אילוסטרציה גן ילדים. קרדיט: USACE Europe
אילוסטרציה גן ילדים. קרדיט: USACE Europe

אם לילד בצהרון המדובר: "לשים מכשיר הקלטה בגן. מבחני פתע? מיושן ולא יעיל"

מה עושים ביום שאחרי? איזה טיפים יש לה להורים מודאגים? והאם הכנסת מצלמות לגן יספיק? הכל בכתבה שלפניכם

פורסם בתאריך: 13.7.17 00:03

     

ובדיוק שחשבנו שראינו הכל, מגיעה חשיפת ערוץ 2 על קייטנת-צהרון ילדים באשדוד שמציב רף חדש לרוע. בקלטות שנפשו נשמעות צעקות, איומים והפחדות: "את רוצה מכות בראש?" שואלת אחת הסייעות, אחרת מוסיפה "אם את לא תשתקי את תשבי לבד היום, תיזהרי אם אני אשמע את הקול שלך!". וכאילו שלא מדובר בילדים בני 3.4 עד 5. אחת הסייעות פונה לפעוטה :"תזהרי ממני,למה אני נשבעת לך.."שוחחנו עם אחת האמהות שהייתה אחראית על חשיפת ההקלטות.

"הרגשתי שמשהו מאד קודר בקייטנה, והתחלתי לדבר עם אמהות" משתפת אותי האם "ככה התחלתי להבין שיש ילדים שחווים רגרסיה – הרטבות בלילה, לא רוצים להגיע לגן, ילדים שנלחמים בהורים לא להיכנס למבנה הגן. והתקשינו להבין מה קרה פתאום בקייטנה שהילדים מגיבים ככה. כל השנה הכל היה בסדר. קשה, קשה להבין שדבר כזה קורה בגן".

נראה שיש גל של 'התעללות בפעוטות וילדים'

"כן. היום יש מודעות וההורים לוקחים "את החוק" לידיים, אם המדינה לא עוזרת להורים ומחוקקת חוקים שיגנו על חסרי ישע ויאפשרו מערכת הרתעה מול אותם גורמים ששומרים לנו על הילדים. ההורים נאלצים לבדוק את הדברים מעצמם ועובדה שכל פעם שנכנסת הקלטה, זה לא נגמר טוב".

איך הכל התחיל?

"לפני כשבוע וחצי הילדים התחילו ללכת לקייטנה. הרגשתי שהאווירה בגן לא בריאה. אנרגיות לא טובות. שוחחתי עם אמהות נוספות שהו שותפות להרגשה והחלטנו לעשות מעשה לקחנו מכשיר הקלטה בפינה מוסתרת בגן ובסוף היום אחת האמהות לקחה אותו. העבירו לי את מכשיר ההקלטה וישבתי להאזין לו. לצערי לכל דקה ודקה כיוון שהמשטר החל ממש מרגע שהדלת נסגרה והיום החל ועד סוף היום. בלי סוף צעקות"

בדיעבד, איזה 'טיפים' את יכולה לתת להורים נוספים בכדי לזהות שמשהו בגן לא מתנהל כשורה

"קודם כל לסמוך על האינטואיציה של הורים. אם יש ספק אין ספק. משהו לא מרגיש טוב? לבדוק. לסמוך על הילדים אם הם לא רוצים ללכת . להיות ערניים לסימנים. אם הילד מתעורר באמצע הלילה ולא רוצה ללכת לגן, לתחקר. לשאול. לברר. גם אם נראה שהכל בסדר, לבדוק. מבחינתי אני אומרת לכל אמא שאני פוגשת לבדוק. לשמוע. להאזין. להקליט. לא לעשות ביקורי פתע, זה לא עובד זה שיטות מיושנות, זה לא רלוונטי, השערים נעולים צריך לצלצל בגן. זה לא עובד. זו הדרך היחידה. פשוט לקחת את האחריות לידיים, לא לטמון את הראש בחול ומתוך מקום של נוחות להגיד 'הכל בסדר,הילד אומר שטוב לו'. לילד שלי היה טוב בקייטנה, אבל זה כי הוא חזק. עליו זה לא השפיע אבל מההקלטות ששמעתי ראיתי איך דיברו אליו ואיזה משטר נוהל שם"

איך נוהל 'המשטר'?

"הייתה דרישה חד משמעית מהרגע שהשם נכנסו לגן ועד הרגע שיצאו ממנו להיות בשקט. אסור לדבר. אסור להזיז רגליים. חייב להסתכל במגשית. הרגליים בבית הכסא, אסור לבקש לשתות בזמנים 'לא נכונים', אסור לקום לפיפי, אסור לקנח את האף בזמן מפגש. משטר. משטר. הילד שלי התחנן שקר לו וקיבל צווחה לשתוק. אסור לדבר, מי שמדבר מדביקים לו את הפה עם דבק הם איימו".

מה קרה לאחר שגיליתם את 'הזוועות'?

'פנינו לחברה העירונית למתנ"סים, ההקלטות עברו אליהם 4 מתוך 5 הסייעות זומנו לשימוע, כי עליהן היה את ההקלטות מפלילות וקשות. הן לא עובדות בגן יותר , נגדן הוגשו גם תלונות במשטרה והעניין בחקירה משטרתית נכון לעכשיו. כרגע יש צוות מחליף בגן שהילדים לא מכירים. הביטחון שלהם מאד מוערער כי הם לא מכירים את הצוות, וגם אנחנו לא"

שורה תחתונה. מה עושים? מתקינים מצלמות בכל הגנים?

"מצלמות זה לא מספיק כי אי אפשר לשמוע. זה טוב כגורם הרתעה אבל זה לא התשובה. צריך לדאוג שיהיה סינון ומי שמגיע לשמור על הילדים שלנו, לעסוק בעבודת קודש הזו יהיה מאובחן כמו שצריך ולא רק דרישה של אוזניים אף ופה אלא באמת מי שרוצה לעבוד בתחום, לעבוד בחינוך, החומר האנושי שמגיע לצהרונים והקייטנות של סוף שנה הוא חומר בעייתי. בלי הכללות, יש גננות טובות אבל יש  הרבה בעיות. עקב אכילס של מערכת החינוך"

הכתבה מערוץ 2 – החברה העירונית באשדוד: "רואים את האירוע בחומרה"

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר