יונתן יעקובוב

הזוכה בתחרות 'brain bee': תלמיד מקיף ג' באשדוד

יונתן יעקובוב, תלמיד כיתה י' ממקיף ג', זכה במקום הראשון בתחרות brain bee , שנערכה באוניברסיטת תל-אביב, בשיתוף מכון ויצמן ונוער שוחר מדע

פורסם בתאריך: 21.3.18 11:41

     

בתחרות שנערכה לאחרונה באוניברסיטת תל-אביב, בשיתוף מכון ויצמן ונוער שוחר מדע השתתפו כשישים תלמידים מרחבי הארץ, בכיתות י'-יב'. במהלך כחודשיים למדו התלמידים למידה עצמאית לקראת מבחן הסינון הראשון. חומר הלימוד היה כחמש עשרה מצגות שהיו באתר של מכון ויצמן וספר מלווה בשם: brain facts, אותו למדו המתחרים בעצמם.

את מבחן הסינון הראשון, שהורכב מכ-30 שאלות אמריקאיות עברו שמונה ילדים מתוך השישים שניגשו. שבועיים לאחר מכן נערך שלב הביניים – ראיון אישי, אותו עברו שבעה תלמידים שהגיעו לגמר. ב-15/3 נערך שלב הגמר, כחלק משבוע המודעות למדעי המוח. הגמר הורכב משלושה סבבים : סבב ראשון – חמש-עשרה שאלות פתוחות, כאשר כל שאלה נמשכה 15 שניות.

סבב שני – סבב נוירואנטומי, בו הציגו למשתתפים חלק במוח, ובעזרת הגרלה קבעו מי מהמשתתפים יצטרך לזהות את החלק ולהסביר את התפקוד שלו.

השלב האחרון – שלב איבחון המחלות : הוקראו שלושה מקרים של מחלות, ובמשך 30 שניות היה על המשתתפים לזהות באיזו מחלה מדובר.

עם סיום השלב האחרון נערכה ישיבה של כל השופטים בהם הוחלט סופית מי ייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית, ובסופו של דבר גבר יונתן על שאר המשתתפים.

באמצע חודש יולי 2018 תתקיים התחרות הבינלאומית בברלין, בהשתתפות  26 מדינות ביניהן ארה"ב, בריטניה, סין, וקנדה. נאחל לו בהצלחה רבה !

cof

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר