאת תיקו מול בית שמש כדי להוציא את השמפניות מהמקרר ולרשום את נקודת השיא בשלוש השנים האחרונות.

לאורך כל השבוע כינו אנשי המועדון את המשחק הקרוב "משחק העלייה הרשמי" וקראו לילדים, מכרים ואוהדים אדוקים להגיע לבית דגן כדי להיות חלק מההיסטוריה. על פי כל התחזיות, ובטח על סמך העונה כולה, האדומים לא אמורים להתקשות במשחק החוץ ואף סביר להניח שינצחו בכמה שערים.

האוהדים כבר חוגגים. צילום: פייסבוק המועדון

הפועל, שנמצאת כמובן במקום הראשון בטבלה, רחוקה תשע נקודות מהשנייה, עירוני אשדוד, כאשר נותרו שלושה מחזורים לסיום העונה. תיקו של אדומים וניצחון של עירוני יביא לפער של שבע נקודות, כאשר בקופה יוותרו להן שש בלבד.

מעבר לכך, היריבה שאותה פוגשת היום אדומים אשדוד היא לא אחרת מאשר נועלת הטבלה, או אם תרצו: המסננת של הליגה. בשל כך סביר להניח שקבוצתו של פיני עייש תממש את העלייה בסטייל ולא תתקשה לחורר את הרשת של הקבוצה המקומית. בצד היותר פיקנטי, סיום המשחק יכול להפוך לאמוציונלי במיוחד, כאשר יוכל להיווצר מצב שבו הפועל אדומים אשדוד תבטיח את העלייה לליגה א’, ואילו בצד השני בית שמש תבטיח את הירידה לליגה ג’.

“כל העונה חיכינו לרגע הזה”

אחרי תצוגת התכלית המדהימה מול גבעת זאב (0:6) והחגיגות בסיום, גם אצל השחקנים אפשר בהחלט לזהות ממד של התרגשות. עבור לא מעט מהם זו תהיה הפעם הראשונה שהם זוכים לחגוג עלייה לליגה א’, וכמובן שרובם גם ירצו לטעום מכך ולהישאר בעונה הבאה. מנגד, החבר’ה הוותיקים יותר, יאיר אזולאי, דוד רביבו, יוסי שקל ורחמים צ’קול, אשר מורגלים למעמדים גדולים מאלו, גם כן נשאבו לעונה החלומית והם בהחלט שותפים להתרגשות הכללית. עבור אריאל טרבלסי, מלך שערי הקבוצה עם 22 שערים, מדובר בעלייה ראשונה עם הפועל אדומים אשדוד, אחרי שהשתייך במשך שנתיים לצד הצהוב של העיר. מסמל של עירוני הפך טרבלסי בן—יום להיות מזוהה עם אדומים ולמלך החדש של הפועל. מה שעבד שם עבד בהחלט גם פה, והוא ללא ספק המועמד הבכיר יותר לתואר שחקן העונה.

אריאל טרבלסי. צילום: פייסבוק המועדון

אריאל, יום שישי הוא יום חג.

“כל העונה חיכינו לרגע הזה. עבדנו קשה מאוד באימונים, עלינו נחושים משחק אחרי משחק והשגנו את התוצאות שרצינו. הגיע הזמן לקצור את הפירות ולסיים עונה היסטורית עבור הפועל אדומים אשדוד. חשוב לציין שאנחנו לא נוריד את הרגל מהגז עד שריקת הסיום של העונה”.

אתה בטוח לא תוריד את הרגל מהגז אם היעד שלך הוא מלכות השערים של הליגה.

“היעד שלי תמיד היה עליית ליגה נטו, גם אם הייתי כובש 10 שערים בעונה. אם בסופו של דבר אהיה מלך שערים, זה בונוס גדול בשבילי ובשביל החברים שלו שעשו הכול בשביל שאגיע לזה. בכל מקרה, עונה שבה אני כובש מעל 20 שערים ותורם 10 בישולים היא עונה פנטסטית לכל הדעות”.

האוהד כפיר אלמליח. צילום: אורי קריספין

האוהדים לא ישנים בלילה ומחכים להניף אתכם על הכתפיים ולקחת לכם את החולצות.

“האוהדים לאורך כל העונה היו מדהימים והוכיחו את עצמם משחק אחרי משחק, אם זה בחוץ או בבית, אם זה באילת או בירוחם. אין מילים לתאר כמה תמיכה ואהבה קיבלנו השחקנים, ובמיוחד אני באופן אישי. את התודה שלי הם יקבלו כשנעלה סופית. בינתיים נותר לי להגיד שאני אוהב אותם אחד אחד ומקווה להמשיך לספק להם רגעי אושר כמו שמגיע להם”.

נראה אותך אדום גם בליגה א’?

“נסיים את העונה הזו, אעמוד בהבטחה שלי — שהיא לעלות ליגה — ואחרי זה נחליט לגבי העונה הבאה”. דובר האדומים רז בנימין הוסיף: “אי אפשר לתאר כמה חיכינו לרגע הזה. אי אפשר להגיד שהיה קל, אבל בזכות עבודה שקטה וצנועה התקדמנו ממשחק למשחק בלי להסתמך או להסתכל על שום דבר מסביב. המשכנו בכל הכוח”.

 

400 אדומים בבית דגן

בכל פינה אדומה בעיר ניתן לחוש במהלך השבוע בהתרגשות הגדולה שאוחזת באוהדי הקבוצה לקראת המשחק ההיסטורי. אמנם רצה הגורל והמשחק שנקבע כמשחק העלייה הוא דווקא משחק חוץ, אך גם כך האוהדים מבטיחים לספק אווירה ביתית, וכ-400 מהם צפויים להגיע למגרש בבית דגן.

אלון פרקש. צילום: אורי קריספין

“אנחנו מתרגשים מאוד, יש פרפרים בבטן ומחכים לרגע הזה כבר”, אמר ל"כאן דרום" אחד מאוהדי הקבוצה. “ברגע כזה מעניין אותנו רק לשמוח שמחה טהורה ואדומה. המצב של עירוני לא מעניין בכלל. על העונה הזו תהיה חתומה הפועל אדומים אשדוד כאלופת ליגה ב’, וזה מה שחשוב”. החגיגות על כר הדשא יהיו ספונטניות לחלוטין, במועדון ידאגו להוציא את השמפניות ואף יחשפו עם שריקת הסיום את חולצות העלייה המיוחדות שהכינו מבעוד מועד. מסיבת העלייה הרשמית יותר אמורה להתקיים במשחק הבית הבא של הקבוצה מול מכבי באר שבע, שנכון לעכשיו אמור להתקיים ביום רביעי הקרוב בשעה 16:30 באצטדיון הי”א. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר