פארק רובע ט"ז. קרדיט: עצומת התושבים

בשורה ירוקה: בקרוב יחל פיתוח אינטנסיבי של פארק ט"ז

עצומה אינטרנטית דרשה מעיריית אשדוד לפתח את הפארק הגדול ברובע ט"ז זוכה. במקביל נשלח מכתב לראש העיר המבקש להשאיר את ייעוד הקרקע כאזור ירוק ללא בנייה אלא שמעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "בתכנית הרובע יהיה פארק מרכזי, כמו בכל רובע בעיר, ומיקומו בחלק המזרחי של הרובע אשר יצור חייץ בין אזורי המגורים לדיונה. הפארק המתוכנן מיועד לפיתוח אינטנסיבי ואיש לא ביטל אותו"

פורסם בתאריך: 18.3.18 09:26

     

כ-900 מתושבי העיר הביעו דאגה לגורל עתיד הפארק הגדול ברובע ט"ז. בעצומה אינטרנטית שנפתחה לאחרונה וצוברת תאוצה ברשתות החברתיות נכתב: "בימים אלה מתקיימות ועדות תכנון ובניה בעירייה שמטרתן הגדרת תכנית מתאר חדשה בעיר. במסגרת הועדות ישתנו ייעודי קרקע ברחבי העיר. פארק רובע ט"ז גובל בפארק החולות ושמורת הדיונה אך מוגדר כפארק בפני עצמו שתוכנן בגבולות הרובע. אם התושבים לא יביעו עניין בפיתוח הפארק, יעוד הקרקע המיועדת עבורו יכול להשתנות לבניה. אם התושבים לא יביעו עניין בפיתוח הפארק, הפארק לא יקום. המטרה של הפעילות והמכתב לדרוש מהעירייה פיתוח שטח ציבורי פתוח (שצ"פ) המיועד כרגע לפארק".

המכתב שנשלח מנציגי הרובע

מארגני העצומה מסבירים: "הפארק תוכנן בתוכנית 90/101/02/3/א שהיא התוכנית של רובע ט"ז שאושרה ב2004. לפי תכנית זו מדובר בשטח ציבורי פתוח ברובע שיעמוד על כ91 דונם, מתוכם כ50 דונם מוקצים לפארק הגדול. הפארק יכלול שבילים, מתקני משחקים וספורט, שירותים ציבוריים ונטיעות צמחיה ועצים המתואמות מול קק"ל".

כאמור במקביל, תושבי הרובע שלחו מכתב לראש עיריית אשדוד – ד"ר יחיאל לסרי,יו"ר החברה העירונית לפיתוח אשדוד וסגן ראש העיר – ולדימיר גרשוב ומנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה – ד"ר ענת רוזן בבקשה לפיתוח פארק רובע ט"ז כחלק מפיתוח העיר. "הקמת הפארק הרובע הינה חובה מוניציפלית וציבורית של כל משרתי הציבור בעיריית אשדוד כלפי התושבים של רובע ט"ז" טענו נציגי הרובע -דיאנה נמולקין, דנה קצנלסון, יבגני גורשמן, יפה בר הון, רימה בלגמן, ולדימיר נמולקין. והוסיפו : "רובע ט"ז רווי בניה גבוהה ובו גני משחקים אך לא קיימת ברובע פיסת דשא ירוקה אחת. במקום הפארק ילדינו משחקים בשטח החולי המיועד לפארק, כאשר מסביבם זיהום תעשייתי וביתי" נכתב במכתב.

עוד נאמר :"מפת פארקים וגנים משנתון סטטיסטי 2015 מייצגת באופן חד משמעי את ההזנחה של רובע ט"ז. לפי המפה, בכל רובע בעיר קיים שטח ציבורי פתוח ירוק ורחב, גם ברובעים צעירים יותר, אך לא ברובע ט"ז. . לילדינו ולנו מגיעה סביבה נקיה ומטופחת. זכותנו לשטח ציבורי פתוח, מוסדר ומפותח, מעוגנת בחוקי מדינה ובחוקי עזר עירוניים".

התושבים משתפים בדאגה קונקרטית למצב בעקבות הסכם הגג: "בעקבות שינויי מתאר העיר, תושבי הרובע חוששים שבמקום פארק שהובטח, יוקמו גורדי שחקים. הוכרז באופן רשמי על כוונות מחלקת התכנון ובינוי להרחיב בנייה ברובע ט"ז במסגרת הסכם הגג אך לא מוזכר פיתוח פארק" לסיום מבקשים תושבי הרובע: "אנחנו מבקשים לנקות ולטהר את שטח החולות המזוהם הגובל ברובע ט"ז, על מנת למנוע פגיעה בילדינו.אנחנו מבקשים להיפגש אם בעלי תפקידים הרלוונטיים בעירייה לקידום הקצאת התקציב והזנקת הפרוייקט לפיתוח פארק הרובע"

תגובת עיריית אשדוד: "רובע ט"ז הינו רובע יחסית חדש הנמצא עדיין בבנייה כך שטרם הושלמו בו כל התכניות כמו: מבני ציבור, מבני חינוך פארקים ושטחי נוי. יש לזכור כי הרובע גובל בחלקו המזרחי בפארק החולות ובשל כך נבנה בשטח המערבי שלו רק שליש משטחו. במסגרת תכנית המתאר הכוללנית ותכניות העירייה לפיתוח אזורי מגורים נוספים, המוגדרים בהסכם הגג החדש, הרובע מתוכנן להתרחב לכיוון מזרח.

בתכנית הרובע יהיה פארק מרכזי, כמו בכל רובע בעיר, ומיקומו בחלק המזרחי של הרובע אשר יצור חייץ בין אזורי המגורים לדיונה. הפארק המתוכנן מיועד לפיתוח אינטנסיבי ואיש לא ביטל אותו. בשלב זה קיימים ברובע לא מעט שטחי נוי וגנים פעילים כדלקמן:

–          פארק ברחוב מנגו עם מתקני משחקים, שטח מגונן וספסלים.

–          פארק ברחוב אגס – הכולל גם שטח מדושא לפיקניק.

–          שני גנים עירוניים ברחוב רימון עם מתקני משחק לילדים, דשא סינטטי, הצללה וספסלים.

–          גן עירוני ברחוב אפרסמון עם מתקני משחק לילדים, דשא סינטטי והצללה

–          גן עירוני נוסף מתוכנן ברחוב תפוז עליו יחלו העבודות בחודשים הקרובים".

בימים אלה כל משאבי הרובע מוכוונים לעבודות ניקיון וטיפוח הרובע לקראת הפסח, אך בין ראש מינהלת הרובע לתושבת, איתה היא עומדת בקשר רציף, סוכם כי עבודות ניקיון בדיונה תעשנה מיד לאחר הפסח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר