גנון. צילום: מדיה אדומים אשדוד

הדרבי בפתח. גנון: "רוצים להחזיר את הכבוד"; סבג: "תהיה יותר מלחמה"

לקראת הדרבי שמטריף את העיר הושבנו לשיחה את שחקני הנשמה של שתי הקבוצות. מצד אחד של הזירה: נתן “לב אדום” גנון. בקצה שני של הזירה: רועי “לב צהוב” סבג. אחד מעדיף לנצח בדרבי אפילו במחיר הישארות בליגה, השני מאמין שנראה כמה כרטיסים אדומים. ריאיון בטורים גבוהים. ויש גם הימור על התוצאה

פורסם בתאריך: 29.12.17 15:47

     

אחרי שבוע של שיגעון, לחץ מצד האוהדים וציפייה ענקית, הפועל אדומים אשדוד ועירוני אשדוד מוכנות לרגע השיא של העונה. במוצאי השבת בשעה 19:30 יעלו באצטדיון הי”א שתי מוליכות ליגה ב’ לדרבי הכי לוהט שיש לדרום להציע.

מצד אחד תעמוד קבוצתו של פיני עייש, אקס הצהובים, שמתמקמת לה ראשונה בטבלה, ומנגד תהיה זו קבוצתו של שרון מרציאנו, שדולקת אחריה כמו פרד עיקש.

רועי סבג. צילום: מוטי קדוש

הפער בין שתי הקבוצות ערב ההתמודדות עומד על שתי נקודות בלבד, ואף על פי שמדובר במפגש צמרת סופר מסקרן, שיכול בסופה של עונה להכריע את זהות העולה לליגה א’, מעבר לכול יהיה זה הדרבי הגדול של אשדוד, שחוזר אלינו אחרי שנתיים והצליח להטריף עיר שלמה. בשני המתרסים לא מוכנים לשמוע על תוצאה אחרת מלבד ניצחון ומבינים שעל הכף מונחים גם לא מעט יוקרה, כבוד ורצון עז להוכיח מי הקבוצה הטובה בעיר.

בהתרגשות העצומה שאוחזת בכל פינה בעיר שותפים כמובן שני שחקני הנשמה של שתי הקבוצות: נתן גנון האדום ורועי סבג הצהוב. השניים הם הלב והעוגן בכל קבוצה, שניהם משחקים במועדונים שלהם מהרגע שחזרו לחיים ושניהם חוו את שלושת הדרבים האחרונים בין שתי הקבוצות, ששוחקו לפני שנתיים בליגה ג’.

גנון. צילום: אורי קריספין

גנון (25), נחשב ליקיר האוהדים והוא הטרקטור של האדומים בלב המגרש. הקשר המחונן הוא לא איש של מספרים, אך במועדון קיימת הערכה רבה לעבודה הקשה שלו ולמלחמה הבלתי מתפשרת על כר הדשא. לסבג מעמד דומה לזה של גנון. הוא הקפטן והמנוע של עירוני אשדוד, ואין שחקן שמחובר יותר ממנו לאוהדים, דבר שבוודאי מאיץ את האמביציה שלו לצבוע את הדרבי בצהוב.

בפן הפיקנטרי, יומיים לאחר הדרבי יציין סבג יום הולדת 27, והוא בוודאי ירצה להתחיל את החגיגות כבר במוצאי השבת. רגע לפני הסופר קלאסיקו האשדודי והר הגעש שמצפה לשחקנים, הפגשנו למאצ’-אפ של צהוב מול אדום את גנון וסבג ושוחחנו איתם על היריבות הגדולה בין המועדונים, האווירה סביב הדרבי, איזו קבוצה תחייך בסיום ואם הם יהיו מוכנים לוותר על עלייה עבור ניצחון בדרבי. אפילו קיבלנו תשובות מפתיעות.

“רוצים להחזיר על מה שהיה לפני שנתיים”

מפגשי הדרבי האחרונים בין הפועל אדומים אשדוד לעירוני אשדוד נערכו בעונת 2016/15. אז שתי קבוצות טריות וחסרות ניסיון, שרשמו את העונה הראשונה שלהן כמועדונים לאחר הקמתן מחדש, השקיעו לא מעט כסף וקיוו להצליח.

אדומים לא הצליחו למנף את העניין סביבה לכדי עליית ליגה, אך לעירוני זה הלך טוב יותר עם עלייה נהדרת לליגה ב’ ועם עליונות במשחקי הדרבי שהסתיימו בנוק אאוט צהוב ומוחץ. “חשוב לנו מאוד, ואנחנו רוצים להחזיר על מה שהיה לפני שנתיים”, אומר גנון ומקווה לנקמה. “אנחנו בהחלט רוצים להחזיר את הכבוד במשחקי הדרבי. דרבי זה דרבי, יש את האמוציות, את האווירה מסביב, את הקהל ואת המלחמה בין השחקנים. אנחנו מכבדים מאוד את עירוני, אבל יחד עם זאת רוצים לבוא ולעשות את הטוב ביותר”.

החוד ההתקפי של עירוני. צילום: מוטי קדוש

סבג: “אנחנו לא חושבים על הפועל ועל מה שהיה לפני שנתיים, אנחנו צריכים להתייחס רק לעצמנו. אם נעשה את העבודה שלנו כמו שצריך ונשחק את המשחק הטוב שלנו, נצא עם תוצאה טובה. קל זה בטוח לא יהיה, כמו כל משחק בליגה הזאת”.

איך מפלס הלחץ בכל קבוצה?

גנון: “עשינו הכנה טובה מאוד, ולמרות שאנחנו במקום הראשון ואנחנו מעליהם, אנחנו לא מקלים ראש לרגע ומגיעים בשיא המוכנות. אפשר היה לראות את זה באימונים: שחקנים באו, התאמנו טוב והשקיעו. אנחנו רוצים לעשות תוצאה טובה כדי לעלות ליגה, כי זו המטרה שלנו בסופו של דבר”.

סבג: “עד המשחק האחרון הראש שלנו היה רק במשחק נגד באר שבע, אבל השבוע כבר חשבנו רק על הדרבי. אנחנו לגמרי מרגישים את הריגוש ואת כל מה שמסביב. גם הקהל שלנו דרוך, אנחנו יודעים כמה זה חשוב לו. אפשר להגיד שיש פרפרים בבטן”.

“מסוג המשחקים ששחקנים מחכים להם”

עבור הקהל האדום והצהוב מדובר במשחק הכי חשוב של העונה, בלי קשר להשפעה שלו על מאבק העלייה. עבורם, דרבי זה משחק שמנצחים בשביל האוהדים, וכפועל יוצא מכך, הם דאגו במשך כל השבוע להכניס את השחקנים לסחרור ולדרבן אותם לקראת הדבר האמיתי.

“ברור לנו שהמשחק הזה חשוב מאוד לאוהדים”, אומר גנון. “יש תחושה שהאוהדים מרגישים את הפספוס מלפני שנתיים. יש הרבה קהל שלא הגיע השנה למשחקים למרות שיש לנו הרבה אוהדים בעיר, ומכאן אני קורא להם להגיע לדרבי ולעודד אותנו. אם נעשה את הצעד הזה ונעלה ליגה, אז שנה הבאה זה כבר ליגה א’, וזו אופרה אחרת לגמרי. וזה עובר דרך הדרבי, המשחק הזה הוא סוג של מבחן מאוד גדול עבורנו, מבחן אופי”.

הפועל אדומים אשדוד. צילום: מדיה אדומים

סבג: “אני מאוד מחובר לקהל שלנו, אין יום שהם לא מדברים איתי על הדרבי. אני יודע מה זה בשבילם ואני מנסה להעביר את זה גם לקבוצה וגם להטריף את השחקנים, כי לפי דעתי אני היחיד שיצא לו לחוות מעירוני אשדוד. אני מקווה שנעבור את זה בהצלחה”.

לפי הצפי ביציעים יהיו משהו כמו 5,000 צופים, זה בערך חלום של כל שחקן לעלות למשחק כזה.

גנון: “כן, לגמרי. אני חוויתי כמה משחקים כאלה, היה לי משחק שהייתי עם מכבי באר שבע בגביע מול מכבי חיפה בווסרמיל, אז היו שם 10,000 צופים. זו חוויה מטורפת: לעלות למגרש ולראות את כל הקהל, הכמויות האדירות, זה מדרבן וגורם לאדרנלין לזרום בגוף. זה רגע ששחקן מחכה לו עונה שלמה. נכון שיש משחקים חשובים כמו קריית מלאכי למשל, אבל דרבי זה דרבי. אנחנו רוצים להגיע בשיא המוכנות, לעשות משחק טוב ולנצח”.

סבג: “זה מסוג המשחקים שאנחנו כשחקנים מחכים אליהם. באמת חוויה אדירה. זה לא משהו רגיל שבליגה ב’ תבוא כמות כזו של צופים. זה כיף, זה נותן כוח ומוטיבציה, ואני מקווה שגם הקהל ייהנה מהמשחק”.

“אני מוכן לנצח שני דרבים ולא לעלות ליגה”

הדו–קרב המקצועי בין שני המועדונים העונה מעלה לא סימני שאלה באשר לקבוצה המוכשרת יותר. בדרבי הקרוב אולי לא נקבל תשובה חותכת לכך, אך נדמה כי הקבוצה שעליה מצביעים כפייבוריטית ערב המשחק היא הפועל אדומים, הקבוצה בראש הטבלה וזו שאימצה לעצמה את הכינוי קבוצת הגלאקטיקוס, לאור העובדה ששבשורותיה מככבים שחקנים כמו אריאל טרבלסי, דוד רביבו, רחמים צ’קול וגדיף וורקאט.

עירוני, שמעמידה קבוצה מוכשרת כשלעצמה עם שחקני עתירי ניסיון כמו ברוך דגו, ערן מלכין ויוסי פליקר, תגיע להפוך את הטבלה על פיה ולחגוג ניצחון כפול. “אני חושב שגם לנו וגם להם יש שחקנים מצוינים”, מפרגן גנון. “לנו יש שחקנים שהגיעו מליגות גבוהות, ולהם יש את ברוך דגו, יוסי פליקר, מאור זוהר — שחקנים עם הרבה ניסיון שעברו בכדורגל. קשה לי להגיד שאנחנו יותר טובים, אנחנו מכבדים אותם וחושבים שהם מצוינים”.

סבג, לעומת זאת, העדיף להיות פחות קלישאתי ולא היסס להצהיר מי הקבוצה הטובה יותר: “אם אנחנו לוקחים פר שחקנים, אני חושב שאני מכיר את כל שחקני הפועל אשדוד, ויש להם שחקנים מצוינים, אבל אני לא חושב שאנחנו כקבוצה פחות טובים. להפך, אני חושב שאנחנו יותר טובים מהם”.

 

איך אתם רואים את המשחק מתפתח?

גנון: “המשחק הזה הולך להיות שקול כי יש די שוויון בין הקבוצות. אנחנו אמנם שתי נקודות מעליהם, אבל זה צמוד. כל שבוע שתי הקבוצות מנצחות. ניתן את ה—200 אחוז שלנו ונעשה את המרב, ואני מקווה שבסוף המשחק נחגוג עם הקהל שלנו”.

סבג: “אני מניח שתהיה יותר מלחמה, אני לא אתפלא אם נראה כרטיסים אדומים במשחק הזה. אני רואה משחק בלי הרבה מצבים, ומקווה שבסוף הוא יסתיים לטובתנו”.
אם הייתה לכם אפשרות אחת: לנצח בדרבי או לעלות ליגה?

גנון: “השאיפה שלי היא כמובן גם וגם. אבל אם את שואלת מה יותר חשוב, אז אני מוכן לנצח בשני דרבים ולא לעלות ליגה”.

סבג: “אני מעדיף לעלות ליגה, זה יהיה נחמד אם זה יהיה בתוספת ניצחון בדרבי”.

לא תצליחו להתחמק: הימור על תוצאה וכובשים.

גנון: “0:2 להפועל, כובשים: עידן טרבלסי ודוד רביבו”.

סבג: “1:0 צהוב של ערן מלכין”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר