ח"כ אילן גילאון לוקח אחריות

הישג לגילאון: הכנסת אישרה את העלאת קצבאות הנכים ל3,700

אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק להעלאת קצבאות הנכות. מגיש הצעת החוק, ח"כ אילן גילאון : "הישג משמעותי ביותר, ובמיוחד לאור המציאות הפוליטית הנוכחית. זוהי העלאה חסרת תקדים של הקצבה ב50%, תוספת של 4.3 מיליארד ש"ח לקצבאות הנכות - סכום היסטורי בקנה מידה ישראלי"

פורסם בתאריך: 13.2.18 12:02

     

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) את העלאת קצבאות הנכים. בדיון שנמשך לתוך הלילה השתתפו 84 חברי כנסת, שהצביעו פה אחד בעד העלאת הקצבאות. ההעלאה צפויה להיכנס לתוקף החל מהחודש הבא, איחור של חודשיים מהמועד שהובטח על ידי הממשלה.

לפי החוק שאושר, קצבת הנכות הבסיסית תעלה ב-470 עד 770 שקל לחודש לאדם, ותעמוד על 3,270 שקלים בפעימה הראשונה. כמו כן, ה"דיסריגרד" – הסכום שמותר לנכים להשתכר מבלי שתקוצץ קצבתם – יעלה מ-2,800 שקל ל-3,700 שקל. בנוסף, תגדל קצבת השירותים המיוחדים לנכים בסכום של כ–200 שקלים (קרדיט: הארץ).


הח"כ האשדודי ומוביל המאבק – אילן גילאון: "מדובר בהעלאה חסרת תקדים של הקצבה ב50%, תוספת של 4.3 מיליארד ש"ח לקצבאות הנכות – סכום היסטורי בקנה מידה ישראלי.עשינו את זה על אפו וחמתו של ראש הממשלה הכי אנטי-חברתי שהיה פה ולמרות שהוא ושר האוצר ניסו למרוח, לעכב ולקבור באינסוף וועדות.ועדיין, זה לא מספיק. הצעת החוק הממשלתית רחוקה מהצעת החוק המקורית שלי – השוואת הקצבה לשכר המינימום, היא גם לא עומדת בתנאים שהגענו אליהם בהסכם הפשרה עם ארגוני הנכים וההסתדרות בספטמבר האחרון.לכן הגשתי מחדש את הצעת החוק המקורית שלי ואני מתייחס להעלאה הזאת כתחילתו של מסע ומאבק ממושך עד להשוואת הקצבה לשכר המינימום.

נתניהו אולי חושב שהמאבק נגמר, אבל ההצלחה שלנו להעלות את הקצבה היא רק ההתחלה. כי עם הממשלה האטומה הזו אין ברירה אלא להיאבק. קצבת הנכות עוד תעלה עד שתוצמד לשכר המינימום. זה יקרה בגלל המאבק הציבורי האדיר, בתוך ומחוץ לכנסת, שכולל מאות אלפי ישראליות וישראליות, נכים ולא נכים, יהודים וערבים, צעירים ומבוגרים, חילוניים ודתיים, תושבי הפריפריה ותושבי המרכז. זה יקרה בזכות הנכים שחסמו את הכבישים, ההפגנות ברחובות והאזרחים שנרתמו למאבק. זה יקרה כי הסולידריות, הערבות ההדדית, היא הכוח החזק ביותר"

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": נגמר שלב. אחרי שלוש שנים של מאבק, מתווים, הבטחות ואכזבות – עשינו את זה. המהלך לא הושלם, אבל השגנו הטוב ביותר לשלב הזה ונמשיך לפעול למקצה שיפורים וקצבת נכות בגובה שכר המינימום. זהו יום מרגש עם בשורה אמיתית ומשמעותית לכל החברה הישראלית. אני מודה לכל המעורבים, לארגוני הנכים, חברי הכנסת ובעיקר לחנן טל וכל צוות מתנדבי "נכה לא חצי בן אדם", שהוכיח שבאחדות ובסבלנות אפשר לשנות את העוולות הכי גדולים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר