ישראל חופשית: על פי הסקרים 70% דורשים תחב"צ בשבת. צילום: תנועת "ישראל חופשית"

השבת החדשה באשדוד: תחבורה ציבורית בסופי שבוע בתוך שלושה חודשים

תנועת "ישראל חופשית" היא היוזמת: "יש באשדוד דרישה גורפת לתחבורה ציבורית בשבת". חבר המועצה מש"ס אבי אמסלם: "פרובוקציה"

פורסם בתאריך: 17.7.17 10:25

     

תנועת "ישראל חופשית" יוצאת במהלך לקידום הפעלתם של קווי תחבורה ציבורית בסופי השבוע בערים בעלות רוב חילוני בישראל בתוך שלושה חודשים. זאת במטרה לעלות מחדש לסדר היום את סוגית התחבורה הציבורית בסופי שבוע ובחגים, כמשהו שנמצא בקונצנזוס הציבורי והפוליטי וזוכה לתמיכה של מרבית הציבור, במקביל לקביעת עובדות בשטח וקידום פתרונות תחבורה פרטיים ב-10 ערים נבחרות ברחבי הארץ – אשדוד, ראשלצ, אריאל, נהריה, חדרה, מודיעין, יבנה, כפר סבא, נתניה וערד.

במסגרת זו "ישראל חופשית" תקיים החל משבוע הבא כנסים מקומיים במטרה לרתום תושבים ולגייס פעילים מקומיים ויזמים שיהיו שותפים למהלך, גם באמצעות פלטפורמות קיימות כגון "נוע תנוע" או "שבוס". הכינוס הראשון ייערך ביום ה', 27.7.17 בבר "זה" – חוף הקשתות 12 בשעה 20:00 באשדוד, כעיר הראשונה מבין 11 ערים שעלתה בהן דרישה גורפת להפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע ושאנחנו מקיימים בה פעילות. בין היתר בכינוס ייערך מיפוי של צרכי הציבור בנושא מבחינת תוואי הקווים ועבודת שטח לרתימתם של ראשי רשויות לקידום הסוגיה, כאשר המטרה היא שגם התושבים המקומיים יפעילו לחץ על ראשי עריהם במטרה שאלה יפעלו לסבסוד קווי תחבורה ציבורית בסופי שבוע. בנוסף, נדבר על הפתרונות שמונחים כבר היום על שולחן הכנסת, על החלופות האפשרויות לתחבורה שיתופית באשדוד ועוד.

"ישראל חופשית" קוראת להעברת הסמכויות להפעלת תחבורה ציבורית לרמה המקומית ולידי ראשי רשויות רלוונטיות, על בסיס המתווה של ח"כ יעל גרמן, כך שבאזורים בעלי רוב חילוני שבהם מרבית הציבור תומך בהפעלת תחבורה בסופי שבוע תתאפשר הפעלת קווי תחבורה ציבורית במתכונת מצומצמת בימי שישי ושבת. אוטובוס למקומות בסיסיים כמו לים או לפארק, למשפחה מחוץ לעיר וכד', ולא אוטובוס למרכזי תעסוקה ומסחר כביום חול.כיום פועלות יוזמות של קווים מקומיים בבאר שבע, חולון, אשקלון, רמת גן, בת ים, יפו, תל אביב, גבעתיים וירושלים, וישנן עיירות דוגמת חולון, רעננה ורמת השרון שכבר מסבסדות קווים מצומצמים במהלך סופי שבוע. כאשר גם קווים לאילת ומאילת פועלים אחרי כניסת השבת ולפני מוצאי השבת, ומהווים עוד הוכחה לכך שניתן להפעיל תחבורה ציבורית בסופי השבוע בהתאם לצרכי הציבור הישראלי. יש לציין כי סקרים שנעשו בנושא הראו כי למעלה מ-70% מהציבור היהודי בישראל תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובחגים.

אייל אקרמן, מנהל מרכז "תשתית" להכשרות וליזמות אזרחית‏ בישראל חופשית: "המיזם באשדוד הוא חלק ממהלך ארצי רחב אמנם, אבל אשדוד היא העיר הראשונה מבין 11 ערים נוספות שעלתה בה דרישה גורפת להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. אנו רואים כי יש ביקוש הולך וגדל להפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובחגים, ומתכוונים להפעיל את מלוא הלחץ בהקשר זה גם ברמה המקומית, בין היתר באמצעות שיתוף הפעולה של פעילי קורסי ההכשרות של ישראל חופשית באשדוד ותומכים נוספים".

להרשמה לאירוע

"קומץ קטן". אבי אמסלם ובנו, נהוראי

חבר המועצה מטעם ש"ס, אבי אמסלם:  "לצערי הרב גם לפני שנתיים נחשפנו לפרובוקציה דומה. כל מה שקורה, בוודאות, מדובר בקומץ קטן של אנשים שמנסים לעורר פרובוקציה ולהביא לתסיסה בדעת קהל כאילו יש פה ציבור שסובל עשרות שנים ואין להם תחבורה, והם מנסים לבא ולייצר 'אוי כמה מסכנים אותם תושבים שרוצים לצאת בשבת ולא מצליחים'. אבל יש סטטוס קוו , יש קו ברור , יש דרך. לצערי אותם אנשים חוץ מלעורר פרובוקציה הכל ריק מתוכן"

אבי, על פי טענתם נערך סקר שמעלה כי יש באשדוד רוב, 70% אם לדייק, שדורש תחבורה ציבורית בשבת

"אני יכול לומר לך בוודאות , אין סקרים ואין דובים. אני יכול להביא סקר ש70% לא רוצים תחבורה ציבורית בשבת ורוצים לשמר את הסטטוס קוו ולשמור על שמירת השבת בשבת. אנחנו חיים בחברה בריאה, אנשים פה חיים בהרמוניה, חילוניים ודתיים. יש פה הבנה והכלה בין התושבים. זה לא צלח לפני שנתיים הפרובוקציה הזו כי הציבור לא איתם, הרחוב לא איתם, אז הם מנסים לעשות מפגש בבית קפה ויביאו כמה תל אביבים, כמה באר שבעיים קומץ של בחורים שחבל מאד שהם מנסים להתסיס. יש פה ציבור ענק ששומר מסורת. כאחד שנולד וגדל בעיר אשדוד לא היה דבר כזה שקמו אנשים וברגל מכוונת ניסו לעקור את קדושת השבת. אין פה ביקוש לא ראינו המונים רצים ברחובות העיר שדורשים זאת. אנחנו מדינת חוק. מדינה דמוקרטית וכמו שהוחלט שיש מרכולים שפועלים בשבת בחלק מהשכונות באשדוד ואף חרדי לא משתולל. יש הבנה יש אחדות. חבל מאד שהם באים ממקום רע, נטו פרובוקציה שלא תצלח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר