שטח הרובע המיוחד. צילום: פבל

המדינה נגד הרובע המיוחד: צפוף מדי

ברשות מקרקעי ישראל טוענים שהתכנית החדשה שגיבשה העירייה אינה מותירה מספיק מקום לשטחים פתוחים ובנייני ציבור. וגם: “תמוהה ההחלטה להוסיף מאות יחידות דיור לטובת יזמים פרטיים ולהמליץ להוציא 450 מעונות סטודנטים מידי המדינה לידי יזם פרטי”. בעירייה לא מסרו תגובה

פורסם בתאריך: 14.12.17 19:33

     

 

רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) מתנגדת לתכנית החדשה של עיריית אשדוד עבור הרובע המיוחד, שהוגשה לאחרונה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרום והופקדה. לפי תכנית העירייה, יהיו ברובע 2,955 יחידות דיור ו-900 מעונות סטודנטים.

בתחילת החודש (6.12) שלחה עמליה אברמוביץ, מתכננת מרחב ירושלים ברשות, מכתב ליו”ר הוועדה דוד לפלר, ובו היא מעלה כמה טענות. אחת הנקודות המרכזיות, לדבריה, היא שלפי התכנית החדשה אין מספיק שטחים פתוחים ושטחי ציבור ברובע.

“על פי תדריך התכנון שאושר על ידי הממשלה”, מציינת אברמוביץ, “הפרוגרמה הנדרשת לצורכי ציבור לפי 3.5 נפשות למשק בית היא 50.8 דונם לשצ”פ (שטח ציבורי פתוח) — 20.3 דונם לשצ”פ רובעי ו-30 דונם לשצ”פ כלל עירוני. הפרוגרמה קובעת צורך של 61.4 דונם למגרשים המיועדים לבניני ציבור”. אולם לפי התכנית של העירייה, קיימים 25 דונם לשצ”פים לסף בית ו-52 דונם לבנייני ציבור. “המסקנה”, קובעת אברמוביץ’, “כי בתכנית המוצעת קיים מחסור של כ-31 דונם שצ”פים ומחסור של כ-10 דונם לבנייני ציבור”.

לטענתה, שינוי הייעוד של אחד המגרשים מבנייני ציבור — כמו גנים, מעונות יום ובתי כנסת ל-450 מעונות לסטודנטים — הוא מאוד תמוה.

וזו לא התמיהה היחידה שהיא מציינת: “תמוהה החלטת הוועדה להוסיף מאות יחידות דיור לטובת יזמים פרטיים ובאותו הינף להמליץ ולהוציא 450 מעונות סטודנטים מידי המדינה לידי יזם פרטי”.

בסופו של דבר, אברמוביץ, שמייצגת את רמ”י שמחזיקה בכרבע משטח הרובע המיוחד, מציינת, ”המדינה הגישה התנגדות בדרישה שמגרש הקמפוס האוניברסיטאי יירשם על שמה, ואין כל היגיון בכך שביד אחת הוועדה מאשרת את בקשתה וביד השנייה הוועדה 'מרוקנת' 450 יחידת בלי לשמוע את עמדתה. נבקש להותיר את מעונות הסטודנטים במתחם הקמפוס שבבעלות המדינה”.

 

מעיריית אשדוד לא התקבלה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר