עו"ד ציון אמיר. צילום: עופר וקנין
עו"ד ציון אמיר. צילום: עופר וקנין

ציון, בנם של פרחיה ויוסף עמר ז"ל, מועמד לעליון

הסנגור הפלילי עו"ד ציון אמיר שמשפחתו מאשדוד נמצא ברשימה הסופית למשרת השיפוט הרמה שהגישה היום שרת המשפטים. אמיר הוא קרוב משפחה של השופט המנוח חביב עמר

פורסם בתאריך: 8.1.18 20:11

     

עורך הדין הפלילי הבכיר, ציון אמיר, שמשפחתו מאשדוד, הוא אחד המועמדים לכהונת שופט בבית המשפט העליון.

שרת המשפטים איילת שקד פרסמה היום רשמית את רשימת המועמדים לשני הכיסאות שיתפנו בבית המשפט העליון. הוועדה לבחירת שופטים צפויה לבחור בשני שופטים חדשים בישיבתה ב-22 בפברואר, במקום השופטים יורם דנציגר ואורי שהם הפורשים בשנה הקרובה.עו"ד אמיר ועו"ד נתי שמחוני, שניהם סנגורים פליליים בשוק הפרטי, מועמדים להחליף את השופט איתן דנציגר.

אמיר הוא בנם של פרחיה ויוסף עמר ז"ל שהתגוררו באזור ה' באשדוד עד מותם בשנים האחרונות.

הוא עצמו נולד בירושלים, וגדל עד 13 בעיירה שדרות. אז יצא ללמוד בישיבה התיכונית בקבוצת יבנה (גבעת וושינגטון) במסגרת יחודית לתלמידים מחוננים. בינתיים עברה המשפחה לאשדוד. אחותו של ציון, דינה כהן, היא מחנכת במקיף ב' ואחיו, אלברט וארמונד הם נהגי מוניות.

אמנם מאז התיכון והשירות הצבאי אמיר עזב את הבית אך הקשר החם לדרום לא הועם והוא מרבה להגיע לעיר ולמשפחתו. לציון יש שלושה ילדים: ירדן – סטודנטית לאמנות והתאומים אריאל ומאי – חיילים בשירות סדיר.

אחד מקרובי המשפחה של עמיר, הוא השופט המחוזי המנוח, חביב עמר, תושב אשדוד שהלך לעולמו ב-2006 בזמן כהונתו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. השופט עמר נחשב מועמד טבעי לבית המשפט העליון, והנה כעת, נצר לאותה משפחה עשוי להגיע לבית המשפט הגבוה.

השופט המנוח חביב עמר ז"ל. צילום: אתר בתי המשפט

אמיר, בן 62 ונראה צעיר בהרבה מכפי גילו, ידוע בזכות קסמו האישי והופעתו המרשימה. סביב אמיר היו בעבר דיבורים על השתלבות אפשרית בפוליטיקה. בין השאר ניסו לשכנעו לרוץ לראשות העיר תל אביב ולקבל מקום בכיר באחת המפלגות המרכזיות, אך הדבר לא קרה והוא המשיך לבסס את מעמדו כאחד הפליליסטים החזקים בארץ.

 

 

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר