ההפגנה אמש

צפו: שביתה והפגנות – הקרב נגד הפיטורים בטבע אשדוד החל

עשרות עובדי טבע מפגינים הבוקר (א') בסמוך למפעל טבע מדיקל באשדוד על רקע הכוונה לסגור את מפעלי החברה בעיר באם לא ימצא רוכש. במקביל יוצאת לדרך השביתה הכללית במשק

פורסם בתאריך: 17.12.17 08:44

     

משעות הבוקר סמוך למפעל  "טבע מדיקל" באשדוד מפגינים עשרות פועלים, חוסמים את הכבישים הסמוכים לו ומבעירים צמיגים. חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) הצטרף למפגינים בקריאות "מפעל חיוני, מפעל ציוני" ו"טבע עושה- אסון טבע". כ-240 עובדי המפעל יפוטרו באם לא ימצא רוכש. כך הם אמרו המפגינים הבוקר: "אם לא ימצאו רוכש, אז כנראה יפטרו אותנו בגלל כשלים של ההנהלה עובדים רבים ימצאו עצמם ללא פרנסה".

 

ההפגנה והשביתה הן בעקבות החשש של עובדי המפעל מפני סגירתו ופיטורים המוניים. השבוע הצהיר סמנכ"ל ענקית התרופות מרק סבג שאתר החברה באשדוד המעסיק קרוב ל-250 עובדים יימכר ואם יימצא לו רוכש – טבע תבחן את המשך פעילותו.

"נגיע להפגין ונשבות, לא נוותר", אמר אתמול חבר ועד העובדים בטבע אשדוד, אלכסנדר שטיימן. "בחברה אמרו שהם רוצים למכור את האתר באשדוד, אבל החשש שלנו הוא שלמעשה הם כבר החליטו לסגור", הוסיף.

בזמן שעובדי טבע מפגינים, המשק מושבת כהזדהות עמם. השביתה שתימשך עד השעה 12 בצהריים תקיף בין היתר את כלל משרדי הממשלה, רשות שדות התעופה ונמלי הים, הבנקים, בתי החולים שיעבדו במתכונת שבת בלבד, חברות הביטוח, חברות התקשורת, מערכת המשפט והפרקליטות, הרשויות המקומיות ומוסדות רבים נוספים שיפסיקו את פעילותם.

חברי ועד טבע אשדוד בהפגנה. במרכז יו"ר הוועד עליזה כדורי. צילום: דור גפני

ההפגנה הבוקר, טבע מדיקל אשדוד

במקביל, מתקיימות הפגנות מול מפעל פלנטקס בנתניה, הפגנה מול המפעל בירושלים ע"ש אלי הורביץ, הפגנה מול מפעל טבע-טק TAP-I ישראל במועצה האזורית רמת חובב וצעדת מחאה של עובדים שתצא ממטה החברה הגלובלי בפתח תקווה לכיוון ציר ז'בוטינסקי בעיר.

קרדיט צילומים מהשטח: דור גפני

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר