הריון צילום: יח"צ

משרד ממשלתי יפצה באלפי שקלים סטודנטית בהריון שפוטרה לאחר תום החוזה וללא שימוע

ק' ,תושבת אשדוד, אשר פנתה בתלונה למשרד הכלכלה באמצעות עמותת טבקה-צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה, על סיום העסקתה לאחר תום חוזה לזמן קצוב בהיותה בהריון. תלונתה התקבלה והיא תפוצה ע"י רשות האוכלוסין וההגירה בסך של 20 אלף ש"ח ₪

פורסם בתאריך: 28.2.18 14:15

     

ק' הועסקה במשרת סטודנט בחוזה לתקופה קצובה של שלוש שנים. בסיום חוזה העסקתה גילתה כי היא נמצאת בתחילתו של הריון ויידעה על כך את מעסיקתה, אשר השיבה כי אין מדובר בפיטורין אלא סיומו של חוזה עבודה לתקופה קצוב, ומשכך לא חלה על ק' ההגנה מכוח החוק בשל הריונה.

בצר לה, פנתה ק'  אל עמותת טבקה-צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה אשר הגישה תלונה לממונה במשרד הכלכלה והתעשייה. לאחר בירור התלונה, ניתן היתר לפיטורין רק מערב צאתה לחופשת הלידה, שכן, מדובר בחוזה לזמן קצוב, אשר הפסקת העבודה  איננה קשורה כלל ועיקר להיותה בהריון וגם ללא ההיריון הייתה מופסקת עבודתה..
עמותת טבקה המשיכה ופעלה למען מיצוי זכויותיה של ק' ועל כן פנתה במכתב דרישה למעסיקה  לשלם לק' בהתאם להנחיות משרד הכלכלה, תוך התייחסות לאי עריכת שימוע.

עניינו של שימוע בחוזה לזמן קצוב הינו חריג שכן העובד מראש יודע על תקופת העסקתו ועדיין הפסיקה מכירה בחשיבות הרבה לעריכתו: " זכות השימוע היא זכותו הבסיסית של כל עובד, גם עובד אשר חוזה העסקתו הינולזמן קצוב ומכוח זכות זו קמה למעסיק החובה לעשות כן".

עו"ד אלמוג ישמח ועו"ד תומר מרשה מנהל המחלקה המשפטית של עמותת טבקה-צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה, שייצגו את ק':

"אנו מברכים על החלטת משרד הכלכלה אשר בחן את תלונתנו ומצא אותה צודקת. למרבה הצער מעסיקים רבים, הן במגזר הפרטי והן בציבורי מחליטים לעשות דין לעצמם ובמחי יד מרשים לעצמם לפגוע בזכויות נשים בהריון.
מצופה היה כי גוף ממשלתי ינהג במשנה זהירות בסוגיה זו.
אנו שמחים כי נעשה הצדק עם העובדת אשר פנתה לעמותת טבקה-צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה, אשר תמשיך לעמוד ולהילחם על זכויותיהם של יוצאי הקהילה האתיופית בישראל."

פנטהון אספה-דוויט, מנכ"ל עמותת טבקה-צק ושוויון ליוצאי אתיופיה : "אנו רואים חשיבות רבה בהישגים כגון אלו מהסיבה הפשוטה למקרה כזה יש השפעה רחבה על ציבור העובדות והעובדים  במגזר הממשלתי והציבורי, החלטה זו שולחת מסר ברור שיש להגן על ציבור העובדים וגורלם אינו הפקר ,מקרה זה והצלחות נוספות בעבר נותנות רוח גבית לפעילות עמותת טבקה במאבקה  העיקש למען זכויות עובדים יוצאי אתיופיה"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר