צילום: תמונת ההזמנה ההפגנה. מוזמנים להגיע

לא מבדילים: המסר האמיץ של זוג חרדים והורים לילדים גאים

שמחה ושמעון כהן מאשדוד התייצבו השבוע באומץ לצד בתם ובנם הגאים במאבקם על זכותם העתידית להיות הורים ולקבל הכרה מהממסד. הם אנשים דתיים, שאינם נכנעים למוסכמות וגם לא להחלטה המקוממת של הממשלה בנוגע לאימוץ. מדינת ישראל, יש לך ממי ללמוד

פורסם בתאריך: 20.7.17 09:59

     

שמחה ושמעון כהן (השמות בדויים) הם זוג חרדים, ילידי העיר אשדוד ובעלי תשובה, הורים לשני ילדים מקהילת הלהט“ב. האב שמעון פרסם השבוע בדף הפייסבוק שלו פוסט שריגש גולשים רבים: ”כאדם שיודע על מה הוא מדבר ושחווה על בשרו גם אימוץ וגם ילדים גאים אני אומר בבירור: המדינה טועה בגדול וגורמת בכך סבל ועוול גדול להרבה ילדים והורים כאחד. מייחל לכך שמישהו יתעורר וישנה את ההחלטה האומללה הזאת. פיקוח נפש דוחה הכול“.

הרקע לדברים שלו: המדינה הודיעה ביום ראשון לבג“ץ כי משרד המשפטים ומשרד הרווחה גיבשו עמדה מקצועית ולפיה הם יאפשרו לראשונה לזוגות ידועים בציבור לאמץ ילדים, בתנאי שהם מנהלים משק בית יציב במשך שלוש שנים לפחות. במקביל, המדינה הודיעה גם שלא תאפשר לזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים בשלב זה. ”עמדת גורמי המקצוע בשירות למען הילד מצדדים לעת הזו בשימור המצב הקיים, ביחס לעדיפות באימוץ הניתנת לזוג שהם גבר ואישה, בשים לב למציאות בחברה הישראלית והקושי שעלול להיות כרוך בכך ביחס לילד הנמסר לאימוץ“, נכתב בהודעת המדינה לבג“ץ. כיום החוק מאפשר אך ורק לבני זוג נשואים שהם גבר ואישה לאמץ ילדים. השבוע לראשונה הודיעה המדינה לבג“ץ כי החליטה שלא לאפשר לבני זוג חד-מיניים לאמץ.

כהן קורא לשינוי המצב הנוכחי ולאפשר לזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים: ”יש לנו אפשרות לשנות עוולות של שנים רבות שבהן ובעקבותן אנשים רבים סבלו בגלל השוני, ולא משנה כרגע מהו בדיוק השוני. זה לא מה שבאמת חשוב. כל אדם שונה במשהו אחר, וכולנו יחד בריאה אחת גדולה של בורא עולם“.

”אנחנו ילידי העיר אשדוד, התגוררנו פה עד לפני שנה, עברנו לגן יבנה“, אמרה שמחה כהן ל“כאן דרום“. ”יש לנו ארבעה ילדים, שניים מהם שייכים לקהילה הלהט“בית – בן ובת. שמעון עובד בחברת החשמל, ואני גננת בחינוך מיוחד ורכזת במועדון אקי“ם, מועדון ארגמן בגן יבנה. אנחנו נשואים כמעט 30 שנה. הכרנו בבית הספר היסודי, שנינו ילידי העיר. ילדנו התחנכו באשדוד, ויש לנו כלבה מדהימה“.

מה עמדתכם בעניין שיווין זכויות לקהילת הלהט“ב ומה דעתכם על עניין החלטת הממשלה החליטה שלא לאפשר לבני זוג חד-מיניים לאמץ?

”לדעתנו לכל אדם הזכות להיות הורה, לא משנה מין, גזע וצבע. הרצון להיות הורה הוא משהו מולד וטבעי. יש המון ילדים שמחכים בבתי יתומים, ויש אנשים שרוצים לתת אהבה, אז למה לא לאפשר? האם טוב יותר שיישארו בבתי היתומים. בעלי ילד מאומץ, ואנו רואים בזה חשיבות".

מהיכן נובעת עמדתכם?

”שמעון מאומץ אמנם מינקות, אבל עדיין זה יכול היה להיות אחרת. בתור הורים לילדים השייכים לקהילה ההומו-לסבית גם אנחנו רוצים לחוות את הרגשה של להיות סבא וסבתא מילדים אלו, וכל ילד מתקבל בברכה. כאישה שעובדת עם אוכלוסייה מיוחדת כבר מעל 13 שנה למדתי שכולנו שווים, כולנו יציר של הבריאה. לכל אחד מאיתנו הייחודיות שלו. אין אדם מושלם, מושלם הוא רק הבורא. וצריך וחובה לקבל כל אדם, לדעת לחפש את הנקודות המאירות ולהאיר את הדרך“.

אתם בעלי תשובה. מה עמדתכם לגבי קבלת הקהילה הגאה שונה מעט מהקונסנזוס בחברה הדתית. אתם מרגישים אמיצים?

”אנחנו לא מייצגים שום חברה, לא דתית ולא חרדית, אנחנו אנשים פשוטים שמייצגים את דעותינו. אנחנו בעלי תשובה ומאמינים באמונה שלמה בבורא עולם ומאמינים שהוא אחראי על כל הבריאה וגם על ילדנו ועל כל מה שקורה לנו. לנו ניתנה הבחירה כמו לכל אדם אחר, אנחנו בחרנו בדרך הזאת לעמוד לצד ילדנו“.

היום, צפויה להיערך הפגנה של זוגות חד-מיניים המעוניינים לאמץ ילדים תחת הכותרת ”אנחנו לא סוג ב‘“, ובני הזוג כהן מתכוונים להשתתף יחד עם ילדיהם. ”אנו עוזרים אומץ ועושים לשם שמים. ואהבת את רעך כמוך. בילדותי גם אני סבלתי רבות מעצם היותי ילד מאומץ. החברה לא קיבלה את האימוץ באופן טבעי. אני מרגיש הזדהות מלאה עם ילדיי, יש חשיבות רבה להכיר תודה להוריי על שאימצו אותי ונתנו לי חיים מלאים באושר וכל טוב. החינוך שקיבלתי בבית נותן לי היום את הכלים להתמודד. מאחל לכל הילדים הורים שיקבלו אותם כפי שהם, ובכך יזכו הילדים לחיות את חייהם בכנות ובחופשיות לרצונם והרגשתם. חיי שקר בסופו של דבר יפגעו באנשים רבים אחרים חפים מפשע“.

צילום: תמונת ההזמנה ההפגנה. מוזמנים להגיע

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר