קרדיט תמונות: המועצה הציונית

איבגי אימפריה: המשפחה שהרשימה את ההסתדרות הציונית העולמית

משפחת איבגי מאשדוד תייצג את מחוז דרום בחידון הציונות והמורשת הארצי שייערך בירושלים וישודר ביום העצמאות בטלוויזיה

פורסם בתאריך: 13.3.18 08:08

     

משפ' איבגי גברה על שבע משפחות מתחרות מאזור הדרום, בהן מאשקלון, דימונה, נתיבות, קרית גת, מ.א מרחבים, ומ.א בני שמעון- בסבב המחוזי, שנערך אתמול, במושב מבועים שבמועצה האזורית מרחבים, ובהפקת ההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית לישראל. החידון עסק בנושאים כגון ראשית הציונות, תקומת ישראל, ראשי הציונות ויוצרים בעברית מכל הזמנים, ובסימן 70 שנה למדינת ישראל. המשפחה הזוכה בגמר הארצי תזכה בפרס משפחתי ערכי, דוגמת טיול בעקבות תחנות חייו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, ומסעו המדיני באירופה עד הגעתו לירושלים.

ההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל מפעילות מזה חמש שנים את חידון הציונות למשפחות. חידון הציונות מחבר בין משפחות ציוניות מרחבי הארץ והעולם במהלך כשישה חודשי פעילות, המגיעים לשיא באירוע גמר ארצי ענק שבו יתקיים חידון אינטראקטיבי בשידור טלוויזיוני מרכזי, המחבר בין דורות שונים של הסיפור הציוני בחוויה חינוכית עכשווית.

 

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', כיבד את המשתתפים בנוכחותו, ואמר למשתתפים: "זו השנה הראשונה שאנו מקיימים את החידון ואני רואה בכך חשיבות רבה ובטוח שהדבר יהפוך למסורת". חג'ג' הוסיף, כי "אני גאה על התהליך שאותו עברו המשפחות בשבועות האחרונים וכל זה כדי שנוכל כולנו להמשיך ולחזק את המורשת, הציונות והערכים בארץ ישראל בהתאם לרוח של ימינו".

מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל ציין, כי "מנהיגים ומצביאים, מלחמות ומבצעים, שירים ומסורות מהווים חלק נכבד מההווי הארץ ישראלי. שמחתי מאוד להתארח במ.א מרחבים בחידון הציונות המחוזי שהפגיש אותנו בנקודת זמן אחת את ההיסטוריה של כולנו שעודנה חיה ופועמת. המועצה הציונית בישראל מעלה על נס את מה שהיינו והפך אותנו למה שאנחנו".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר