למרות הגשם והקור: כאלף איש בהפגנה השלישית נגד האכיפה בשבת

אחרי שבת סוערת במיוחד, ובדיוק שחשבנו שהערב זה כבר לא יקרה - מאות ברחבת העירייה מפגינים, בפעם השלישית, כנגד "הכפייה הדתית" והפגיעה בסטטוס קוו. הצטרפו אלינו לדיווחים מהשטח

פורסם בתאריך: 27.1.18 19:19

     

"לא האמנתי שיגיעו אבל מלא אנשים ולא מפסיקים להגיע. שאפו" אמר הערב אחד המפגינים, והביע חשש אמיתי שמזג האוויר החורפי ישאיר את המפגינים בבית. החשש כאמור התבדה ואט אט מגיעים לרחבת העירייה המקורה תושבי העיר ומחוצה לה- כרגע ההערכות מדברות על כ-700 איש.

מארגני המחאה עלו לבמה והקריאו את הפוסט שהעלה השבוע ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר אחרי שבועות של שתיקה. לאחר מכן הם הקיראו את כל התגובות שלטטענתם נמחקו ונחסמו. "קולנו יישמע" הסבירו. לאחר מכן יגאל פרומן הקריא תגובה אחר תגובה, ברובם טענות נוקבות כנגד העירייה והעומד בראשה על המציאות הנוכחית באשדוד. בתגובה הקהל הריע במשך שניות ארוכות וצעק "לסרי הביתה".המסר שחזר על עצמו שוב ושוב מכמה נואמים היה "אשדוד לא תהפוך לבית שמש".

סיון מרילי, הנואמת הרהוטה אמרה: "התגובה של ראש העיר השאירה את כולנו המומים, אתה, ד"ר לסרי היחיד שאמור להוביל את העיר ולכן ד"ר אתה הפרת את האיזון. אנחנו דורשים סטטוס קוו שיכבד את כל המגזרים. ברור לכולם וגם לך  ד"ר לסרי שהמחאה הזו היא מחאה עממית של תושבים רבים, ד"ר יחיאל לסרי אתה ורק אתה מסרב להסתכל לנו בעיניים. אשדוד בוערת. אשדוד בלהבות ולך לא אכפת?"
גם פעיל הרשת שהפך לסמל המחאה סמיון גרפמן הגיע ונאם. לאחריו עלתה שחר, תושבת העיר בת 19 "לא נעצור ולא נשתוק, העיניים נשואות אלינו. אנחנו נחזיר את אשדוד לידינו. הסטטוס קוו הופר, באמת הוא הופר ד"ר לסרי- אבל זה קרה במשמרת שלך. הרסת כל חלקה טובה, תחזיר מה שלקחת. לא ניתן לך להתעלם מאיתנו" מנחה הערב אמר, והבהיר לציבור כשמאחוריו דגל שחור המחאה עם הכיתוב 'לסרי הביתה', שזכור עוד משיירת הרכבים הראשונה "זו לא מחאה נגד הדתיים או החרדים, זו הפגנה נגד לסרי. המחאה הזאת מתרחשת כי מגיע לנו. מגיע לנו ראש עיר שחושב עלינו לפני הכיסא שלו"
"אנחנו ניצבים מולך ראש העיר" אמר שוקי, תושב העיר שעלה לנאום "אנחנו אומרים לך לא עוד. לסרי -אתה לא תכתיב לנו כיצד לחיות את החיים" לאחר מכן שוקי אמר את אותם הדברים בספרדית. הקהל הריע.


שידור חי-


מי עוד הגיע?
תראו
ח"כ אילן גילאון

הפעיל החברתי שמוליק דואק


פרופ נינו לוי לשעבר מנכ"ל אלתא



הסיבה למחאה היא כאמור הפוסט שהעלה ראש העיר לאחר שבועות של שתיקה שהוביל למבול של תגובות זועמות,. בתוך כך זוהי השבת הרביעית בה חולקו התראות ודו"חות במתחמי הביג והסטאר

התראה משבת 26.1

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר