ועידה גאוגרפית. קרדיט: המועצה

הקרב על הארנונה

מועצת גן יבנה דורשת חלוקה של ההכנסות המתקבלות מבסיס חיל האוויר חצור הסמוך ומאזור התעשייה פארק ראם. ראש המועצה, דרור אהרון: "לא ייתכן שרשות אחת תזכה בכל הקופה והשאר תיוותרנה מאחור"

פורסם בתאריך: 14.2.18 15:23

     

ביום רביעי השתתף ראש מועצת גן יבנה, דרור אהרון, בדיון שהתקיים יחד עם חברי הוועדה הגאוגרפית של משרד הפנים בנושא חלוקת ההכנסות (ארנונה) המתקבלות מבסיס חיל האוויר חצור ומאזור התעשייה פארק ראם.

ראש המועצה הציג בפני חברי הוועדה את הסיבות לבקשתה של המועצה המקומית גן יבנה לחלוקת ההכנסות המתקבלות מבסיס חיל האוויר ומאזור התעשייה. בדבריו, הסביר ראש המועצה כי על אף שעמדת המועצה הייתה כי יש מקום לבצע חלוקת הכנסות רק ביחס לבסיס חצור, הרי שלאחר בחינה מעמיקה של הנושא, מבקשת מועצת גן יבנה לבצע חלוקת הכנסות גם ביחס לאזורי התעסוקה בצומת כנות ופארק ראם. הדרישה הועלתה לאור העובדה שחלק ניכר מתנועת הרכבים שעושים דרכם אל עבר פארק התעסוקה עוברים בתחומי המועצה תוך גרימת עומס תחבורתי.

בהתייחסותו לבסיס חצור, ראש המועצה חידד את העובדה כי הוא נמצא בצמידות לשטחה של גן יבנה, אנשיו צורכים שירותים ביישוב, הוא יוצר מפגעי רעש שנוצרים כתוצאה מהמראות ונחיתות והתנועה אליו וממנו עוברת דרך גן יבנה ולכן אין עוררין על הזיקה הקיימת בין הבסיס למועצה. בנוסף, ראש המועצה שיקף בפני חברי הוועדה את המצב הקיים שלפיו מועצת באר טוביה היא הנהנית היחידה ממקורות הכנסה אלה. לאור כל אלה ועוד, ביקש ראש המועצה מחברי הוועדה לשקול לחיוב לחלק את ההכנסות מבסיס חצור ומאזורי התעסוקה באופן שוויוני.

ראש המועצה המקומית גן יבנה, דרור אהרון: "מדובר בדיון חשוב מאד עבור עתידה של מועצת גן יבנה ותושביה. היה חשוב לי לעמוד מול חברי הוועדה בכדי לדרוש חלוקה צודקת, מאוזנת ושוויונית של ההכנסות המתקבלות מבסיס חיל האוויר חצור הסמוך ומאזור התעשייה פארק ראם. הצגתי בפני חברי הועדה מגוון טיעונים מבוססים שממחישים את הזיקה ההדוקה של גן יבנה לבסיס חצור ולפארקי התעשייה. לצערנו, גן יבנה הפכה בעל כורחה לשער הכניסה המרכזי לבסיס דבר שגורם, בין היתר, לעומסי תחבורה. לא ייתכן שרשות אחת תזכה בכל הקופה והשאר תיוותרנה מאחור, יש ליצור איזונים בין כלל הרשויות באותו אזור. אני מבטיח שנמשיך לפעול למען שיפור איכות חייהם של תושבי גן יבנה ולמען חלוקת הכנסות הוגנת. במקביל, אנו פועלים לקידום ההרשאות של אזורי התעסוקה שהועברו אלנו כעוגנים כלכליים".

מהמועצה האזורית באר טוביה נמסר בתגובה: "ניהול נכון, מקצועי, תכנון אסטרטגי ארוך טווח ובעיקר יציבות מנהיגותית של המועצה האזורית באר טוביה, הם שמובילים אותה להצלחה כלכלית וניהולית. המועצה היא שפיתחה, יזמה והקימה את אזורי התעשייה שלה לאורך שנים ארוכות ותוך קשיים משמעותיים. לא נאפשר כעת לאלה המבקשים להכניס ידם אל קופתה לממש את מבוקשם. באשר להכנסות המועצה ממשרד הביטחון, הרי הכנסות אלה כבר מועברות בשלבים למשרד הפנים בשנים האחרונות ".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר