ח"כ אילן גילאון לוקח אחריות

ח"כ אילן גילאון: "ביתי פתוח לכל פליט מבקש מקלט"

גירוש מבקשי המקלט מישראל לאפריקה מעורר סערה גדולה: ח"כ אילן גילאון תוקף את הממשלה ומהבהיר כי ינצל את החסינות שלו בכדי לפתוח את ביתו באשדוד לפליטים שיבקשו עזרה

פורסם בתאריך: 24.1.18 09:25

     

גירוש מבקשי המקלט: בתחילת החודש קראה רשות האוכלוסין לאזרחי אריתריאה וסודאן לעזוב עד תחילת אפריל, אחרת הם עלולים להישלח לכלא ללא הגבלת זמן. כאשר בישראל חיים כיום כ–35 אלף אריתראים וסודאנים ועוד כ–5,000 ילדי מבקשי מקלט שנולדו בארץ. רובם המכריע מחזיק באשרת שהייה זמנית, אותה נדרשים מבקשי המקלט לחדש אחת לחודשיים.

מתחילת פברואר מתכננת הרשות להודיע להם במעמד חידוש האשרה כי עליהם לעזוב בתוך חודשיים. מבקשי המקלט יקבלו אשרה אחרונה לתקופה זו ולאחר מכן ייאסר עליהם לעבוד והם יהיו חשופים למעצר וכליאה בלתי מוגבלת. המדינה לא תגרש בשלב ראשון את מי שהגיש בקשת מקלט עד סוף 2017 ולא נענה, כמו גם נשים, ילדים, אבות לקטינים וקורבנות עבדות וסחר בבני אדם. הנוהל המסדיר גירוש למדינה שלישית אינו מגן על בני 60 ומעלה ועל הסובלים מבעיות בריאותיות חמורות, שהיו פטורים משליחה למתקן חולות.

מחאה של מבקשי מקלט נגד גירושם לרואנדה, בדצמבר

מחאה של מבקשי מקלט נגד גירושם לרואנדה בחודש שעבר. צילום: תומר אפלבוים

בימים האחרונים הביקורת על גירוש מבקשי המקלט מישראל גברה, כשאנשי רוח וטייסים הביעו התנגדות עזה לתכנית וקראו לממשלה לעצור אותה. אתמול 3 טייסים של חברת התעופה הלאומית הודיעו כי הם לא יהיו מוכנים להטיס מבקשי מקלט מגורשים לאפריקה.במקביל, 51 מנהלים ומנהלות של בתי ספר מרחבי הארץ שיגרו מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בו כתבו כי יש לעצור את הגירוש למדינות "בהן צפויים למבקשי המקלט עינויים, סבל ומוות", וקראו למצוא "פתרון אנושי והומני בתוך מדינת ישראל". למחאה הגוברת נגד מבצע הגירוש הנ"ל הצטרפו עצומות נוספות של אנשי אקדמיה. כ–550 חברי סגל במוסדות להשכלה גבוהה וכ–70 פילוסופים קראו למדינה להימנע מגירוש מבקשי מקלט לאפריקה.

עתה חבר הכנסת, יו"ר סיעת מרצ – אילן גילאון מודיע: "גדלתי בבית של יהודים ניצולי שואה שהתדפקו על דלתותיהם של אנשים אחרים – אך אנשים אחרים לא פתחו להם את הדלת.

לכן הודעתי היום שביתי פתוח לכל פליט מבקש מקלט שמצוי בסכנת חיים בארץ מוצאו. חסינות חברי הכנסת נועדה כדי לממש התנגדות למדיניות הממשלה. אני קורא לכל חבריי חברי הכנסת לנהוג כמוני ולהתנגד למדיניות הגירוש של הממשלה".

 

"עם שיש לו זיכרון קולקטיבי כמו העם היהודי ראוי שיהיה קצת יותר נדיב, קצת יותר הוגן, קצת יותר מוסרי. דווקא היום, עלינו לזכור להיות בני-אדם. כשאני שומע את מירי רגב אומרת "המסתננים הם סרטן בגב האומה" ואת נתניהו מצהיר בנוגע למיליוני פליטים ש"אין להם זכות להיות פה", אני מתבייש – כאדם, כיהודי, כישראלי – על השפל הזה.

הפוסט המלא-

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר