מפעל טבע מדיקל אשדוד. צילום: דור גפני

דיווח: מפעל טבע באשדוד ייסגר או שיימכר

על פי ערוץ 2 במסגרת צעדי "ההתייעלות" הכואבים של ענקית התרופות, מפעל החברה באשדוד "טבע מדיקל" שמייצר אינפוזיות עלול להיסגר או להימכר - 250 עובדים עלולים למצוא עצמם ללא עבודה. יו"ר הוועד: "לא יקרה". בחברה סירבו להתייחס

פורסם בתאריך: 14.12.17 14:55

     

הנהלת טבע פרסמה היום (חמישי) את תכנית ההתייעלות שלה לשנים הקרובות: על פי התכנית, במהלך השנתיים הקרובות יפוטרו 14 אלף עובדים בכל רחבי העולם, שמהווים 25% מכלל היקף כוח העבודה בחברה. עם זאת, לא צוינו מספרים מפורטים לגבי היקף הפיטורים בישראל, על אף שמסתמן כי יפוטרו בין 1,700 ל-2,000 עובדים. בעיקר מהמפעלים בירושלים, אשדוד ופתח תקווה. על פי האמור בערוץ 2: על פי התכנית המסתמנת, חברת התרופות הישראלית תסגור את המפעל שבבעלותה באשדוד בו מועסקים כ-250 עובדים. יו"ר ועד העובדים במפעל טבע מדיקל אשדוד, לכאן דרום: "לא יקרה, המפעל לא ייסגר והוא ימשיך להתקיים. אני יצאתי עכשיו מישיבה עם אבי ניסנקורן (יושב ראש ההסתדרות החדשה ש.ש) וזה המצב נכון לעכשיו. כרגע אלו פני הדברים".  על פי גורמים מקורבים לעובדים: "ככל שידוע לנו אין כוונה לסגור- או להתייעל כלומר לפטר חלק מהעובדים, או במידה ושי חוסר במזומנים למכור אך לא לסגור". דוברות טבע בתגובה: "מעבר למה שיצא בהודעה של החברה לבורסה, אין לנו מה להוסיף".

הפיטורים יהיו תוצאה של סגירת או מכירת מספר משמעותי של אתרי מו"פ, מטה ומשרדים בכל האזורים הגיאוגרפיים. לפי טבע, החברה תחסוך 3 מיליארד דולר מההוצאות השנתיות של החברה עד סוף 2019. ההוצאות הצפויות של החברה ב-2017 עומדות על 16 מיליארד דולר, כך שמדובר בקיצוץ של 18% מהוצאותיה.

החברה עידכנה כי התייעצויות עם נציגי העובדים הרלוונטיים יתחילו בתקופה הקרובה, וכי העובדים המפוטרים צפויים לקבל הודעה בשלושת החודשים הקרובים. טבע עידכנה כי תשעה באופן מיידי תשלום דיווידנדים על המניות הרגילות שלה, ותמשיך לבחון את הפוטנציאל של מכירת נכסים נוספים שאינם נכסי ליבה.

את התוכנית הציג המנכ"ל החדש קאר שולץ שנכנס לתפקיד לפני כחודש וחצי. מטרת התוכנית היא לייצב את מצבה הפיננסי של טבע שמתמודדת עם חוב של 35 מיליארד דולר. החוב הגבוה שסיבך את טבע נובע מרכישת אקטיוויס תמורת 40 מיליארד דולר, רכישה שהושלמה לפני כשנה וחצי.

טבע מעסיקה כ-57 אלף עובדים (נכון לסוף השנה שעברה) בעולם. 12% מהעובדים הם בישראל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר