ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: דוברות עיריית אשדוד
ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: דוברות עיריית אשדוד

"מובילאיי" תקים באשדוד מעבדה בינלאומית לפיתוח תחבורה עתידנית

החברה, שמפתחת פתרונות בטיחות בתחבורה ונמכרה באחרונה ל"אינטל", תקים מעבדת מחקר ופיתוח באשדוד בשיתוף העירייה

פורסם בתאריך: 21.5.17 11:22

     

 

חברת "מובילאיי" ועיריית אשדוד הודיעו בסוף השבוע על כוונתן להקים מעבדה בינלאומית לפיתוח תחבורה עתידנית בעיר. המעבדה ,ASHDOD TRANSPORTATION LIVING LAB,שתהווה מרכז פיתוח ומחקר, תייצר מערכת מידע פתוחה עבור סטרטאפים (חברות הזנק), חברות טכנולוגיות, משרדי ממשלה וגופי אקדמיה.

בוועידת אשדוד לתחבורה, אשר תתקיים מחר (ב'), תכריז עיריית אשדוד על שיתוף פעולה עם חברת "מובילאיי" יחד עם המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), וחברות טכנולוגיה נוספות בהקמת Living Lab.

המעבדה תאסוף נתונים ממספר מקורות, ותייצרData Base Open חדשני. הנתונים, אשר יישמרו במערכת מידע פתוחה שתעמוד לרשות משרדי ממשלה, חברות טכנולוגיה ומומחי אקדמיה, ישפרו את שירותי התחבורה הניתנים לאזרחים, כמו גם את תשתיות הרכב הפרטי.

בשנים האחרונות הופכת ישראל למרכז טכנולוגי משמעותי עבור תעשיית הרכב העולמית. יותר ויותר יצרני רכב וחברות טכנולוגיה מקדמות פרויקטים חדשניים בישראל, אשר הופכת לכר פיתוח עולמי לטכנולוגיות כגון הרכב האוטונומי ומערכות היסעים מתקדמות.

העיר אשדוד נבחרה בזכות כמה מיזמים חדשניים המבוצעים כיום בעיר, בראשם מודל לתחבורה בת-קיימא REWAY הכולל תשתית מתקדמת של סיבים אופטיים; מצלמות חכמות על אוטובוסים חדשים; בצמתי העיר; תחנות אוטובוס דיגיטליות ומרכז פיקוד ובקרה שיתמזג עם מוקדי החירום והפיקוח בעיר.

ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי: "ישראל נמצאת בתנופת פיתוח תשתיות חסרת תקדים. מדובר על הזדמנות חסרת תקדים – לא רק להפוך את חיי היום-יום של הישראלים לנוחים ונעימים יותר, אלא גם להציב את ישראל ועריה בחוד החנית של התחבורה החכמה העולמית. בשביל להשיג מטרה זו, עלינו לשתף פעולה עם חברות כגון מובילאיי. כך נפתור לא רק את בעיות היום, אלא נציג פתרונות גם לצרכים התחבורתיים של המחר".

המשנה למנכ"ל "מובילאיי" – אלעד צרפתי הוסיף: "הטמעת הטכנולוגיה תסייע לראש עיריית אשדוד להגשים את חזונו וחזוננו להפחית למינימום האפשרי את מספר הנפגעים בתאונות דרכים. האפשרות לבחון את האזור הבעייתי בעיר ברזולוציה גבוהה, מאפשרת למצוא פתרון תשתיתי קל, כגון הזזת שבילי אופניים אשר ימנעו אירועים מסכני חיים. הנתונים שמובילאיי מספקת יוצרים סביבה בטוחה יותר בערים, ואנו גאים שעיריית אשדוד בחרה בטכנולוגיה שלנו. השקת הטכנולוגיה בעיר תמקם את אשדוד כחלוצה ארצית באימוץ טכנולוגיה מתקדמת למניעת תאונות דרכים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר